[BC3] miroVIDEO PCTV (tegenwoordig pinnacle) icm w2k

Pagina: 1
Acties:

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daar had ik ook problemen mee.
''k heb er maar windows ME erop gegooid, totdat ik een oplossing heb.
Die heb ik dus nog steeds niet

offtopic:
Mooi usericon heb je >:)

Verwijderd

mggh,

Ik heb hier zo''n pinnacle PCTV kaartje in me bak zitten, met een BT848 chippie.
Maar dat is onder win2k met geen ene mogelijkheid aan de gang te krijgen.
De hele tijd paars/groen beeld, pctv assistant helpt niet, ik heb de pc ook al uit acpi mode gevist, hielp ook niet.
Kan het nog uitmaken in welke PCI sleuf ik em prop?? (voor zonf. zie sig.)
En in welke kan ik hem dan het beste raggen??
De driver is wel geïnstalleerd...
Is er anders geen driver die niet van pinnacle komt, maar gewoon een win2k bt848 driver?
Een soort algemene die compatible is met deze kaart, of heb je PER SE de driver van pinnacle nodig??

tnx...

• Chiron
  • Laatst online: 18:04

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hetzelfde gedonder had ik met windows 98
hij wilde juist _wel_ werken in windows me en 2000....

na wat gehussel met de pci kaarten werkte het wel in 98

verplaats ook eens je andere pci kaarten ipv alleen je pctv, het verplaatsen van 3 sloten van mijn sb live! deed wonderen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

hiero werkt het zonder problemen hoor, gewoon de nieuwste windows2000 drivers gebruikt

Verwijderd

Het verwisselen van slot kan het probleem verhelpen.

Had te maken met dat dat ding niet op alle irq''s wou werken.

Als je deboel dan installt dan lijkt het net of de boel werkt maar dat er geen signaal is.

Verwijderd

heeft iemand toevallig nog een linkje naar de nieuwste win2k drivers?

Verwijderd

linkje: http://www.pinnaclesys.de
Ik heb m es ff een flink stukkie opgeschoven, nu werkt ie nog steeds perfect in linux, onder me een beetje (uitleg volgt) en onder 2k nog helemaal niet (paars).
Onder ME heb ik wel beeld, maar het is helemaal verschoven, kleuren kloppen half enz...
Ik heb het vermoeden dat dat met die 2 potmetertjes in de tuner te maken heeft.
Dus ik dd beetje handig kast open, aan die dingetjes draaien, stopt ie spontaan met cepturen, ik een beetje op c hakken, helpt niet :(
Dus ik rebooten, doet het weer... en het beeld is ietsje beter, dus dat komt dus doordat die potmetertjes beetje ontregelt zijn.
Hoe kan ik die nu weer goed zetten??
Of wordt dat iedere keer beetje draaien, reboten enz..??
hoop ut niet.
Ik ga denk k nog ff wat meer sleuven proberen voor w2k.
Draait iemand dit ook met die 4.0 drivers??
Weet ik tenminste of het mogelijk is zonder die lompe upgrades.. als die lame gasten nou gewoon ff van iedere driver een volledig pakket maakten, nu moet je als je driver 4.02 oid wil hebben en je wil je pc ff opnieuw installeren, een stuk of 3 setups door voordat het erop staat |:(

Verwijderd

UPDATE:
hij werkt nu een beetje onder 2k, dwz:
Ik heb m weer uit ACPI mode gevist, daarna geen verschil, toen MS IRQ toewijzingen uit en in de bios tv gefixt op IRQ9 (zelfde als me & linux).
Daarna vision gestart, en hij kan zenders vinden!!!, maar het beeld blijft nog paars :(

Verwijderd

WEER EEN UPDATE:
Nix gedaan, alleen de kleuren naar 24-bits toe gekickt (was 16-bits :r).
En nu heb ik beeld, maar als ik em hoger zet dan 320x240 verdwijnt dat weer :'(

edit:
wattaf*ck, 3 postings van mezelf 8erelkaar >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
pinnacle drivers :r

als je een beetje zoekt kan je wel drivers vinden voor de BrookTree 848 chip, maar die dudes heten nu Conexant, dus een beetje zoeken op het net zou ik zegge..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb je toevallig een matrox kaart?? Installeer dan oude(september) drivers :( die met die slechte ondersteuning voor dualhead :( en het werkt wel :r oplossing maarja ..

Verwijderd

hey!
Ik heb nu nieuwe drivers, van TelSignal Co.
Ik zag ook drivers van Conexant, en die waren exact hetzelfde, ik neem dus aan dat dat niks uitmaakt.
Ik kan nu capturen vanaf me kaartje met VidCap! dat gaat heel soepel en probleemloos.
Maar als ik de drivers van conexant installeer kon ik wel in de tuner-config komen, maar die ondersteunde alleen NTSC :(
Dus ik vrolijk de telsignal co. drivers laden, maar die hebben helemaal geen tunerconfig erin zitten |:(
dus welke drivers kan ik dan nog meer nemen?? welke draaien jullie??

En nog wat: ik wil geen TV gaan kijken met vidcap, ik wil gewoon kunnen zappen e.d., welk TV kijk prog kan ik het best nemen, ik zie er een hele hoop, dus hier mini-polltje: welk tv kijk prog gebruiken jullie??

En nog 1 klein onbelangrijk dingetje: hoe kan je de driverdatabase van w2k veranderen?? w2k wil nl. de hele tijd de pinnacle driver laden e.d.
Ik wil gewoon al die gare drivers m''n systeem uit hebben :r, iemand?? :?

• Foxke
  • Niet online
Ik heb em weer helemaal weggegooid, en nu met de standaard drivers geinstalleerd, en nu doet ie et wel!!

Vaag eigenlijk..

• I_stealth_I
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Heeft met DirectX te maken, helemaal niks met sloten etc. :)

/dev/null

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Voor de volgende keer kun je ook gewoon het Force Primary vinkje inschakelen, dat scheelt stukken :) (praat me er niet van, ben zelf ook wel es half uur aan ''t kloten geweest :D).

Heb alleen nu weer wat nieuws, het beeld blijft zwart in ''t venstertje of op volledig scherm, maar de kaart werkt helemaal perfect, ik hoor geluid en de kaart deelt z''n IRQ''tje niet.
Drivers & installatiemap platslaan en opnieuw installeren maakt totaal geen indruk. Weird |:(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Hmm, in ander PCI-slot gestoken waarin ''ie alsnog z''n IRQ deelt, maar nu doet ''ie het wel.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit :D.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 01:04 schreef Tony Vroon het volgende:
Voor de volgende keer kun je ook gewoon het Force Primary vinkje inschakelen, dat scheelt stukken :) (praat me er niet van, ben zelf ook wel es half uur aan ''t kloten geweest :D).

Heb alleen nu weer wat nieuws, het beeld blijft zwart in ''t venstertje of op volledig scherm, maar de kaart werkt helemaal perfect, ik hoor geluid en de kaart deelt z''n IRQ''tje niet.
Drivers & installatiemap platslaan en opnieuw installeren maakt totaal geen indruk. Weird |:(.
hey! waar zit dat force primary vinkje dan??
Lijkt me wel interressant. :9
Dat zwarte heb ik ook wel even gezien ja, madness |:(

Verwijderd

godver, ik ben er BIJNA!
nog 2 dingetjes: driver werkt nu wel, maar dan alleen MTSC, moet ff iets hebben wat ook PAL ondersteund |:(
en nog een tv kijk proggie, maar dat zal nie zo''n probleem zijn...

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Primary forceren en Interlace gebruiken zijn twee vinkjes op het tabblad Videoinstellingen. Even opletten dat ze allebei aan staan.
Verder moet misschien je resolutie wat omlaag omdat overlay niet goed werkt (dat is niet zo''n groot probleem onder Win98, maar onder Win2K gaat ''t dan niet lekker meer).
Als je beeld echt zwart blijft zoals bij mij doe dan niet te moeilijk en schuif ''m een slot op. Hazza-pazza, werkt :7. En het vreemde is en blijft dat ''ie z''n IRQ deelde en nu nog deelt.
Maar goed, misschien heb je er wat aan :).

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

al die win2k patches downloaden, en dan net zo lang proberen tot je ze in de goede volgorde hebt geinstalled :D thats the secret
Pagina: 1