And now the most interresting part of deze grot
Binnenkort ga ik op vakantie naar Amerika. Nu lees ik keer op keer over goedkope hardware. Mijn vraag is: Kan ik zondermeer hardware in Amerika kopen en dat hier in Nederland gebruiken. Kan ik geen problemen verwachten, met bijvoorbeeld 50Hz netspanning of PAL.
Ik zit er aan te denken een leuk videokaartje uit Amerika als souvenier mee te nemen.
Ik zit er aan te denken een leuk videokaartje uit Amerika als souvenier mee te nemen.
Tuurlijk nietOp vrijdag 27 april 2001 22:55 schreef mr_fragle het volgende:
Ik weet niet hoe het met invoerrecht zit
Of geld dat niet als je voor weinig iets haalt
beetje lastig met de garantie enzo he... als er iets kapot gaat...
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
Verwijderd
Je moet dan wel 50Hz 230 V spul kunnen krijgen, anders werkt ''t niet.
12V spul en batterij spul werkt altijd, adapter is weer het verhaal als boven.
Invoerbelasting zal moeten betaald worden, dollar is RETEduur! Kunt beter een kontakt in de buurt van Duitsland hebben, scheelt Ca. 15-20%
12V spul en batterij spul werkt altijd, adapter is weer het verhaal als boven.
Invoerbelasting zal moeten betaald worden, dollar is RETEduur! Kunt beter een kontakt in de buurt van Duitsland hebben, scheelt Ca. 15-20%
Op vrijdag 27 april 2001 22:56 schreef Tony_Montana het volgende:
[..]
Tuurlijk niet
Voortaan maar eens wat beter nadenken.
Maar dat garantie
edit:
Voortaan ook maar eens wat beter spellen
Voortaan ook maar eens wat beter spellen
And now the most interresting part of deze grot
Inderdaad!je kunt dan beter spul uit duitsland halen. hoef je dus geen invoerrechten te betalen, wat wel moet als je iets buiten de EU koopt.
trouwens alle computer componenten zijn gelijk.werken allemaal op de standaard voltages. alleen de voeding is anders uiteraard!
trouwens alle computer componenten zijn gelijk.werken allemaal op de standaard voltages. alleen de voeding is anders uiteraard!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Dat is alleen als je het zelf gaat halen zo. Als je het via internet besteld, en laat bezorgen, dan draagt computerzooi geen invoerrechten, behalve de video-games (nintendo enzo). Er komt dan natuurlijk WEL BTW bovenop.Op vrijdag 27 april 2001 23:13 schreef toermalijn het volgende:
Inderdaad!je kunt dan beter spul uit duitsland halen. hoef je dus geen invoerrechten te betalen, wat wel moet als je iets buiten de EU koopt.
Verwijderd
Best lastig als je je nieuwe videokaart of CPU etc door de scanner moet gooien op het vliegveld.
Keetnie oftie dat zo leuk vindt.
Verwijderd
Dat maakt nou niks meer uit. Apparatuur gaat er niet meer kapot van anders hadden vliegvelden vette onkostenOp zaterdag 28 april 2001 10:31 schreef Mozilla het volgende:
Best lastig als je je nieuwe videokaart of CPU etc door de scanner moet gooien op het vliegveld.
![]()
En het ligt er mar net aan hoeveel het prijsverschil is in USA en NL ( volgens mij een marge van 10%) of je invoerrechten moet betalen. En CPU''s videokaarten kun je zo in je koffer stoppen (wel goed inpakken) Of in je handbagage. Je moet maar net ongeluk hebben met de douane als jij er uit word gepakt.
Welnee. Je gooit toch ook je notebook door de scanner.Op zaterdag 28 april 2001 10:31 schreef Mozilla het volgende:
![]()
Al willen ze op vliegvelden nog wel es afgaan op Titaniumbooks
Verwijderd
Duitse prijzen:
www.bora-computers.de
www.computer-cash-carry.de
aha computers
scheelt 20 pocent als je connecties met iemand hep bij de grens.
www.bora-computers.de
www.computer-cash-carry.de
aha computers
scheelt 20 pocent als je connecties met iemand hep bij de grens.
Voor pc-onderdelen hoef je geen invoer rechten te betalen.Inderdaad!je kunt dan beter spul uit duitsland halen. hoef je dus geen invoerrechten te betalen, wat wel moet als je iets buiten de EU koopt.
enkel btw
Verwijderd
Als je naar usa of azia gaat, dan moet je terugkeren in Antwerpen. In corrupterende dioxinelandje kan je zonder problemen 10DVD-spelers, 5 computers, paar kilo diamanten binnenkrijgen:).
In het landhaven van Antwerpen bestaat geen douane of controle. Er lopen daar alleen paar piloten rond. Je stapt van het vliegtuig af en loopt Antwerpen binnen. De laatste keer dat ik naar Hong Kong ging, toen in terugkeerde controleerde men zelfs je paspoort niet.
Er een kleine paspoorten controle in schiphol. Men gaat er van uit dat de grote luchthavens je al hebben gecontroleert. In Brussel is er soms een beetje controle. Als je problemen met een Belg krijg moet je die met kwijlstuff afkopen:).
Als je naar hong kong gaat, zijn er 2 prijzen op hardware, toeristenprijs en kwijlprijs. Als je in English handelt dan rekent men toeristenprijs, maar de chineestalige afdingers kopen DVD-spelers voor 50 piek.
Alleen met garantie is het lastig, niet vergeten de voeding 230V en 50Hz.
In het landhaven van Antwerpen bestaat geen douane of controle. Er lopen daar alleen paar piloten rond. Je stapt van het vliegtuig af en loopt Antwerpen binnen. De laatste keer dat ik naar Hong Kong ging, toen in terugkeerde controleerde men zelfs je paspoort niet.
Er een kleine paspoorten controle in schiphol. Men gaat er van uit dat de grote luchthavens je al hebben gecontroleert. In Brussel is er soms een beetje controle. Als je problemen met een Belg krijg moet je die met kwijlstuff afkopen:).
Als je naar hong kong gaat, zijn er 2 prijzen op hardware, toeristenprijs en kwijlprijs. Als je in English handelt dan rekent men toeristenprijs, maar de chineestalige afdingers kopen DVD-spelers voor 50 piek.
Alleen met garantie is het lastig, niet vergeten de voeding 230V en 50Hz.
Pagina: 1