[BC3] krakend geluid met agp grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoi, ik heb een heel klein probleempje met m''n geluid,

als ik ''n agp grafische kaart (voodoo 3 3000) gebruik geeft dat op de een of andere manier een krakend geluid tijdens het spelen van games, maakt niet uit welke game..

ik heb al geprobeerd om een andere g-kaart te nemen, maar dat werkt niet

ook een andere sound-kaart (creative 128 pci) werkt niet

en zoveel mogelijk irq''s uitzetten ook niet

(''k weet niet eens zeker of dit zowiezo wel iets zou uitmaken maar ja, toch maar ff proberen)

iemand een idee/oplossing ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Heb je de geluidskaart in het PCI-slot onder de AGP-kaart zitten? Dat gaat namelijk vaak fout, probeer eens een ander PCI-slot als dit het geval is...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BC3 Victim
nope hij zit in het onderste pci slot,

het gekraak vind ik niet eens zo erg, maar m''n prestaties gaan er ook van achteruit

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat voor geluidskaart heb je er nu in?

• BC3 Victim
een creative sounblaster pci 128

• BC3 Victim
Jawel, je kan eens proberen je bios te flashen.

• BC3 Victim
Probeer je geluidskart eens bij iemand anders, kijken of daar ook het geluid stotterd, zo ja, dan is het je geluidskaart.

Zo nee, probeer dan ook ff je vkaart bij iemand anders (niet samen met JOUW geluidskaart). Stotterd het, dan is het je vkaart.

En als je je vkaart hebt oc kun je eens proberen deze terug te zetten.

En check je bios instellingen.

Ik had dit probleem op mijn k6-2 500. Met een TnT2 Pro erin stotterde het geluid in bv de demo van 3dMark 2000 en in sommige spellen, teon ik de Gf2 MX kreeg was dat probleem opgelost.

• BC3 Victim
het is niet m''n geluidskaart en ook niet m''n grafische ik heb het gevoel dat het aan m''n mobo licht ofzo

want we hebben die kaarten al getest bij een vriend van me ...

maar kan zoiets wel aan je mobo liggen ?

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:09
Je moet em dacht ik ook niet in de onderste stoppe de onderste en de bovenste pci-sloten zaten op de zelfde int-lijn als de agp of zoiets. Zoiets was het iig :?

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

[off topic] krakend geluid met agp grafische kaart ... Moet dat ding geen beeld geven ipv geluid maken?? [/off topic]
heb je al andere kaarten op je mobo getest?

• BC3 Victim
ja maar allemaal met het zelfde resultaat, een krakend geluid bij alle spellen..

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57
Win 2000? Zeker ACPI aanstaan, dan hebben alle kaarten hetzelfde irq en krijg je af en toe dit soort dingen.

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 18:23
Hmm, misschien een probleempje met de latency? Ik heb hetzelfde met een soundblaster live + GF2 MX + mobo met mvp3 chipset. De oplossing is hier te vinden. Dit progje heb ik eens een keer gevonden in de nieuwsgroep van Creative.

Gewoon runnen en als het werkt, is het probleem over. Zo niet, gewoon de computer opnieuw opstarten om de instellingen van het progje ongedaan te maken.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Het kan ook zijn dat je mobo niet genoeg stroom kan leveren.. Ik had ook zoiets op een oud mobo van mij, toen ik een ander mobo had was het gekraak over

• BC3 Victim
nee win98 SE, ik heb een Aopen ax63 mobo met een via chipset, en m''n voeding is wel sterk genoeg..

ik baal hier gewoon van

ik denk dat ik gewoon een nieuw moederplankje ga kopen..

Verwijderd

Heb zelf dat ook gehad, en ken wel meer mensen die dat ook hebben/hadden, zelf heb ik het opgelost met een andere videokaart, maar ik ken ook iemand die het heeft opgelost door meer ram te kopen.

• BC3 Victim
lol nog meer ram en nog meer nieuwe kaarten ?

ik heb al 224MB aan ram er in zitten

en ik heb al 3 nieuwe grafische kaarten
en 2 geluids kaarten achter de rug

nog andere ideetjes ??

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op maandag 30 april 2001 18:10 schreef R3d_St0rm het volgende:
...

en ik heb al 3 nieuwe grafische kaarten
en 2 geluids kaarten achter de rug

...
alleen omdat het kraakte ? hmmz, dan heb je zeker geld teveel.

• BC3 Victim
haha ja een beetje wel :)

• BC3 Victim
PCI bronnen worden toegewezen door de BIOS van de pc - ze kunnen niet handmatig veranderd
worden in het Apparaatbeheer van Windows. Ook al kunnen PCI apparaten IRQs delen, dit kan
soms problemen opleveren dus u kunt het volgende doen wanneer u IRQs wilt veranderen of PCI
apparaten niet wilt laten delen:

1. In de BIOS onder "Integrated Peripherals", kunt u apparaten uitschakelen die niet in
gebruik zijn. Dit zijn: COM1 (hierdoor komt IRQ4 vrij), COM2 (hierdoor komt IRQ3 vrij),
LPT1 (hierdoor komt IRQ7 vrij), USB

2. In de BIOS onder "PCI/PNP Configuration", verander de optie Resources controlled by"
van "Auto" naar "Manual". Nu kunt u de configuratie van IRQs handmatig veranderen. Er
komt nu een lijst van IRQs met daarnaast of het IRQ gebruikt kan worden voor "ISA/Legacy"
of "PCI/ISA PnP". Stel zoveel IRQs als mogelijk in op "PCI/ISA PnP" in plaats van
"ISA/Legacy".

3. Start Windows en controlleer in het Apparaatbeheer of de desbetreffende apparaten nog steeds
een IRQ delen. Zo ja, probeer de kaarten dan in andere PCI sloten.

Wanneer dit niet werkt, probeer dan een update voor de BIOS van de pc (te verkrijgen bij de
fabrikant van het moederbord in de pc) en/of verander "PnP OS Installed" van "Yes" naar
"No" of omgekeerd.

In sommige gevallen kunt u in de BIOS een bepaald IRQ toewijzen aan een specifiek PCI slot,
maar dit is niet gebruikelijk.

Helaas zijn de BIOS instellingen als hierboven genoemd niet hetzelfde voor elke BIOS, maar
meestal zijn er soortgelijke opties.

Wanneer het na dit alles nog niet lukt om de IRQs te veranderen is er helaas weinig anders aan te
doen, aangezien de BIOS de bronnen toewijst.

Pagina: 1