[BC3] Geheugen steeds vol

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey twiekers...

Ik heb een probleem...
Mijn geheugen (128Mb + 64Mb Merk OEM) zit bij het kleinste dingetje wat ik doe al vol... Ik zit bijv alleen op IRC en dan is er nog maar 10% geheugen vrij...:( ben er al heel lang mee bezig wat probleem is...
Weet een van jullie het misschien...?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Welk besturingssysteem gebruik je..........ik heb het ook maar dan met 256 mb en ik draai WinME.....mijn geheugen zit ook heel snel vol........tis een kwaaltje van WinME kan slecht met geheugen omgaan

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Dan gebruik je vast Windows98, die heeft heel slecht geheugenbeheer. Stap over op een beter OS b.v. W2000 of linux. Of draai een programmaatje dat geheugen kan vrijmaken, b.v. win-ram-turbo-free

http://www.tweakfiles.com/memory/winramturbo.html

dit is freeware, dus gratis en werkte voor mij prima, computer werd er ook nog eens een stuk stabieler door.

MDA

• BC3 Victim
Sorry, vergeten erbij te zeggen...
Ik gebruik WinME..
Zal het probleem waarschijnlijk opgelost zijn als ik Win2k erop zet of niet? (kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen maargoed).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik denk dat als je WIN2K erop zet dat het probleem zeker opgelost zal zijn........ik draai het nu ook en nu nergens meer last van
*D

• BC3 Victim
Ok bedankt.. dan ga ik morgen Win2k installen >:)
Bij de weg.. nog een vraagje daarover...
Kan ik Win2k gewoon updaten over WinME heen?
Of moet ik eerst formatteren :?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Windhoos updaten werkt vrijwel nooit lekker .. even schoonmaken dus

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• BC3 Victim
Als het moet... heb alles er net weer netjes opstaan :(
Maarja, als je iets wilt moet je er ook wat voor doen :D

Verwijderd

Tis beter om ff te formatten

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Win 9x en Win ME gaa heeeeeel slecht om met geheugen, een goed freeware proggie geeft dat perfect weer: MaxMem van http://www.analogx.com

DPC Team ColdFusion

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Hoe voller je geheugen hoe beter: wat heb je aan je ram als het leeg staat? Je moet je pas zorgen maken als het geheugen niet goed wordt gebruikt, d.w.z. dat er geen ruimte wordt vrijgemaakt voor de op dat moment meest relevante processen (b.v. bij het opstarten van een applicatie). Win9x/ME is in dit laatste beduidend minder goed als W2K.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
Hoi everybody :r

Je kunt wel Win2k schoon gaan installeren maar dan heb je een probleempje want als je de schijf gaat formateren, moet je de computer weer met een opstartdiskette opstarten en daar komt het probleem:.........Win2k werkt nie met DOS!!!!
:r

ik zou zeggen fromateren die hap win98SE er op voor spellen en Win2k voor normaal gebruik.
:r
Greetz :r

Verwijderd

WinME :r : als het geheugen vol loopt dan moet je de service van je netwerk killen.
Dan is het opgelost inc je cpu usage.
probleem alleen is dan je geen netwerk meer heb dus toch rebooten. :(
er zijn 2 versies van ME :r de 1ste versie heeft deze bug...
maarja fuck windows linux rulez >:)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hoe voller je geheugen hoe beter: wat heb je aan je ram als het leeg staat? Je moet je pas zorgen maken als het geheugen niet goed wordt gebruikt, d.w.z. dat er geen ruimte wordt vrijgemaakt voor de op dat moment meest relevante processen (b.v. bij het opstarten van een applicatie). Win9x/ME is in dit laatste beduidend minder goed als W2K.
dit is de enige hier die het snapt. Als je geheugen de hele tijd maar voor 60% vol zou zitten, dan zou dat betekenen dat alles veeeel sneller zou kunnen gaan als die overige 40% ook gebruikt zou worden. Ram is er om gebruikt te worden. Als er extra ruimte nodig is voor het uitvoeren van een programma dan wordt dat heus wel vrijgemaakt (dat heet nou swappen ;)) :Z

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

En iedereen snapt natuurlijk wel dat je RAM sneller is dan je HDD...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Als je een nieuwe windhoos installer dan moet je met fdisk partities afgooien, rebooten, partities maken, rebooten, format c:, rebooten, setup op cd runnen.

win me is sh*t,

in the land of crashing, there are blue screens, microsh*t rulez,...

stap over naar LLLIIINNNUUUXXX

• BC3 Victim
Op zaterdag 28 april 2001 13:56 schreef algabra het volgende:
Als je een nieuwe windhoos installer dan moet je met fdisk partities afgooien, rebooten, partities maken, rebooten, format c:, rebooten, setup op cd runnen.

win me is sh*t,

in the land of crashing, there are blue screens, microsh*t rulez,...

stap over naar LLLIIINNNUUUXXX
de wah ?? ik uninstall gewoon de hele zoot aan programma''s. dan ff in dos. Deltree windows. hop nieuwe winblows erop. boel weer installeren. .. wat heeft iedereen toch met Format C: en partitie''s weghalen?????? |:(

goed.. klinkt langzamer, maar ik heb vaak een heel zoot proggie''s die ik niet kwijt wil maar ook niet wil branduh. ..hmz.
/ignore deze post .. ben er zelf nog niet uit.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Op zaterdag 28 april 2001 13:45 schreef dawuss het volgende:

[..]

dit is de enige hier die het snapt. Als je geheugen de hele tijd maar voor 60% vol zou zitten, dan zou dat betekenen dat alles veeeel sneller zou kunnen gaan als die overige 40% ook gebruikt zou worden. Ram is er om gebruikt te worden. Als er extra ruimte nodig is voor het uitvoeren van een programma dan wordt dat heus wel vrijgemaakt (dat heet nou swappen ;)) :Z
Maar waarom herhaal je abbadon dan? Is echt nergens voor nodig... Snap je het zelf soms niet dat je voor je eigen een voorbeeld ga bedenken?
Pagina: 1