Toon posts:

[BC3] 64 mb wordt 16???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op deze (=niet de mijne) pc een 64 mb latje gestoken maar de bios en windows zeggen dat het maar 16 mb is.
Mobo ken ik niet, tis zo''n oude met maar 1 Sdram slot erin en nog 4 van die oude.
Zou het helpen om het mobo te identificeren en de bios te flashen? Want in de bios vindt ik met mijn beperkte bios-kennis niets bruikbaar.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
mix je oud en nieuw geheugen??

volgens mij kan dat niet...

Mischien is het ook mogelijk dat je mobo maar "one-sided" geheugen ondersteund..
(geheugen met maar aan 1 kant chippies...)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik denk dat een Bios flash wel eens goed zou kunnen werken (moederborden zijn zeer gemakkelijk te identificeren met SANDRA). Mijn moederbord kon eerst alleen maar <64 aan, na een biosflash kan hij tot 128 (jammer dat ie geen 128 meer waard is).

Verwijderd

Topicstarter
Is dat sisoft sandra?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:31 schreef Subwoofer het volgende:
Is dat sisoft sandra?
yep

Verwijderd

Is dat geen klote Pentium mobo?

Die boekjes liegen:(, ze zeggen dat ze 2*64MB SDRAM ondersteunen.

In praktijk wordt maar 2*16MB SDRAM ondersteunt en geen byte meer.

Alleen met 4*32MB EDO kan je 128MB bereiken.

Ik heb al meer dan 10 verschillende mobo''s getest.

Verwijderd

Topicstarter
er is maar 1SDRAM slot, en ik zou die kerel wel willen helpen, vandaar. Het was 64mb ram tegen 32mb ram+14inch scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 20:43 schreef Cutebritney het volgende:
mix je oud en nieuw geheugen??

volgens mij kan dat niet...

Mischien is het ook mogelijk dat je mobo maar "one-sided" geheugen ondersteund..
(geheugen met maar aan 1 kant chippies...)
tis 1side...

Verwijderd

Als je maar 1 SDRAM slot heb, dan wordt er maar 1*16MB ondersteunt.

EDO ram moet je kopen, het is zeer duur:(.

Verwijderd

Topicstarter
Er stak een 32mb latje in...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik had vandaag ook zoiets met een mobo met 2x edo en 2x dimm. ouwe cyrix 166+. nu heb ik er one sided Hyundai pc 133 mem in gedaan (ons standaard mem, is goed spul) en hij pakt maar 16 meg.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Welke chipset jonges? Intel 430VX denk ik zo in beide gevallen. Dat die 32MB lat wel gepakt werd is gewoon omdat het doublesided was. De 430VX ondersteunt nml max 16MB singleside of 32MB doubleside dimms.

Verwijderd

Topicstarter
En verhelpt een biosupdate dit probleem?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
ff lezen zo''n probleem had ik ook.

Verwijderd

Topicstarter
En wat heb jij gedaan?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

heeft ie misschien onboard memory, want dat kan ook problems geven

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen onboard memory.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit probleem heb ik ook met een p200 waar ik nog wat extra mb-tjes in wou proppen. is volgends mij niks aan te doen behalve het juiste type geheugen aanschaffen anders pakt i maar 1/4 van het aantal mb''s :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:03

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Dit zelfde probleem heeft mijn oude spacawalker moederplank ook het licht hieraan:

Q2 Does the HOT-557 support PC100, PC133 or just PC66 SDRAM?
A2 All memory is backward compatible ... therefore a person can run PC-133 or 100 on a 66 system. The problem lies in 557 is an Intel VX-chipset-based mainboard. It lacks sufficient memory address lines to deal with any of the newer high-density memory. All PC-100 and 133 memory has a density of at least 64Mbits. Even PC66 memory manufactured in the past couple of years has the same high density. Any mainboard that uses the VX chipset can only handle a density of 16Mbits! If you use the high denisty memory, your computer will only "see" a quarter of it. In other words, if you want 64MB of RAM, you would have to install a 256MB DIMM!

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• BC3 Victim
Echt weard post net dat berichtje van hierboven onder iemand anders zijn naam??????? mahja het licht dus aan je mamaplank.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Bij mijn VX-mobo''s heb ik wat geheugens van 64MB PC100 ingestoken en het ondersteunt alleen 16MB per lat, dus ik heb 2 latjes van 16MB gekocht.

• BC3 Victim
Hoi,

een oude mobo is vaak op 66MHZ.
geheugen van nu is minimaal 100Mhz.
Dit geeft conflicten,een biosupdate
helpt niet ,omdat het andere voltages zijn.
probeer aan 66Mhz geheugen te komen op
bv www.marktplaats.net of weet ik veel waar.

Verwijderd

geheugen van verschillende kloksnelheden loopt oog voor geen meter

edit:
Damnn... te laat

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Geheugen heeft geen eigen kloksnelheid, de kloksnelheid wordt bepaald door je moederbord

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:03

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op dinsdag 01 mei 2001 17:44 schreef HaaZie het volgende:
Dit zelfde probleem heeft mijn oude spacawalker moederplank ook het licht hieraan:

Q2 Does the HOT-557 support PC100, PC133 or just PC66 SDRAM?
A2 All memory is backward compatible ... therefore a person can run PC-133 or 100 on a 66 system. The problem lies in 557 is an Intel VX-chipset-based mainboard. It lacks sufficient memory address lines to deal with any of the newer high-density memory. All PC-100 and 133 memory has a density of at least 64Mbits. Even PC66 memory manufactured in the past couple of years has the same high density. Any mainboard that uses the VX chipset can only handle a density of 16Mbits! If you use the high denisty memory, your computer will only "see" a quarter of it. In other words, if you want 64MB of RAM, you would have to install a 256MB DIMM!
kee, dit heb ik dus nooit gezegd :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Pagina: 1