Toon posts:

[BC3] Pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een probleempje, ik wilde een thuisnetwerkje bouwen met behulp van een isa kaartje. Maar toen ik wilde opstarten nadat ik die kaart erin had gedaan, bleef mijn pc hangen na het checken van het geheugen. Zelfs mijn bios kon ik niet meer in.

Ik heb voordat ik die isanetwerkkaart erin heb gedaan niets in het bios veranderd. Had ik dat wel moeten doen? Zo ja wat dan. Ik heb een award-bios.

Als je nog meerdere gegevens nodig hebt hoor ik het wel.

Wie helpt???

ps: Als de kaart (isa) eruit is dan doet ie het weer prima.

Verwijderd

rot ISA kaartje misschien, of rotte ISA slot?
Probeer eens (als mogelijk) een ander slot of een ander kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar 1 isa-slotje, dus dat wil niet lukken. De kaart doet het in mijn andere systeem prima, dus daar ligt het niet aan.

Moet je niet eerst zo''n isa slot activeren ofzo??

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:06 schreef Zinuz het volgende:
Ik heb maar 1 isa-slotje, dus dat wil niet lukken. De kaart doet het in mijn andere systeem prima, dus daar ligt het niet aan.

Moet je niet eerst zo''n isa slot activeren ofzo??
Nee, als het goed is werkt je ISA slot meteen goed hoor.
Hmm... en een ander kaartje in je ISA werkt dat wel?

Verwijderd

ISA-netwerken is kut.

Een ISA kaartje met jumperspaleizen. IRQ, DMA en MEMORY-ADRESSE jumpers zijn kut.

Tegenwoordig is het toch PCI-networks rulezz.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Op zaterdag 28 april 2001 13:01 schreef Zinuz het volgende:
Ik heb hier dus een probleempje, ik wilde een thuisnetwerkje bouwen met behulp van een isa kaartje. Maar toen ik wilde opstarten nadat ik die kaart erin had gedaan, bleef mijn pc hangen na het checken van het geheugen. Zelfs mijn bios kon ik niet meer in.

Ik heb voordat ik die isanetwerkkaart erin heb gedaan niets in het bios veranderd. Had ik dat wel moeten doen? Zo ja wat dan. Ik heb een award-bios.

Als je nog meerdere gegevens nodig hebt hoor ik het wel.

Wie helpt???

ps: Als de kaart (isa) eruit is dan doet ie het weer prima.
Kun je je Chello netwerkkaartje niet gebruiken?

(als tijdelijke oplossing, anders zou ik sowieso ff een PCI 100mb kaartje kopen, a la f 45 :)

* Xandrios gebruikt altijd zijn @home kaartje om te ftp en enz. naar de compu van zijn pa..(onder win2k is het ipwisselen lekker snel gedaan, je hoeft niet te restarten :))

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 04 mei 2001 13:04 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Kun je je Chello netwerkkaartje niet gebruiken?

(als tijdelijke oplossing, anders zou ik sowieso ff een PCI 100mb kaartje kopen, a la f 45 :)

* BC3 Victim gebruikt altijd zijn @home kaartje om te ftp en enz. naar de compu van zijn pa..(onder win2k is het ipwisselen lekker snel gedaan, je hoeft niet te restarten :))
Helemaal met je eens, je was net eerder dan mij |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je hebt waarschijnlijk een conflict. Ik zou voor 30 piek een realtek kaart erinzetten PCI uiteraard.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1