Toon posts:

[BC3] computer oververhit?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff je tempratuur checken met een of ander progje. Om te kijken of het daar niet fout zit. Anders stuur je dat hele ding lekker terug. ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
bij spellen, internet, etc. loopt m''n puter na zo''n 5 tot 10 minuten vast, ik heb ''t vermoeden (maar weet het niet zeker) dat dat door oververhitting komt...
als ik ''m op 900 i.p.v 1000 MHZ zet duurt het namelijk iets langer voordat ie d''r mee stopt...

voor de rest loopt alles perfect, voor zover je dat zo kunt noemen (en de koeler WERKT wel)

m''n systeem is: athlon 1000mhz, asus geforce1 DDR, asus a7v133, sb live
ik heb m''n pc afgelopen donderdag binnengekregen,.. (en ben dus behoorlijk geirriteerd dat ie niet werkt :'(),..

ik heb (al) mijn hoop op jullie gevestigd,..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Daar is simpel achter te komen. Start je computer opnieuw op, druk zo ongeveer wanneer het geheugen geteld is op de "del" toets. Nu kom je in de bios, daar zoek je het menu power management op. Daarin staat de temperatuur van je processor en de temperatuur van de lucht in je kast. Schrijf die 2 waardes ff op en post ze nog ff. Dan kunnen we tenminste een oordeel geven of je pc oververhit is of niet...

Of installeer het programma ASUS Probe, daarmee kun je ook de temperatuur zien van je processor en lucht in de kast. Misschien is dat programma nog wel het beste idee, want dan kun je ook in de gaten houden hoe heet je processor wordt als hij ff aan de gang is.

edit:

zelfs nog ff de url opgezocht :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Volgens mij zit op je Asus CD (bij je mobo) gewoon een progje dat je temp weergeeft. Mare draai je ook nog een }:O, want je moet natuurlijk wel de temperatuur meten van een stressed CPU. Stel je eens voor als je PC al oververhit raakt terwijl het nog helemaal nix aan het bewerken/berekenen is... Dat zou niet zo mooi zijn... ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 19:59 schreef FoolZero het volgende:
Stel je eens voor als je PC al oververhit raakt terwijl het nog helemaal nix aan het bewerken/berekenen is... Dat zou niet zo mooi zijn... ;(
yep... als hij zelfs al vastloopt bij het internette...

Het helpt trouwes niet erg veel voor de temperatuur om je processor terug te klokken naar 900 Mhz. Daarvoor moet je dan het voltage ook iets verlagen (wat kan omdat hij op een lage kloksnelheid loopt), dan word hij echt koeler...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Een Freeze of Blue Screen?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Ik zou MBM proberen als progje, bij mij gaf asusprobe dikwijls teveel aan

je kan ook eens posten wat voor koeler je hebt

• BC3 Victim
hmmz, mischien had ik er beter bij kunnen zetten dat ik de temperatuur al gechecked had (en ik weet hoe ik in de bios kan komen, ik heb ''m toch ook op 900mhz gezet |:( )

maar de temperatuur is dus na opstarten rond de 58/59 graden, wat dus veels te hoog is volges mij,... ik heb m''n cooler al gecontroleerd en die werkt wel

ik wil dus graag weten of dit het probleem is en wat ik daar tegen kan doen?! :?
dus zijn er hier nog slimme mensen die mij kunnen helpen??

alweer bvd
chrizzie

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
is die temperatuur idle of stressed?
in beide gevallen is het wel hoog (idle zeer hoog)
ik zou uitkijken naar een andere koeler...

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ben even weg; bril kopen |:(

• BC3 Victim
Op zaterdag 28 april 2001 20:22 schreef catfish het volgende:
is die temperatuur idle of stressed?
in beide gevallen is het wel hoog (idle zeer hoog)
ik zou uitkijken naar een andere koeler...
dat idle, ik zeg toch als ie net is opgestart, en ik heb een chrome orb als cooler, lijkt me toch goed zat hoor...

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 20:20 schreef ChRiZzie het volgende:
hmmz, mischien had ik er beter bij kunnen zetten dat ik de temperatuur al gechecked had (en ik weet hoe ik in de bios kan komen, ik heb ''m toch ook op 900mhz gezet |:( )

maar de temperatuur is dus na opstarten rond de 58/59 graden, wat dus veels te hoog is volges mij,... ik heb m''n cooler al gecontroleerd en die werkt wel
ah, ik ken dat mobo niet zo, dus ik wist niet dattie jumperloos was :)

Maare 58/59 graden is wel erg hoog alsie nix doet... Dan komt hij echt te hoog als je bijvoorbeeld een spel gaat spelen.

Wat voor koeler heb je erop? Zit er al koelpasta (artic silver bijvoorbeeld) op? Hoe warm is het in je kast?

• BC3 Victim
maakt je heatsink wel goed contact met je core?

Heb je wel je core afgevlakt met koelprut?

toerental van de fan(s) is wel ok?

Hoe is je airflow in de kast?

Heb je fan die koele lucht in kast zuigt?

Let erop dat er geen kabelrotzooi in die kast zit waardoor de airflow dus belemmerd wordt.

Zit de cpu ergens vlak onder waardoor de warmte niet goed weg kan?

Er zijn zoveel oorzaken voor. Controleer eerst het bovenstaande maar eens :)

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 22:30
58/59 graden meteen na het opstarten??

dan denk ik inderdaad dat ie echt te warm wordt. Zou ik inderdaad een betere cooler derop zetten.

Toch slecht trouwens dat een nieuw systeem (niet ge oc-ed) zo warm wordt. Zit de cooler wel goed bevestigd.

Verwijderd

zal wel een coelmaster zijn met dat vieze plakkerrige spul zijn dat moet ie verwijderen en koelprut tussen doen
was bij mij ook maar nu ik de koelprut tussen heb zitten is mijn temp gezakt

was eerst met op staren al

56 graden 1000@1000 en nu op
53 graden maar wel op 1000@1200

strest word ie 55graden

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 28 april 2001 20:28 schreef ChRiZzie het volgende:

[..]

dat idle, ik zeg toch als ie net is opgestart, en ik heb een chrome orb als cooler, lijkt me toch goed zat hoor...

• BC3 Victim
ik heb nou me kast open liggen en dan dropt de temperatuur ongeveer 10 graden, en op 900 ipv 1000 scheelt ook 5 graden, dus idle is ie nou 45 graden, maar loopt nog steeds vast bij internetten en black &white

heb net een kwartiertje ge quaked, en daarna was de temp. 47 graden, dus opeens lijkt mij de temp. niet meer het prob. te zijn :?

heb alleen nog niet gekeken of dat de koelpasta enzo er wel goed tussen zit enzo...
ff kijken zo...

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Hmmm. In negen minuten een bril gekocht? Op Zaterdag AVOND???!!! :?

:P

edit:

typo

• BC3 Victim
<edit>
Reageerde op bovenstaande post dat het verschil tussen 20:24 en 20:35 *niet* negen minuten is, maar 11 :) . Had echter niet gezien dat ie ''t 2 minuten later nog wijzigde.... en bij deze trek ik die woorden dus in :)
</edit>

• BC3 Victim
Ik heb ook een lekker gaar probleem.
Ik heb een Asus A7V133 moederboard, AMD Athlon 1200Mhz processor, Asus V7700 GeForce 2 64Mb DDR, Danec 256md SDRAM Dimm, Creative Soundblaster Live! en een Realtek netwerkkaart.
Als ik mijn PC opstart dan loopt ie na het detecteren van mijn geheugen, hardeschijf etc vast. Soms loopt ie daar niet vast en dan start windows op, maar dan valt in windows mijn beeld ineens weg.
Ik heb geprobeerd om mijn processor snelheid te verlagen, mijn geheugen op 100Mhz te laten draaien, een andere videokaart in te bouwen, maar nix helpt weet iemand van jullie misschien iets?

Pagina: 1