[BC3] Hardware kopen in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Ik weet niet hoe het met invoerrecht zit :?
Of geld dat niet als je voor weinig iets haalt :?

And now the most interresting part of deze grot

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Binnenkort ga ik op vakantie naar Amerika. Nu lees ik keer op keer over goedkope hardware. Mijn vraag is: Kan ik zondermeer hardware in Amerika kopen en dat hier in Nederland gebruiken. Kan ik geen problemen verwachten, met bijvoorbeeld 50Hz netspanning of PAL.

Ik zit er aan te denken een leuk videokaartje uit Amerika als souvenier mee te nemen.

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Op vrijdag 27 april 2001 22:55 schreef mr_fragle het volgende:
Ik weet niet hoe het met invoerrecht zit :?
Of geld dat niet als je voor weinig iets haalt :?
Tuurlijk niet

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

beetje lastig met de garantie enzo he... als er iets kapot gaat...

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Je moet dan wel 50Hz 230 V spul kunnen krijgen, anders werkt ''t niet.

12V spul en batterij spul werkt altijd, adapter is weer het verhaal als boven.

Invoerbelasting zal moeten betaald worden, dollar is RETEduur! Kunt beter een kontakt in de buurt van Duitsland hebben, scheelt Ca. 15-20% >:)

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 22:56 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

Tuurlijk niet
|:( Ik had al zo''n vermoeden. Zou ook wel een beetje krom zijn |:(
Voortaan maar eens wat beter nadenken.
Maar dat garantie :) (dies wel goed :P)

edit:
Voortaan ook maar eens wat beter spellen

And now the most interresting part of deze grot

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Inderdaad!je kunt dan beter spul uit duitsland halen. hoef je dus geen invoerrechten te betalen, wat wel moet als je iets buiten de EU koopt.

trouwens alle computer componenten zijn gelijk.werken allemaal op de standaard voltages. alleen de voeding is anders uiteraard!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 23:13 schreef toermalijn het volgende:
Inderdaad!je kunt dan beter spul uit duitsland halen. hoef je dus geen invoerrechten te betalen, wat wel moet als je iets buiten de EU koopt.
Dat is alleen als je het zelf gaat halen zo. Als je het via internet besteld, en laat bezorgen, dan draagt computerzooi geen invoerrechten, behalve de video-games (nintendo enzo). Er komt dan natuurlijk WEL BTW bovenop.

Verwijderd

Best lastig als je je nieuwe videokaart of CPU etc door de scanner moet gooien op het vliegveld.
Keetnie oftie dat zo leuk vindt.
:) :)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 10:31 schreef Mozilla het volgende:
Best lastig als je je nieuwe videokaart of CPU etc door de scanner moet gooien op het vliegveld.
Dat maakt nou niks meer uit. Apparatuur gaat er niet meer kapot van anders hadden vliegvelden vette onkosten :P

En het ligt er mar net aan hoeveel het prijsverschil is in USA en NL ( volgens mij een marge van 10%) of je invoerrechten moet betalen. En CPU''s videokaarten kun je zo in je koffer stoppen (wel goed inpakken) Of in je handbagage. Je moet maar net ongeluk hebben met de douane als jij er uit word gepakt.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op zaterdag 28 april 2001 10:31 schreef Mozilla het volgende:
Welnee. Je gooit toch ook je notebook door de scanner.

Al willen ze op vliegvelden nog wel es afgaan op Titaniumbooks :+

Verwijderd

Duitse prijzen:

www.bora-computers.de
www.computer-cash-carry.de
aha computers

scheelt 20 pocent als je connecties met iemand hep bij de grens.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Voor pc-onderdelen hoef je geen invoer rechten te betalen.
enkel btw

Verwijderd

Als je naar usa of azia gaat, dan moet je terugkeren in Antwerpen. In corrupterende dioxinelandje kan je zonder problemen 10DVD-spelers, 5 computers, paar kilo diamanten binnenkrijgen:).

In het landhaven van Antwerpen bestaat geen douane of controle. Er lopen daar alleen paar piloten rond. Je stapt van het vliegtuig af en loopt Antwerpen binnen. De laatste keer dat ik naar Hong Kong ging, toen in terugkeerde controleerde men zelfs je paspoort niet.

Er een kleine paspoorten controle in schiphol. Men gaat er van uit dat de grote luchthavens je al hebben gecontroleert. In Brussel is er soms een beetje controle. Als je problemen met een Belg krijg moet je die met kwijlstuff afkopen:).

Als je naar hong kong gaat, zijn er 2 prijzen op hardware, toeristenprijs en kwijlprijs. Als je in English handelt dan rekent men toeristenprijs, maar de chineestalige afdingers kopen DVD-spelers voor 50 piek.

Alleen met garantie is het lastig, niet vergeten de voeding 230V en 50Hz.
Pagina: 1