Toon posts:

[BC3] Verloopstukje van PS/2 naar USB

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al tijden op zoek naar een dergelijk stukje stekker.

Wat is het probleem. Van mijn oude(re) PII 300mmx is de PS/2 poort kapot van het toetsenbord. Ik heb inmiddels een andere computer maar ik wil deze op hetzelfde toetsenbord, muis en monitor aansluiten middels een switchbox. Nu had ik bij deze 300 mmx inmiddels een USB toetsenbord maar die past niet op de switchbox. Nu ben ik op zoek naar een verloopstukje hiervoor die het mogelijk maakt de PS/2 aansluiting van de switchbox te verbinden met de USB aansluiting op de computer.

Andersom zijn ze wel te krijgen (krijg je bij een USB muis bv.) maar van PS/2 naar USB ben ik nog niet tegengekomen. Wie weet waar ik deze kan krijgen of weet een andere oplossing?

/edit: de oplossing van een nieuw mobo heb ik al overwogen en is tot nu toe de eneige oplossing die ik heb kunnen bedenken.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Volgens mij bestaan die dingen niet, ik heb ze iig nog nooit gezien.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ben je wel zeker dat het met zo''n verloopstukje op je KVM-switch wel gaat werken, die dingen kunnen erguh lastig doen....
Dus kijk dat eerst ff na voordat je aan een quest begint naar een zeldzaam verloopstukje...
Alvast een paar tips, Ritmo in Rotterdam en Cybex (www.ritmo.nl en www.cybex.com)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij de conrad (www.conrad.nl) hebben ze onder connectoren een groep computer connectoren zitten. Daar zit ook een geval bij om je muis, je joystick en nog wat dingen om te toveren naar usb.

Greetz Reus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for the URL''s... i will have a look...

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Een beetje crea mag ook: Men neme een USB naar PS/2 converter(Die overal te verkrijgen zijn) en een male male PS/2 verleng kabel, sluit de boel op elkaar aan, en je hebt een PS/2 naar USB converter! :)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

Op vrijdag 27 april 2001 17:07 schreef Spawn het volgende:
Een beetje crea mag ook: Men neme een USB naar PS/2 converter(Die overal te verkrijgen zijn) en een male male PS/2 verleng kabel, sluit de boel op elkaar aan, en je hebt een PS/2 naar USB converter! :)
Ja, precies, daar d8 ik ook al aan! :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• BC3 Victim
Volgens mij vergeet je dan dat je ook een male male usb moet hebben om in de usb poort te doen want zowel zon connector als de poort in je pc zijn female

Greetz Reus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

lama, vurkeerd geleze, is nie wa je nodig hept :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 17:07 schreef Spawn het volgende:
Nee want dan denk je dus net verkeerd om. Ik zoek dus een stekker die in het USB slot gaat van de computer en aan de achterkant PS/2 heeft. Anders had ik daar echt zelf wel aan gedacht. De enige stekkers die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn van male PS/2 naar female USB en ik zoek een mogelijkgeid om van female PS/2 naar male USB te gaan. De mogelijkheid die jij nu oppert zou alleen werken als ik de stekker waar ik juist naar op zoek ben al heb maar dan was het probleem sowieso al opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 17:16 schreef jotheman het volgende:
lama, vurkeerd geleze, is nie wa je nodig hept :)
Nee die heb ik al 2... ik zoek hem dus net andersom!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het simpel houden en niet 3 kabeltjes aan elkaar knopen, niet dat ze er zijn sowieso. Ik zoek dus een male USB aan de ene kant en een male of female PS/2 aan de achterkant (dat maakt niet uit want ik heb beide kabels).

/edit: tekening lukt niet

• BC3 Victim
Heb je nou al bij de conrad gekenen?

Greetz Reus

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 10:12

SteveV

Schtiefv Meister

moet te krijgen zijn ik heb er 1 aan me logitech optical muis hangen maar waar zou ik niet weten.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Conrad gekeken maar kon niets vinden... heb je een directe link als je zeker weet dat ze ze hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 21:43 schreef SteveV het volgende:
moet te krijgen zijn ik heb er 1 aan me logitech optical muis hangen maar waar zou ik niet weten.
Neeeeeeeeheeeeeeeeeee, die is net andersom... zie 2 postings die al eerder gedaan zijn..

Ik heb ook die muis... en die verloopstekker gaat in de PS/2 poort van de computer en die is nu net stuk. Ik wil dus aan de achterkant van de verloopstekker een PS/2 stekker erin kunnen stoppen en dat deel wat in de computer gaat moet een male USB zijn omdat de USB aansluitingen in de computer female zijn!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus dit....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/globite/vb.jpg

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 28 april 2001 15:36 schreef snnasss het volgende:
Ik zoek dus dit....

[afbeelding]
eeehhh, waar heb je dit plaatje vandaan???

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Creatief plaatje, zo''n geval wil ik ook hebben... Ik heb alleen geen id waar die dingen te krijgen zijn...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 april 2001 20:12 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

eeehhh, waar heb je dit plaatje vandaan???
Erg snel en slordig met Photoshop gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand?

Verwijderd

Jongens denk na, die dingen zijn niet te koop omdat het niet KAN werken. Je kunt een usb muis wel beperken naar ps/2.Maar anders om kan natuurlijk nooit, USB is bijvoorbeeld 2-weg verkeer, en die ps/2 muis zal nooit wat reageren, want in de conversie zijn die verbindingen verbroken. Jammer maar heleaas als ik jouw was zou ik een nieuwe muis+toetsenbord kopen met USB.

Trouwens, als je een bestaande plug zou willen ombouwen ( wat dus niet zou werken ), heb je een Male-Male usb kabel nodig en een Female-Female Ps/2 kabel. Gebruik je hersens nou eens(no offence).

p.s. Hoe heb je het voor elkaar gekregen je Ps/2 poort te mollen? Heb al heel wat kapotte pc''s gezien, maar nog nooit een kapotte ps/2 poort.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 13:52 schreef The Rapier het volgende:
Jongens denk na, die dingen zijn niet te koop omdat het niet KAN werken. Je kunt een usb muis wel beperken naar ps/2.Maar anders om kan natuurlijk nooit, USB is bijvoorbeeld 2-weg verkeer, en die ps/2 muis zal nooit wat reageren, want in de conversie zijn die verbindingen verbroken. Jammer maar heleaas als ik jouw was zou ik een nieuwe muis+toetsenbord kopen met USB.
Als je goed gelezen hebt is de basis voor deze hele thread een switchbox met PS/2 aansluitingen. Bovendien is je verhaal big bull****. Je kunt de USB eenvoudig als aansluiting gebruiken zonder aan de voorwaarden van USB te hoeven voldoen. Zo zijn er bijvoorbeeld wel verloopstukjes van USB naar serieel en parallel.
Trouwens, als je een bestaande plug zou willen ombouwen ( wat dus niet zou werken ), heb je een Male-Male usb kabel nodig en een Female-Female Ps/2 kabel. Gebruik je hersens nou eens(no offence).
En hoe had je een male USB en female PS/2 in elkaar willen krijgen? Eigenlijk wel offence, maar ik denk dat je bij male-male; female-female iets te opgewonden raakte dat er te weinig bloed je hersenen heeft bereikt.
p.s. Hoe heb je het voor elkaar gekregen je Ps/2 poort te mollen? Heb al heel wat kapotte pc''s gezien, maar nog nooit een kapotte ps/2 poort.
Om dezelfde redenen dat alles kapot gaat. Het was niet zo bedoeld. Nogal domme vraag. Vandaar nu een dom antwoord:
a) PS/2 poort is nooit goed geweest. Connector moest er af en toe in en uit omdat de verbinding weg was.
b) Met terugzetten te ver naar de muur geschoven, waardoor het plastic definitief "uitgesleten" is en hij alleen nog werkt door hard de PS/2 connector naar rechts te duwen.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 19:33 schreef snnasss het volgende:

[..]

Als je goed gelezen hebt is de basis voor deze hele thread een switchbox met PS/2 aansluitingen. Bovendien is je verhaal big bull****. Je kunt de USB eenvoudig als aansluiting gebruiken zonder aan de voorwaarden van USB te hoeven voldoen. Zo zijn er bijvoorbeeld wel verloopstukjes van USB naar serieel en parallel.
[..]

Jah tuurlijk daarom zijn ze nergens te krijgen. Met een printer is het al heel anders, een printer praat wel terug, de oude connector stond dat namelijk ook al toe.

En hoe had je een male USB en female PS/2 in elkaar willen krijgen? Eigenlijk wel offence, maar ik denk dat je bij male-male; female-female iets te opgewonden raakte dat er te weinig bloed je hersenen heeft bereikt.
[..]
Met dat standaart Female-USB, Male-ps/2 plugje waar iedereen het al over heeft.

Om dezelfde redenen dat alles kapot gaat. Het was niet zo bedoeld. Nogal domme vraag. Vandaar nu een dom antwoord:
a) PS/2 poort is nooit goed geweest. Connector moest er af en toe in en uit omdat de verbinding weg was.
b) Met terugzetten te ver naar de muur geschoven, waardoor het plastic definitief "uitgesleten" is en hij alleen nog werkt door hard de PS/2 connector naar rechts te duwen.
Probleem toch opgelost, een beetje solderen, of desnoods knippen en plakken als het maar werkt.

Trouwens als mensen iets zinnigs zeggen wat jij niet leuk vindt ga je ze dan altijd afzeiken? Heb net mijn VWO gehaalt ( met natuurkunde ) en ben nu bezig met een studie infomatica aan de TUDelft. Dus lezingen over hoe stom ik wel niet ben heb ik niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 13:44 schreef The Rapier het volgende:

[..]

Probleem toch opgelost, een beetje solderen, of desnoods knippen en plakken als het maar werkt.

Trouwens als mensen iets zinnigs zeggen wat jij niet leuk vindt ga je ze dan altijd afzeiken? Heb net mijn VWO gehaalt ( met natuurkunde ) en ben nu bezig met een studie infomatica aan de TUDelft. Dus lezingen over hoe stom ik wel niet ben heb ik niet nodig.
Fijn voor je.... niemand vraagt toch om jouw reactie. Jij begint mensen dom te noemen en niet andersom. Lezing was je zelf mee begonnen.

Het was een reactie op jouw stukje, dus draai het nu niet om!

• Case
  • Laatst online: 15-08 09:17
Jongens.. zo''n kabeltje bestaat wel degelijk, en dat weet ik HEEEL zeker, want ik heb er hier eentje liggen. Ik heb dat ding eens meegenomen van mijn stage, omdat het mij wel lekker praktisch leek.

Ik heb helaas geen digitale camera, maar ik heb hem wel even snel ingescand. Dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.inn.nl/~sjoerd/kabeltje.jpg

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 13:49 schreef snnasss het volgende:

[..]

Fijn voor je.... niemand vraagt toch om jouw reactie. Jij begint mensen dom te noemen en niet andersom. Lezing was je zelf mee begonnen.

Het was een reactie op jouw stukje, dus draai het nu niet om!
Er wordt wel om mijn reactie gevraag, je stelt toch een vraag of niet!

En ik heb niemand dom genoemd, ik ga er alleen van uit dat mensen niet ff iets langer nadenken, maar gewoon zo snel mogelijk met een antwoord komen. Wat dus als resultaat heeft dat die antwoorden gewoon niet doordacht zijn.

Je hebt wel gelijk dat ik ermee begon, maar het was dan ook opbouwende kritiek ( stond toch ook "no offence" bij of niet ), dat dat vervolgens opgevat wordt als een belediging is mijn niet mijn schuld, maar is eerder te wijten aan de manier waarop sommige mensen achter hun pc''s zitten ( gefrustreerd dus )
Het is dan ook een algemene oproep om de hersenen te gebruiken, niet op iemand in bijzonder.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 14:09 schreef Case het volgende:
Jongens.. zo''n kabeltje bestaat wel degelijk, en dat weet ik HEEEL zeker, want ik heb er hier eentje liggen. Ik heb dat ding eens meegenomen van mijn stage, omdat het mij wel lekker praktisch leek.

Ik heb helaas geen digitale camera, maar ik heb hem wel even snel ingescand. Dus bij deze:

[afbeelding]
Hmmm als het werkt heb ik niets gezegt, maar ik kan me niet voorstellen dat het werkt. Usb zoekt zelf op wat voor apparaat eraan hangt, en ps/2 apparaten zal hij vast wel niet herkennen. Denk ook eens aan drivers zou erg lastig zijn voor een driver om ps/2 apparaat via de USB-interface te vinden
Is dit niet een ps/2 female, maar een pc-bus(of card, zoiets) female zo''n flop van IBM.

Zou je voor ons dat kabeltje ff willen proberen, met een doodnormale ps/2 muis?

• Case
Nou, ik heb het kabeltje even snel geprobeerd met zowel muis als toetsenbord, maar het lijkt niet (direct) te werken. Het maakt als het goed is niet uit dat ze beide draadloos zijn.

Ik zal het later vandaag nog even een keertje proberen, en dan ook rebooten. Heb geen zin om nu opnieuw op te starten, want dan ik mijn downloads weer opnieuw beginnen..

Het kabeltje is bedoeld voor een toetsenbord, en niet voor iets anders. Op het kabeltje staat namelijk aan de ene kant het USB-tekentje,(weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) en aan de andere kant een toetsenbord. Als je goed kijkt zie je dat ook op het plaatje.

Ik hou jullie op de hoogte!

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Bedankt man, maar ik had dus eigenlijk niet anders verw8. En dat het alleen voor een toetsenbord zou zijn, doet mij nog meer denken aan die ibm-variant.

Verwijderd

Topicstarter
Rapier, ik stel inderdaad een vraag. Maar niet aan jou en je geeft 3 statements die alle 3 niet kloppen.
1) je zegt dat het niet kan
2) je noemt mensen dom
3) je zinspeelt op onkunde terwijl het een ongelukje was

Jij mekkert, jij reageert en jij trekt conclusies, terwijl ik simpel vraag of iemand weet waar ik zo''n plugje kan vinden. Het feit dat ik een vraag stel, wil niet zeggen dat enige post van jouw kant gewenst is. Als je verder niets toe te voegen hebt, dan gemier en geneuzel, ga dan ergens anders spelen.

Nu noem je mij (of wie dan ook) weer gefrustreerd terwijl je je zelf nogal moet profileren met je opleiding en dan ook nog eens andere mensen dom noemen.

Er zit echt niemand om jou antwoorden te wachten. Je bouwt namelijk niet op, maar breekt enkel af. En dat geflame die je maar lekker thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Case, is dat plugje te koop?????

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 16:05 schreef snnasss het volgende:
Rapier, ik stel inderdaad een vraag. Maar niet aan jou en je geeft 3 statements die alle 3 niet kloppen.
1) je zegt dat het niet kan
2) je noemt mensen dom
3) je zinspeelt op onkunde terwijl het een ongelukje was

Jij mekkert, jij reageert en jij trekt conclusies, terwijl ik simpel vraag of iemand weet waar ik zo''n plugje kan vinden. Het feit dat ik een vraag stel, wil niet zeggen dat enige post van jouw kant gewenst is. Als je verder niets toe te voegen hebt, dan gemier en geneuzel, ga dan ergens anders spelen.

Nu noem je mij (of wie dan ook) weer gefrustreerd terwijl je je zelf nogal moet profileren met je opleiding en dan ook nog eens andere mensen dom noemen.

Er zit echt niemand om jou antwoorden te wachten. Je bouwt namelijk niet op, maar breekt enkel af. En dat geflame die je maar lekker thuis.
Aan wie stel je die vraag dan wel?

1:als het wel kan, heb ik niets gezegt(zie post hierboven), maar volgens mij kan het echt niet, maar de tijd zal het leren.

2:Ik heb niemand dom genoemd, ik heb het woord zelfs nog niet gebruikt, behalve dan om te weerleggen dat ik het gebruikt heb.

3:Ik zinspeelde nergens op, ik heb alleen nog nooit een putter gezien waarvan een ps/2-poort gemolt is.

Wie is er nou nog aan het mekkeren??
Je valt nog in herhaling ook, lees deze en vorige posts maar voor antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ga toch wieberen jochie...

• Case
Op vrijdag 04 mei 2001 16:06 schreef snnasss het volgende:
Case, is dat plugje te koop?????
nope, ik wil het zelf binnenkort gaan gebruiken.. Heb namelijk net gisteren een Logitech Cordless optical gekocht (USB), en mijn toetsenbord is nu nog PS/2. Ik wil ze eigenlijk allebei op USB hebben. Bovendien weten we nog niet eens of het werkt.

P.S. Denk allebei eens om je bloeddruk ;)

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij is nog steeds prima... :)

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmm, ooit gedacht om die defecte PS/2 poort te Tweaken.
Weet niet wat er gebeurt is, maar als je je PS/2 poort hebt opgeblazen, zal er een zekering uit liggen.
Resultaat is een zwart plekje op je mobo.
Effe schoonmaken en dan een druppel tin in laten vallen.
Meestal werkt het weer, maar de volgende keer blaas je je mobo echt op.

Ps. dit werkt, heb zelf een Socket 7 bord liggen die op deze manier weer werkt.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de poort zelf werkt in principe nog maar het plastic tussen de metalen openingen van de female connector zijn dusdanig weggesleten of ontzet dat deze geen plug meer kan vasthouden.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

misschien een gewoon ps2 verlengkabeltje supervast erin wedgen en wrikken en lijmen ??

of (dit had je eigenlijk met koniginnen dag moeten doen) koop voor een tientje een extra (isa) io-controller
heb je meteen een mooi plek om je lcd en ir modules aan te sluiten :)

ps
ps2 poorten heb ik op de td wel vaker gebroken (zat er wel op maar verbindingen waren gebroken) ps2 en compoorten gezien
om maar te zwijgen over complete atx aansluit platen

heb zelf 1 keer een geluidskaart eruit getrokken, en stond toen met een pci-connector poort(die witte plastic dingen) in men handen :? >:)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al aan gedacht om er eente in te verlijmen. Dat ga ik doen als er echt geen andere oplossing meer is. Zoals eerder gemeld, zijn die connectors dus wel op de markt.

Wie weet waar te krijgen?

• BC3 Victim
Kan je hem niet serieel aansluiten?
Met je muis kan dat wel of zeg ik nu iets heeel raars:?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmmm, de poort werkt dus nog wel.
Dan is er vast wel iemand op dit forum, die nog een oud/defect MoBo heeft liggen met een PS/2 connector.
Dus die oude effe los bakken, en die "nieuwe" er inzetten.

Heb effe gezocht bij www.Conrad.nl, maar kan geen losse connectoren vinden :'(

And The Only One

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 05 mei 2001 10:25 schreef Jopie77 het volgende:
Kan je hem niet serieel aansluiten?
Met je muis kan dat wel of zeg ik nu iets heeel raars:?
Ja, je zegt iets raars:
Wat is het probleem. Van mijn oude(re) PII 300mmx is de PS/2 poort kapot van het toetsenbord.
Tis nog vroeg, je zal nog :Z :Z

Toetsenbord werkt niet op je seriële poort, of je moet hard drukken >:)

And The Only One

• BC3 Victim
Dan heb ik niets gezegt;)

Pagina: 1