Toon posts:

[BC3] Tweaken van packard bell

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandeweek een packard bell pc opengedaan, om mee te kl*ten....

Ik snap iets niet, die videokaart die erin zit, zit niet in een agp slot of pci; nee, het zit (vermoed ik) op het mobo zelf ! vanaf het mobo lopen dan enkele kabels naar een sleuf zodat je een tv out kan aansluiten, etc.
maar een videokaart zie ik nie zitten...

het kan natuurlijk dat het op het mobo zit, maar nu is m''n vraag, hoe kan ik er een deftige video insteken ? want over een agp slot bezit het bord niet... ok, misschien een pci variant, maar gaat dat zomaar lukken, en kan ik zomaar het mobo-video-aansluiting (wat een woord :) ) uitschakelen ?

heeft iemand hiermee ervaring; mag ook het algemeen tweaken van zo''n kant en klare packard bell zijn, moet niet tot de videokaart beperkt blijven...

ik vraag dus info over het tweaken van zulke pc''s

thanx !!

Verwijderd

Packard Bell = Packard HELL, verkopen aan iemand die geen verstand heeft van computers, en bouw zelf een echte !

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 20:35 schreef CybErvee het volgende:
Packard Bell = Packard HELL, verkopen aan iemand die geen verstand heeft van computers, en bouw zelf een echte !
Het is dan ook mijn pc niet, het is die van iemand die er niets van kent *D

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Heb/had zelf ook en PB. Het enige wat er nog van staat is de monitor >:)
Ik had ook een mobo met geluid en video er op en zonder AGP slot :( en ik heb de kast en de inhuod aan iemand verkocht die dus de balle verstand heeft van pc''s en zelf een echte in elkaar gezet

Flickr

Verwijderd

Heb ook een PB gehad, met onboard video. Deze is in de bios gewoon uit te schakelen, of anders dmv een jumpertje op je mobo, zodat je er dan een pci videokaart in kan drukken.
Tja, wat kan je er verder aan doen, overklokken :? Moet lukken als je de jumpers ervoor kan vinden (zeker geen mobo-boekje erbij)
Enige wat ik nog van die pc gebruik zijn de floppydrive en ''t toetsenbord, de rest staat bij me broertje :) Heb ''em hooruit 3 maanden gehad ;)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Packard Bell zuigt net zo als Compaq qua bouw

...

Verwijderd

Wil er wel een hebben als servertje.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Rule #1. PACKARD BELL ZIJN GOEDE COMPUTERS
RULE #2. JE MOET ZE NIET GAAN TWEAKEN, HIER ZIJN ZE NIET OP GEBOUWD.

De slogan van PB is niet voor niets, THUIS-computers bij uitstek, geen tweak-computer bij uitstek

Grtz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

FutureCow

(C) FutureCow

Op maandag 30 april 2001 00:18 schreef SilentShadow het volgende:
Rule #1. PACKARD BELL ZIJN GOEDE COMPUTERS
RULE #2. JE MOET ZE NIET GAAN TWEAKEN, HIER ZIJN ZE NIET OP GEBOUWD.

De slogan van PB is niet voor niets, THUIS-computers bij uitstek, geen tweak-computer bij uitstek

Grtz
ja... een PB moet je niet tweaken deze is meer bedoelt voor de huistuin en keuken gebruikers die gewoon een PB koopt compleet geinstaleert alleen aan hoeven te zetten en klaar is kees...

Verwijderd

AAAAAARRRRGGGGHHHHHHH, EEUURRRGGHHHH, FLASH:( FLASH, TILLLLLLLLT, TILLLLLLLLLLLLLLLLT.:(

Packard HELLLLLLLLLLLLLLLL DETECTED...:(

SYSTEM ERRORS:( (more than microshitters:()

K*T PC:(, er valt bijna niets te tweaken:(, je kan er een voodoo3 pci installeren, misschien een riva tnt2 m64 pci, halleluja een wonder als je er een GeForce 2 MX pci erin kan steken.

In een Packerd Hellllllll:(
is alles k*t:(, mijn vriend heeft die mobo opgefikt en hij kan shitten:(, alienfloppy:( nergens compatibel, kutcdrom:( die geen front heeft, die hellcase:( is voor niets goed.

Er is een voordeel, als er iets in een Packerd Hell:( kapot gaat, dan laat ik de leek een normale pc bij mij kopen $$$ :9~.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:23

FFF

PB is wel ok ofzo, voor de absolute nix weter :) zogauw je je toch meer in pc''s gaat interreseren zuigen ze

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 02:54 schreef algabra het volgende:
AAAAAARRRRGGGGHHHHHHH, EEUURRRGGHHHH, FLASH:( FLASH, TILLLLLLLLT, TILLLLLLLLLLLLLLLLT.:(

K*T PC:(, er valt bijna niets te tweaken:(, je kan er een voodoo3 pci installeren, misschien een riva tnt2 m64 pci, halleluja een wonder als je er een GeForce 2 MX pci erin kan steken.

is alles k*t:(, mijn vriend heeft die mobo opgefikt en hij kan shitten:(, alienfloppy:( nergens compatibel, kutcdrom:( die geen front heeft, die hellcase:( is voor niets goed.

Er is een voordeel, als er iets in een Packerd Hell:( kapot gaat, dan laat ik de leek een normale pc bij mij kopen $$$ :9~.
Iets minder:( mag ook wel...

Verwijderd

Je Hebt PB en PB :P
Ikzelf heb een Ixtreme waar dus niets geintregeert is, een ms-6309.
biosje geflashed zodat het PB opstart-loge verdwenen is + overclock mogelijkheid erbij.
p-3 866 loopt als een speer op 1ghz B-)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op maandag 30 april 2001 12:57 schreef huff het volgende:
Je Hebt PB en PB :P
Ikzelf heb een Ixtreme waar dus niets geintregeert is, een ms-6309.
biosje geflashed zodat het PB opstart-loge verdwenen is + overclock mogelijkheid erbij.
p-3 866 loopt als een speer op 1ghz B-)
Ik heb de Platinum, ook met ms-6309, niks mee aan de hand, win2k draait perfect... nieuwste drivers, heb de kast al vervangen en ga zo de bios flashen... sorry voor de reactie, maar ik zag hem in de search, ik wou kijken of ik hem kon flashen... Wish me Luck!

een newbie die bijna ontgroend is... :+

BOINC stats

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

He bassie, jij hier ! is ''t nou gelukt het flashen ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tutter, beetje meer info en we kunnen je helpen.

Als het een beetje recent model is, vrees ik dat het een GA-6WMM7 (Houston) mobo bevat. Niet voor niets maakt CompuNote daar muismatjes en agenda''s van (Niet geloven? Ga naar Orbit in Nijmegen en zie ze staan. Allemaal GA-6WMM7 of een 5598 geval dat verdacht lijkt op de PB Pegase... toeval, gezien PB (NEC) in Wijchen, bij Nijmegen zit...?).

Enfin, met die Houston valt weinig te tweaken (Gigabyte heeft itt MSI geen OC-Biossen in de aanbieding). Ook een nieuwe VGA installeren is een crime ivm geen vrije interrupts voor de 2e IRQ die moderne 3D kaarten gebruiken. Het is te doen, maar ik ken niemand in NL die het gedaan heeft. Schijnt dat een VooDoo 5500 PCI nog het makkelijkst gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ja Bram, zoals je weet is het gelukt...

ga denk effe Packard Bell een Mailtje sturen 8-). Want ik werd er :r ziek van dat ik steeds dat Packard Bell opstartscherm zag....

Trouwens was ook een MS-6309...

BOINC stats

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hee HUFF

wacht met je Ixtreme maar eens tot je een TATTOO op je sys moet gaan maken -> Lachen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18

ASO!!! :(

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

pb zijn Prakzooi voor onBenullen op computergebied. zal wel niet eens fsb tweaking op zitten denk ik. (gaat in zo''n grote hoeveelheden dat locken op 100 of 133 mhz wel goedkoper zal zijn)

[off-topic]

het weerbericht voor vandaag:

veel negatieve smileys in de posts van algabra in een topic in HA over packard bells. verder veel positives smileys en hier en daar een lichte negatieve bui in andere fora. :) :) :) :) :) :) (ff wat tegenwicht om het weer wat op te vrolijken :) )
[/off-topic]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Pack en Bell de Helpdesk...

BOINC stats

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 24 mei 2001 16:06 schreef BachW het volgende:
Pack en Bell de Helpdesk...
Hahaha- jij dacht dat ze je zullen/mogen/kunnen helpen met OC''en? Als een van de leads doorkrijgt dat een phonetech met zoites bezig is komt hij aardig in de problemen;(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik raad je aan koop een nieuwe computer

Verwijderd

De meeste simpele pb''s zijn niet over te klokken en hebben maar 3 pci sloten waarvan er meestal al 1 voor een modem gebruikt wordt....

maar ik vind ze vardacht stabiel en snel lopen voor dingetjes met 64 mb

natuurlijk heb je ook subtoppers met wel fsb instellingen en zo
maar ja
dan kan je voor dat geld meestal een betere zelf bouwen >:)
Pagina: 1