[BC3] isa of pci card zelf bouwen?!?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? of wordt het te moeilijk om een eigen isa/pci card te knutselen?.

de bedoeling is om een kaartje te maken waar je verschillende rand apparatuur mee kan aansturen (geen pc hardware maar bv een koffiezetapparaat :) )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:01

MetalStef

gietijzer

Waarom niet gewoon op de seriële uitgang? Da''s veel eenvoudiger en volgens mij zijn er zelfs wel schema''s te vinden voor schakelingen die bijvoorbeeld een koffiezetter aan- en uit kunnen zetten.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Lijkt me heeeeel moeilijk! En hoe wil je een chip maken daarvoor? En zelf de code schrijven?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 11:56 schreef GrimPie het volgende:
zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? of wordt het te moeilijk om een eigen isa/pci card te knutselen?.

de bedoeling is om een kaartje te maken waar je verschillende rand apparatuur mee kan aansturen (geen pc hardware maar bv een koffiezetapparaat :) )
Conrad heeft daar speciale software voor, en natuurlijk kant en klare ISA en PCI kaartjes waar je componenten op kunt drukken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BC3 Victim
zelf een micro controller programmreen kan ik wel maar volgens mij heb je eerst een isa/pci controller ic nodig en daar komen wat mij betreft ook iets teveel pootjes uit :)

serieel is wel leuk maar ook zo voorspelbaar, ben nu van plan om met USB te werken (dat zit extra op me''n mobo en dan kan je alles inbouwen)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Een ISA kaart is HEEL erg makkelijk.. PCI niet dus. Dus als je iets bouwt, dan zou ik of voor ISA of voor een van de poorten (com, lpt oid) gaan.

Met een ISA kaart, moet je een adres decoder bouwen. Dit kan bijvoorbeeld met een PAL, of gewoon met wat and-poortjes ofzo. Hij mag alleen reageren als de MemSelect lijn (zoiets in ieder geval :)) niet actief is. Natuurlijk alle lijnen bufferen, adres en control met 74244 (uni-directioneel) en datalijnen met 74245 (bi-directioneel)
De 74245 uit de adres selectie selecteren, en direction met de Rd/Wr line op je bus.

Hierachter kun je dan bouwen wat je maar wilt :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Ik weet er niets vanaf.
Elektuur had onlangs -februari 2001: zie bieb- een basis PCI-kaartontwerp. Lijkt mij alleen interessant voor ''hogeschoolelektronici''. Erg moeilijk dus. En duur: 175 piek. En dan moet je de rest van de schakeling nog zelf ontwerpen/maken/betalen.
ISA schijnt makkelijker te zijn, volgens het artikel.

Verwijderd

n.b.: die Elektuur PCI-kaart is dus inclusief controller. De rest van de elektronica moet je zelf ontwerpen.

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 12:08 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Conrad heeft daar speciale software voor, en natuurlijk kant en klare ISA en PCI kaartjes waar je componenten op kunt drukken :)
thanx... >:)

Verwijderd

http://www.pci-card.com/

http://www.buc-kluth.de/shop/docs/pd975961309.htm

n.b. 175 piek voor de kaart, dus exclusief onderdelen! Want 236 euro compleet/gebouwd.

Verwijderd

voor pinbezetting: ISA pinout

Verwijderd

Bij Conrad hebben ze deze:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/536/G1/536172G1.JPG

Bestnr. 536172-89
Hfl. 57,95
Pagina: 1