[BC3] 128mb = 32MB geheugen

Pagina: 1
Acties:

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe geheugen (128mb pc133 sdram) binnen gekregen. ik er gelijk op gezet maar toen kreeg ik een probleem. toen ik de computer opnieuw opstartte zei hij dat er maar 32 mb geheugen in zat.|:( hij starte wel gewoon op of zo maar ik heb toch graag 128 mb op mijn best wel ouwe pc in plaats van 32 mb geheugen.:'( weet iemand wat je hier aan kunt doen?????!!!!!!
ik heb een atc-1020 + 430vx mainbooard
en een pII 233mmx processor . :(

Verwijderd

Twee mogelijkheden:

het is stiekem toch een 32MB DIMM, of je moederbord ondersteund geen 128MB DIMMs (kan voorkomen bij oude moederborden, o.a. Pentium I chipsets zoals de Intel 430VX), maar alleen 32/64MB. Dat zal hier het geval zijn. Mocht het systeem verder wel werken, dan gebruikt je chipset dus 32MB van de 128MB omdat ie niet meer kan "zien"/ondersteunen...

Verwijderd

Oh btw, een PII processor kan helemaal niet samenwerken met een VX chipset, dus je hebt OF een P1 OF een andere chipset...

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Zou het niet weten, had ook een oudje ergens staan met Simm en Dimm sloten. Wilde toen kijken hoe het was als ik 128 MB Dimm erin zou doen -> werd 64 MB, en een 64 MB werd 32 MB volgens mij. Iig Balen.

• yeadder
  • Niet online
oke bedankt *D
nou ja dan laat ik hem er gewoon in zitten en dan bij de volgend computer er bij prikken>:)

Verwijderd

Bij mijn P133, had ik dat ook. Gaf bij alle DIMMs >= 32, 32 aan. Het ligt aan je chipset. Niets aan te doen...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bios flashen ???

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb dat bij een Compaq van een klant gehad, had ook een oudje ergens staan met Simm en Dimm sloten. 128 MB Dimm -> werd 32mb, 64 werd 16 en 32 werd 8 ligt denk ik aan het chipset op het MOBO :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• yeadder
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 14:51 schreef YakuzA het volgende:
Bios flashen ???
hoe ??? en wat is het nut er van ???

ben newbie

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op vrijdag 27 april 2001 14:47 schreef yeadder het volgende:
oke bedankt *D
nou ja dan laat ik hem er gewoon in zitten en dan bij de volgend computer er bij prikken>:)
Zal toch ff testen of het echt wel 128MB is. Dadelijk is het 64MB (zie berichten hierboven waar 128 -> 64 en 64 -> 32 werd) of 32MB. En als je dan na 3 maanden terug wilt gaan is of de zaak failliet (of iets anders waardoor ie er niet meer is) of ze zeggen: had je maar eerder moeten komen.

• yeadder
  • Niet online
oke flamerX

bedankt voor de tip was ik zelf niet op gekomen

• Postman
Op vrijdag 27 april 2001 14:53 schreef yeadder het volgende:

[..]

hoe ??? en wat is het nut er van ???

ben newbie
Bios flashen helpt bij oude mobo''s nog wel eens (mits je de fabrikant kunt achterhalen en daar dan een bios kunt downen) om hogere multipliers/fsb te ondersteunen (dus snellere cpu''s). Kan ook zijn dat een bios update grotere dimm''s toelaat, maar ik denk dat die toch afhankelijk zijn van de bandbreedte (die oude mobo''s komen niet verder dan 64MB, was max. van de SIMM''s).

Oh ja, als je de BIOS ID string weet kun je hier achterhalen wie je mobo gemaakt heeft (en welk type het is en welke chipset je hebt). www.ping.be/bios ;)

edit:
http vergeten:(

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Op vrijdag 27 april 2001 14:46 schreef XthinkZ het volgende:
Zou het niet weten, had ook een oudje ergens staan met Simm en Dimm sloten. Wilde toen kijken hoe het was als ik 128 MB Dimm erin zou doen -> werd 64 MB, en een 64 MB werd 32 MB volgens mij. Iig Balen.
Volgens was het dus toch 128 -> 32 MB en 64 -> 16 MB, had er namelijk twee van ingeprikt....

• Postman
Ik zou toch zo ie zo je geheugen testen op volledige grote en snelheid. Een stickertje is heel snel verplakt.

Verwijderd

BIOS flashen gaat niet lukken. Als het een 430VX chipset is zoals je tiept, dan kan die gewoon niet DIMMs groter dan 64MB aan. Dat lost een BIOS update niet op.

• Postman
Dacht ik al. Bandbreedte is ingebakken.

• yeadder
  • Niet online
oke ik zal het er mee moeten doen :(

maar ik zal hem wel laten test bij een pc winkel in buurt.
Pagina: 1