[BC3] Crashende computer

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Eindelijk, eindelijk heb ik eens geld over om een nieuwe computer te kopen en om mijn oude Cyrix-166 (hoe zeg je?) te vervangen. Nog even de verwachte prijsdaling van Pentium 4 afwachten, maar dan gaat het toch echt gebeuren. Pentium 4... Lekker... :9
Alleen wil ik nu wel eens weten waarom mijn computer altijd crashte. Heeft dat echt alleen maar te maken met het feit dat het Cyrix was? Het is bij mij zo dat zonder aanwijsbare reden verschillende programma''s op onaangekondigde momenten en zonder dat ik zelfs iets doe, crashen. Windows vele malen opnieuw geïnstalleerd, dus het lijkt mij dat het een hardware probleem is. Maar wat dan? Ik heb verschillende elementen (harde schijven, videokaart, geluidskaart) losgekoppeld om te kijken of het daaraan lag en nu denk ik eigenlijk alleen dat het of aan het moederbord of aan de processor zelf ligt. Hoe test ik dat?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb je andere cpu''s en mobo''s? Daarmee kan je testen.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:38
Hand op de processor leggen, als ie verkoold is het je processor >:)
Greetingz,

Verwijderd

Waarom wil je dat nu nog es weten :?
En ik denk dat het inderdaad wel aan die cyrix lag... vriend van mij had zo''n ding ook, en dat waren toch wel zulke ongelooflijke kankerdingen... een k6-2 was nog 2x zo goed (zonder overdrijven).

Verwijderd

Valt best mee die Cyrix. Alleen een klote FPU, maar dat is middels door AMD met hun Athlon opgelost *D

Zal met andere brakke componenten te maken hebben. Heb je snel met een goedkope proc. Als je een P4 systeem met net zulke brakke componenten bouwt, heb je weer een crashende computer.

PS Knap dat je zolang kan volhouden met zo''n traag systeem.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
soms heb je een maandag morgen chips baksel.

Hoezo cyrix slecht over te clocken:
heb zelf een cyrix PR233 overclocked al 2 jaar stabiel zonder extra koeling. hij denkt nu dat ie een PR266 is (=207MHz), bus draait op 83MHz, best flitsend systeempje, behalve voor gamen.
#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1