[BC3] Nieuwe PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met het samen stellen van een nieuwe PC
Zit alleen nog te twijfelen over welk mobo
ik moet gebruiken:
Asus P4T, Socket 423, i850 chipset, 4xRimm
of
Abit TH7-RAID Socket 423,i850 chipset, 4xRimm

rest van systeem is:
Intel Pentium 4 1.5Ghz+2x128Mb Rimm
IBM Deskstar 60GXP, 40Gb, IDE, 7200rpm
Philips 107T21, 17" monitor,.25dpi, LightFrame
ATI Radeon 64Mb DDR AGP Video-in/out
AOpen CD-952E 52x CD-Rom ATAPI
Creative SoundBlaster PCI 128
Dynalink 1456PM 56K Voice/Fax/Modem intern PCI

verder kast,voeding enz..

Verwijderd

Asus A7m + Athlon 1.33 + DDRam
Is voor de meeste dingen sneller dan een P4 en scheelt je zeker een paar honderd gulden :)

• PBloem
  • Niet online
Kan met een PC prive project mee doen, krijg 42% korting

Verwijderd

Koop dan gelijk de Geforce 3...

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

koop een athlon met ddr geheugen dat rimm dat gaat toch floppen, en koop voor het geld wat je dan overhoud een andere geluidskaart en een 19" iiyama.

• PBloem
  • Niet online
Heb met intel betere ervaring dan met AMD.
krijg wel 42% korting,maar dit is alleen over de eerste 3000 piek.Heb de regels nog eens gelezen.

Verwijderd

Je kan toch het beste een AMD kopen, ze zijn in principe overal sneller en natuurlijk: goedkoper. Het grote verschil tussen Intel en AMD ligt in de warmteontwikkeling, een AMD wordt warmer dan een Intel, maar met een normale koeler is dat natuurlijk geen probleem.

• PBloem
  • Niet online
denk toch dat ik het bij intel blijf,heb de best ervaring met Intel(ook al zijn ze duurder dan AMD)

• PBloem
  • Niet online
Welk mobo is de beste van de twee de Asus of de Abit

• lange

lange

Boom Boom?

ik zou de abit nemen, de chipset is toch hetzelfde en de abit is raid dus vandaar

• lange

lange

Boom Boom?

p.s. ik zou toch echt nog ff gaan rekenen met een amd config, want sinds de k7-serie leveren ze echt wel goede procs die niet onderdoen voor een intel

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Neem geeeeen Aopen

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Weer zo''n opschepper hoor... is je pc niet snel genoeg ofzo? |:(

Waarom zou je een P4 willen hebben, dikke flop man..... ik hoef ze niet, doe mij maar en T-Bird of P3.... de P4 is het het geld niet waard..... kan je beter voor dat extra geld een 21" kopen!

Whatever.

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 12:57 schreef meendering het volgende:
Weer zo''n opschepper hoor... is je pc niet snel genoeg ofzo? |:(

Waarom zou je een P4 willen hebben, dikke flop man..... ik hoef ze niet, doe mij maar en T-Bird of P3.... de P4 is het het geld niet waard..... kan je beter voor dat extra geld een 21" kopen!
Waarom moet iedereen toch zo fel reageren als iemand een PIV heeft besteld of wil bestellen.

Als ik ook hierboven lees kan hij voor dat extra geld een grotere monitor nemen. Als je echter de laatste tijd alles een beetje heb bij gehouden kan je zien dat de goedkoopste PIV echt al een stuk goedkoper is dan de top van de PIII en Athlon''s. Dus hij kan zelfs geld besparen door een PIV te nemen.

Ik zou eerder zeggen dat al deze kreten eerder komen van mensen die niet kunnen hebben dat een ander iets nieuwers heeft dan hij zelf.

Hij zegt namelijk dat het via een pc-prive project is en dan moet je meestal 3 jaar wachten voor er weer zo''n project is. Als je in die tijd niet zelf wil gaan upgrade kan je beter een processor nemen die op de toekomst is voorbereid.

In dat geval is de PIV dus een goede keuze lijkt mij. Om diezelfde reden heb ik zelf ook een PIV besteld en ik krijg dat systeem volgende week en geloof maar dat ik net trots op mijn systeem ben. En ik weet ook zeker dat hij over 3 jaar sneller dan als ik voor een PIII of AMD had gekozen.

• PBloem
  • Niet online
ben geen opschepper koop niet elk jaar een pc(heb nu een P1 233Mhz),wil alleen een tijdje vooruit kunnen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PBloem koop lekker een PIV als ik de kans zou krijgen zou ik dat ook doen.

Dat er hier zo over AMD wordt gedacht is omdat de TB zo goed is te OC''en.

Nou ik heb nu een single PIII 933@1050 draaien en een DUAL PIII 933@1000 en dat loopt als een tiet. Nooit problemen.

Problemen had ik wel toen ook ik eens iets anders wilde proberen. Ik kocht een TB 1.2GHz
Alles in elkaar en toen ..... en boem. Ik weer terug en de meneer in de winkel hielp mij toen weer op het juiste pad.
Ik ging met een nieuw mobo en een PIII 933 weer naar huis, and he lived ever since!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je ken beter een goede kopen jah.... geen philips.... |:(

Whatever.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Lekker snel systeempje opzich natuurlijk :), maar met zo''n systeem koop je toch niet die philips monitor he... :r

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Volgens mij gaat je argument niet op dat je kunt kiezen wat je wilt omdat je 42% korting krijgt. Omdat je deze slechts over de eerste ? 3.000,- krijgt betaal je alles boven de ? 3.000,- gewoon bruto. Immers je zult nooit onder de ? 3.000,- uitkomen en vang je die 42% op ieder configuratie.

Daarnaast.... RIMM is einde verhaal. Intel gaat nu ook weer borden maken die DDR ondersteunen. Dat betekent dat fabrikanten van geheugen zich volledig zullen gaan toeleggen op de productie van DDR en dat softwarefabrikanten nooit de beloofde software zullen gaan maken die RIMM ondersteund in die mate dat de beloofde snelheidswinst gerealiseerd zal worden. Nu is het zo dat RIMM langzamer is dan SDRam (in de meeste bewerkingen) en dat verschil wordt alleen maar groter met DDR.

Ik zou inderdaad gaan voor een 266 FSB AMD met een Asus A7V266, DDR geheugen en een Geforce 3 kaart met een 19" scherm. Daar heb je voor hetzelfde geld heel wat meer plezeier van dan een vergelijkende P4 en hou je nog geld over ook.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Bij PC-Prive is de grens volgens mij 5000,- per 3 jaar. Die 3000,- die je noemt was vroeger de vaste voet die je van de prijs van een PC af moest halen om uit te komen op een in 3 jaar voor de belasting af te schrijven bedrag, geen pc prive regeling dus.

• PBloem
  • Niet online
moet het nog maar eens uitzoeken

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop een A7M266 met een 1333 Athlon en 256DDR
Ben je een stuk beter af dan die Intel shit 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het is inderdaad een goede gok om voor een PIV te gaan. Ook heb je minder problemen met je hardware. Ik kan het weten. Ging een nieuw systeem opzetten, nam een Duron....PFFF.. Nou hij draait nu wel, ondanks die WARMTE.. Had ik met mijn Intelletje nooit last van.

Ik vind het echter nog steeds een gok. Net zoals ik toen zo idioot was om een PPro te halen. Toekomst???? HAHA. Het blijft altijd een gok. ;)

Verwijderd

Blijft inderdaad een gok, maar als Intel zelf al aankondigt dar ze borden met DDR gaan maken, WEET je wat de toekomst is en is het dus heen GOK meer!

Verwijderd

Abit moederbord..
GForce 3
19 inch Sony of EIZO scherm!

maar dan gaat het wel veeel kosten meer dan de gebruikelijk max. Fl. 5000 van een pc prive project.

Dus als je echt top performance wilt hebben koop je:

Asus 266Fsb socket A bordje
T-bird 1,33 Ghz
Gforce 3
2 x IBM 45 Gb
19 inch sony

dan moet je binnen de 5000 gulden kunnen blijven en dan ga je harder dan de piv die je wilt bestellen..

Verwijderd

Dat bedoelde ik dus ook... trouwens mag je wel meer als ? 5.000,- besteden maar dat moet je dat gewoon "normaal" betalen.
Pagina: 1