De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je kunt kijken of je floppy drive in het bios wel wordt herkend. Gaat het lichtje bij het opstarten van je computer wel draaien? En niet boos worden, maar zit je kabel wel goed in de floppy connector op je moederbord? Ik bedoel, heb je hem wel goed aangedrukt?
TIP: Gebruik de search.
Je zegt dat je een ander diskettestation hebt uitgeprobeerd, maar heb je ook een andere kabel geprobeerd?
1) welke foutmelding krijg je?Op zaterdag 28 april 2001 00:11 schreef Sultan_YBA het volgende:
Hallo gasten, Ik vraag jullie hulp over het volgende probleem: mijn diskettestation werkt niet meer, terwijl hij het eerst wel deed, ik heb een andere geprobeerd(uit een andere computer) en die deed ook niets, ik kreeg een foutmelding tijdens het opstarten.
Mobo = Asus P5A en Proc=Amd K6-2 300mhz, niet veel bijzonders maar toch niet onbelangrijk dat a:\ niet werkt.
Alvast bedankt
2) andere kabel geprobeerd?
3) floppy-flatcable al losgehad van moederbord EN floppydrive en weer aangedrukt?
4) al een andere voedingkabel geprobeerd?
5) staat ie nog ingesteld in het bios?
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
kabel verkeerd om? Rode streepje moet bij pin 1 (staat aangegeven als het goed is, en anders is het meestal links)
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Dat heb ik ook een keer gehad toen ik ongeveer hetzelfde systeem (zelfde mobo en k6-2 500 Mhz) in een andere kast had gezet. Ik weet 100% zeker dat ik het goed heb aangesloten (zelf wel4x gecheckt en iemand anders er ook ff naar laten kijken), maar hij deed het gewoon stug niet... Toen heb ik ''m eruit gegooid omdat ik toch geen diskettedrive meer nodig dacht te hebben. Een weekje later gaf iemand zonder internet me een diskette, dus ik dat ding weer uit de prullenbak vissen en inknutselen... Doettie het in 1x weer!!!Op zaterdag 28 april 2001 00:11 schreef Sultan_YBA het volgende:
Hallo gasten, Ik vraag jullie hulp over het volgende probleem: mijn diskettestation werkt niet meer, terwijl hij het eerst wel deed, ik heb een andere geprobeerd(uit een andere computer) en die deed ook niets, ik kreeg een foutmelding tijdens het opstarten.
Mobo = Asus P5A en Proc=Amd K6-2 300mhz, niet veel bijzonders maar toch niet onbelangrijk dat a:\ niet werkt.
Alvast bedankt
En ik heb wel vaker gehad dat dingen het niet doen nadat ik ff heb geknutseld, maar als ik ze dan een uurtje of 3 laat liggen doen ze het wel weer. Bijv. al 2x gehad bij een videokaart. Gewoon ff eruit gehaald die videokaart en na 3 uurtjes erweer ingezet.
Ik heb et idee dat het wel eens aan een statische lading kan liggen die dan uiteindelijk na 3 uurtjes wachten verdwenen is.
Koop oe een andere flat-cable, en check of je die flatcable die je er nu in hebt zitten niet verkeerd om hebt. Dat heb ik namelijk wel eens gehad. Blijft het lampie constant branden of helemaal niet? Check die shit.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
dat vinnik ook heel raar, vanmiddag knalde me pc gewoon baf uit en wou niet meer aan (oja, moet aanknoppie weer aansluiten, had hem met de schroevendraaier aangedaan) nadat ik de voedings kabel eruit en ering had gedaan deed ie het weerOp zaterdag 28 april 2001 14:53 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gehad toen ik ongeveer hetzelfde systeem (zelfde mobo en k6-2 500 Mhz) in een andere kast had gezet. Ik weet 100% zeker dat ik het goed heb aangesloten (zelf wel4x gecheckt en iemand anders er ook ff naar laten kijken), maar hij deed het gewoon stug niet... Toen heb ik ''m eruit gegooid omdat ik toch geen diskettedrive meer nodig dacht te hebben. Een weekje later gaf iemand zonder internet me een diskette, dus ik dat ding weer uit de prullenbak vissen en inknutselen... Doettie het in 1x weer!!!
En ik heb wel vaker gehad dat dingen het niet doen nadat ik ff heb geknutseld, maar als ik ze dan een uurtje of 3 laat liggen doen ze het wel weer. Bijv. al 2x gehad bij een videokaart. Gewoon ff eruit gehaald die videokaart en na 3 uurtjes erweer ingezet.
Ik heb et idee dat het wel eens aan een statische lading kan liggen die dan uiteindelijk na 3 uurtjes wachten verdwenen is.
Bovenstaand heb ik ook gehad.Op zaterdag 28 april 2001 14:53 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gehad toen ik ongeveer hetzelfde systeem (zelfde mobo en k6-2 500 Mhz) in een andere kast had gezet. Ik weet 100% zeker dat ik het goed heb aangesloten (zelf wel4x gecheckt en iemand anders er ook ff naar laten kijken), maar hij deed het gewoon stug niet... Toen heb ik ''m eruit gegooid omdat ik toch geen diskettedrive meer nodig dacht te hebben. Een weekje later gaf iemand zonder internet me een diskette, dus ik dat ding weer uit de prullenbak vissen en inknutselen... Doettie het in 1x weer!!!
Nieuwe kast met 250watt voeding en amd ath 850.3diskettestations erin gehad....alle 3 niks....later probeerde ik het opnieuw toen ik toch een nieuw vid. kaartje erin deed.....deed dat verrekte ding het!Uit frustratie en omdat windows 98SE toch niet meer met een floppydrive hoeft te instaleren,heb ik dat ding een harde gooi gegeven waarna het als een stuk vuil de vuilnisemmer inging!(Koop met amd maar beter een 300 watt voeding,want anders brand ie door.2x gehad en na een artikel in een computerblad waarin vermeld werd dat een amd proc. meer stroom trekt dan pentium ben ik daarachtergekomen.)
Pagina: 1