Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
de spanning die jij met je lichaam/kleding opwekt gaat via de polsband naar aarde i.p.v
door een geheugen /kaart/ ic....
officieel mag het niet maarja....:7
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maar hij werkt dus in feite zonder ergens aan vast te zitten ? waar gaat de stroom dan naartoeOp vrijdag 27 april 2001 13:13 schreef GrimPie het volgende:
je kan je bandje ook aan de verwarming ofzo hangen, alleen moet je dan niets aanraken met 220v ofzo want dan hebbie echte problemen (goh, nieuwe tatoo?!?!).
officieel mag het niet maarja....:7
ennu aangezien mijn pc niet geaard is lijkt het me niet slim om mezelf aan de verwarming te gaan knopen
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
die ESD bandjes zijn voor in een ESD ruimte met drukkertjes op de tafels (en een drukknoopje aan een kabeltje aan je polsbandje)
zonder kabeltje heeft dat ding dus geen effect (gek he????)
maar je kan je KABELTJE aan je bandje bakken en dan aan de verwarming (ff testen door vingers in stopcontact te steken AUB)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hmm die vingers in stopcontact lijkt met niet zo''n strak planOp vrijdag 27 april 2001 13:22 schreef GrimPie het volgende:
uhh...
die ESD bandjes zijn voor in een ESD ruimte met drukkertjes op de tafels (en een drukknoopje aan een kabeltje aan je polsbandje)
zonder kabeltje heeft dat ding dus geen effect (gek he????)
maar je kan je KABELTJE aan je bandje bakken en dan aan de verwarming (ff testen door vingers in stopcontact te steken AUB)
Maar dan doe ik het dus wel gewoon met een kabeltje naar mijn verwarming...als ik nu ook mijn pc naar mijn verwarming doe is het toch goed geregeld ?
btw opzich best stom dat er dan geen kabeltje bijzit, maar goed..da''s niet zo;n probleem
Daar zit een druk-knop op aan 2 kanten van de mat, waar je een kabeltje aan vast kunt klikken.
dat ene kabeltje gaat naar een stekker waar alleen de aarde van is aangesloten (waarschijnlijk via een flinke weerstand, zodat je je niet direct electrocuteerd wanneer je aan de 220 komt) Het andere kabeltje klik je aan je polsbandje.
Ik gebruik die mat de laatste tijd wat vaker, omdat ik de laatste tijd wat meer last heb van schokken (erg irritant) en m''n baas heeft het liever ivm. het aantal defecte artikelen, al heb ik nog nooit gehad dat iets defect is geraakt door ESD.
Maar dat kan natuurlijk ook pas na een tijdje (week ofzo) alsnog defect gaan door de klap.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
(heb ESD verhaal op het werk gehad).
zo''n mat is een beetje overdreven voor thuis
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
En ik las eens dat er een elektrostatisch veld om je heen zit ofzo dus wat hebben antistatische handschoentjes dan voor zin