Toon posts:

[BC3] DMA mode instellen mislukt??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in windows de DMA mode van mijn Pioneer dvd speler (16/40x)aanvink en daarna mijn pc reboot staat het DMA vakje weer leeg.En omdat ik geen DMA mode kan werken programma''s zoals powerdvd en windvd niet goed.
Iemand een iedee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik heb al mijn bios geflashed, nieuwe firmware voor mijn pioneer, nieuwe drivers voor mobo. Maar het haalde niks uit.

Config

Gigabyte 7ix
Athlon 600 (classic)
128mb ram (2-2-2)
geeforce 1 ddr
DMX dound kaart
seagate 28 gb
win 98 se

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heb ik ook last van
soms blijft het hokje wel aangevinkt en soms niet

ik weet wel als ik m''n HD en m''n dvd aan de ata66 controller hangt, en ik install, die bustmaster zooi, dan blijft ie op DMA aangevinkt.
maar zodra ik m''n hd dan op m''n ata100 aansluit en m''n writer aansluit op m''n ata66 en de dvd laat staan (dit ivm installatie probs met promise ata100) dan wilt die f*cking dma niet aanblijven, hoewel, sommige installaties wel, maar de meeste niet :(

wat je wel kan doen is dat via IDEtool gebruiken
dan kan je elke dma type die je dvd ondersteunt gebruiken

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad met een BX bord. Ik meen me te herinneren dat ik het toen opgelost heb door in apparaatbeheer de IDE-controller op ''beide IDE kanalen gebruiken'' heb gezet ipv ''standaard''.:?

Goedluck, P

Verwijderd

Als ik hem aanvink en ik krijg niet de melding dat ik moet rebooten,moet ik hem opnieuw aanvinken.
Als ik dan de melding krijg dat ik moet rebooten,staat hij wel aan gevinkt ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zal het allemaal nog wat vager maken :)

Ik heb dus ook een pioneer 16x40. En bij mij wil dma niet uit van dat ding!

Echt mij werd door een programma aangeraden om tijdelijk dma uit te zetten. Maar ik kreeg dat kreng dus niet zonder dma aan het werk.

Als ik dma uitzette, stond ie gewoon weer aangevinkt na opstarten. Ja ook na 2x in apparaatbeheer op dma te hebben geklikt en dattie dan vraagt of je de computer uit wilt schakelen.

Het blijft een vaag iets. En het is denk ik meer een windows fout dan een niet ondersteunend hardware probleem.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hmz. misschien nogal /offtopic maarreh als ik mijn HD op DMA zet. blijft ie gewoon aangevinkt, alleen loopt m''n bak soms vast dan. iemand enig idee ? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Om zeker te zijn dat je dma aan hebt gezet moetje wat in de registry zetten. gebruik de search eens kweet zo niet meer hoe dat moet......

succes

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Perfecte oplossing is het volgende, kwam ik per toeval achter. Ga naar deze computer en systeem. Ga naar het apparaat en vink dma aan, druk op ok en kies NIET opnieuw starten, klik daarna weer op het apparaat en zie dat DMA uit staat weer, vink hem dus weer aan, klik op ok, hij vraagt om reboot en geef wederom NEE, nu NIET meer naar het apparaat gaan maar op OK drukken van apparaatbeheer, kies evt weer op NIET opniew starten, klik nu start?Afsluiten en dan herstarten. KLAAR :) mocht dit niet werken dat wordt het dus echt niet ondersteunt.
Pagina: 1