[BC3] 4-pins RS232D EIA-561 RJ45 Connector vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nadat ik meer als een uur geen Internet had begon ik me een beetje te vervelen en besloot ik mijn kabelmodem (kleine blauwe model van Terayon) eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.

Behalve wat rare interne connectoren (die op zich wel interessant waren) viel mij nog iets veel leukers op, vlak boven de LAN-aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://lico.nl/bigs/connector.gif

Helaas zag ik deze pas op het ingescande plaatje nadat ik het modem weer in elkaar had gezet, maar ik heb al eens eerder gehoord van modems met een RS232 (of RS422, vanwege de 4 draden) aansluiting en nou leek het me best wel mogelijk dat dit net zoiets is. De leidingen lopen in ieder geval niet naar de netwerk-chip, dus het lijkt me geen 2e nic aansluiting.
Alleen vraag ik me dan af welke pinnen waar voor zijn, er zijn er immers maar 4 en RS232 maakt normaal gebruik van 8 pinnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcelect.com/EIA-561.gif

Iemand met verstand van dit soort dingen die weet welke signalen dan op die 4 draden zitten?

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Begrijp ik het nou goed, en ben je van plan om een modem die nu met een 10 mbps utp aansluiting op je pc zit, met een rs232 aansluiting op je serieele poort wilt aansluiten? Dus van een max 10 mbps snelheid naar een max 115k snelheid te gaan :?

Blaat

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Diagnostics interface verwacht hij, zoiets als die seriële aansluiting op ''n COM21-kabelmodem (die overigens perfect werkt om je modem te resetten, verder kan je er weinig mee 8-)).
Ik zou het niet weten eigenlijk, alleen ik denk dat het als telefoonaansluiting bedoeld is voor de uplink (voor op een kabelnetwerk waar alleen de downstream door het kabelnetwerk kan en de upstream door de telefoon moet).
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een RJ45-connector voor ''n serieële verbinding wordt gebruikt, daar kiezen ze liever iets aparts voor.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij die oude kabelfoonmodems was het ook zo''n aansluiting.. vandaar dat ik het dacht. Op zich zou het wel kloppen.. rx+tx en 2x signal ground. Maar ik heb geen zin om dat ding weer open te maken :)