[BC3] hmm vaag bios probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Nadat ik wat problemen had met een celeron 700 systeempje met biostar moederbord die geen keyboard of muis meer wou zien bedacht ik om de cmos te clearen dmv de daarvoor bestemde jumper. Dus ik dat gedaan; maar nu start de pc niet meer op... Wat kan er misgegaan zijn? De voeding gaat wel aan, HD en koeler gaan draaien maar daar houdt het op. Als ik de RAM eruit trek gaat het bord echter wel piepen dus zover komt-ie nog wel... Wat te doen...!?

edit:
Hij zag echter een andere muis en keyboard waarmee ik het ding had installed nog wel, maar geen enkele andere meer..! Was echt erg vaag... Paar geprobeerd, maar wou alleen werken met mijn oude install-spulletjes

Dat dan weer wel......

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Reset hem nog eens, probeer in de bios te komen en zet de instellingen op fail/save (oid). Kijk maar hoever je komt, bel anders je producent voor een nieuwe bios, hij kan nl. beschadigd zijn...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Probeer in de BIOS eerst gewoon es de fabrieksinstellingen te herladen, en dan vanuit daar verder te werken, dan kun je waarschijnlijk iig weer opstarten. Krijg je ook foutmeldingen? Ik denk eigelijk dat het zit in die instellingen voor het RAM, hoeveel hoehtendiedingenookalweer, die rusttijdjes van het RAM, hij maakt, en dat dit te laag ingesteld staat ofzowiets. Je RAM kan het dan niet meer bijbenen.

Een beschadiging van het BIOS lijkt me erg onwaarschijnlijk hoor.

edit: Waarom heb je die CMOS wissen niet softwarematig gedaan, bijv met MinneŽs CMOS-killer >:)

Verwijderd

Heb je niet vergeten die jumper terug te zetten na het resetten?

Flash die bios eens op.