Toon posts:

[BC3] [dringend] Press a key to Reboot?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik weet niet zo goed waar ik dit probleem moet posten dus ik dacht ik doe het hier: Ik zetten gisteren me computer aan en kreeg het volgende: hij start op... en dan als je meestal naar het os plaatje gaat (dus in dit geval windows98) springt ie op een zwart scherm en zegt:

press a key to reboot

en dan doe ik dat en dan gaat ie weer opnieuw opstarten en dan doet ie het weer en weer en weer ik heb al van alles geprobeert maar weet echt niet wat het is! iemand zegt dat me harddisk waarschijnlijk beschadigt is :( wie kan mij verder helpen? eergisteren dee ie het nog gewoon

dank.

Verwijderd

probeer eens met een bootfloppy te kijken of de harde schijf in orde is

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01

Hoicks

Techno!

Probeer eens van floppy te booten?

|:( te laat |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 11:54 schreef Shaitan het volgende:
probeer eens met een bootfloppy te kijken of de harde schijf in orde is
en die moetn ik in me bezit hebben?

/me is dringend gaan zoeken nu....

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

http://www.bootdisk.com

Down ook ff een Linux rescue-disk. Daar kan je een heleboel info over de toestand van je systeem uithalen (dmesg).

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

als je windows installeerd wordt er een gemaakt(tenzij je ervoor kiest om dit over te slaan) en als je originele windows cd hebt zit die hier al bij.
btw, je kan ook van de windows cd booten

Verwijderd

Als je met een diskette ben opgestart ga dan eens naar de win98 CD en op die cd moet je naar het mapje Tools daar staat een mapje Sysrec en daarin staat een bestandje pcrestor
als je dat batch bestandje start gaat hij een repair setup draaien en dan heb je kans (een grote) dat het verholpen is.

succes

<font color="#df040f">* Henkules</font>

Verwijderd

press a key to reboot?

Bij het ontbreken van systeembestanden zegt ie Missing Operating System,

dus ik veronderstel dat jouw probleem is dat er geen actieve partitie is op de harddisk.

(je kunt partities aanmaken, en een van de primaire [bootable] partities dint actief te zijn)

Je kunt dit probleem verhelpen door van een bootdiskette te starten, dan fdisk te draaien, en dan optie 2 te kiezen, waardoor je je win98-partitie opstartbaar maakt.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hou F8 ff in na het BIOS scherm, kies dan in het menu veilige modus.
Kan je zo in windows komen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Hmm.. Lijkt op een Parity- of andere memory error. Systeem gaat kompleet op tilt.. Check je bios settigns eens. OC''d?? Zet''m is in Bios Default mode... :z

Nothing is a problem once you've debugged the code

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Bij het ontbreken van systeembestanden zegt ie Missing Operating System,

dus ik veronderstel dat jouw probleem is dat er geen actieve partitie is op de harddisk.

(je kunt partities aanmaken, en een van de primaire [bootable] partities dint actief te zijn)

Je kunt dit probleem verhelpen door van een bootdiskette te starten, dan fdisk te draaien, en dan optie 2 te kiezen, waardoor je je win98-partitie opstartbaar maakt.
Dit is ''m ! Mocht je meerdere schijven in je systeem hebben dan is het misschien niet mogelijk om de schijf opstartbaar te maken. (Only partitions on the first disk can be made active) Schakel daarvoor in je BIOS de overige schijven uit, dan ziet FDISK er maar een die je dan opstartbaar kan maken.

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heeft geen Nut alle bovenstaande.
Enigste oplossing is systeem opnieuw installeren, hij mist namelijk een aantal systeembestanden.:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

virus??

Wat er bij jouw aan de hand is(was) is dat ie het MBR record mist. Nu kun je met volgens mij scanreg /mbr
het master boor record weer terug zetten.
(scanreg staat op windows boot disk)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Ist nie fdisk /mbr?? :?

• BC3 Victim
In veilige modus of starten (safe mode)
bij opstarten ctrl in gedrukt houden. Windows start dan hopelijk wel en dan kun je de schijf op fouten laten checken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FreeRider
Heeft geen Nut alle bovenstaande.
Enigste oplossing is systeem opnieuw installeren, hij mist namelijk een aantal systeembestanden.
Heeft misschien wel nut.
Opnieuw installeren helpt zeker, maar is niet direct noodzakelijk.
In veilige modus of starten (safe mode)
Hij start dus niet. Deze melding krijg je nog voor "Starting Windows...." Er is dan nog geen bestandje aangesproken op je schijf.

Een virus (bijv. CIH virus) kan inderdaad de oorzaak zijn van zulke dingen.

Verwijderd

Topicstarter
thank guyz.. maar nix heeft geholpen :( ik ben dus net klaar met windows opnieuw installeren.... ;( (via omwegen enzo)Ik heb er ff een paar gasten met verstand er na laten kijken hun bleek dit het beste... oorzaak is wel nog steeds niet bekent :( nu ik ben dus nu zoon 1000 Mp3tjes kwijt een werkstuk wat voor donderdag af moest zijn... icq msn mirc napster internet instellingen filmpjes enz enz... (allemaal KWIJT)

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Ik heb er ff een paar gasten met verstand er na laten kijken

Niet zo''n verstandige gasten dan. Iemand met een beetje verstand had eerst een backup van al die gegevens gemaakt, door bijvoorbeeld de harde schijf gewoon in een andere computer te zetten en al die mp3tjes + werkstuk te kopieeren. Is het nu te laat voor, maar is iets om volgende keer eerst aan te denken voordat je het commando Format c: geeft.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• FreeRider
Ik vermoed dat een virus je PC te pakken heeft gehad.. Bijv. het CIH virus, actief op de 26e van de maand, sloopt bootsector en als je pech hebt ook je BIOS. Was het toevallig zo dat je de keer voordat je PC niets meer deed in Windows kwam en alles vastsloeg ? Ik heb het zelf namelijk wel eens expres geprobeerd (bios klok op 26e zetten) omdat ik dacht dat CIH een hoax was, gelukkig had ik op mijn P2B-F de jumper om de BIOS flash te blocken omgezet, en had ik alles gebackupt. leerzaam testje, dat wel ;).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 15:40 schreef JamesTiberius het volgende:
Ik heb er ff een paar gasten met verstand er na laten kijken

Niet zo''n verstandige gasten dan. Iemand met een beetje verstand had eerst een backup van al die gegevens gemaakt, door bijvoorbeeld de harde schijf gewoon in een andere computer te zetten en al die mp3tjes + werkstuk te kopieeren. Is het nu te laat voor, maar is iets om volgende keer eerst aan te denken voordat je het commando Format c: geeft.
Ja maar ze wisten de oorzaak toch niet.. grote kans dat de harde schrijf beschadigt was..

• BC3 Victim
Als de HD echt beschadigd was kan je er nu ook niet vrolijk weer iets anders op zetten.

En opnieuw installeren is inderdaad niet de meest slimme optie. er zijn er zoveel meer.

Oh ja probeer de volgende keer (nu dus) alvast een backup te maken scheelt je volgende keer een hoop gezeur.

Greetz Reus.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 16:23 schreef FreeRider het volgende:
Ik vermoed dat een virus je PC te pakken heeft gehad.. Bijv. het CIH virus, actief op de 26e van de maand, sloopt bootsector en als je pech hebt ook je BIOS. Was het toevallig zo dat je de keer voordat je PC niets meer deed in Windows kwam en alles vastsloeg ? Ik heb het zelf namelijk wel eens expres geprobeerd (bios klok op 26e zetten) omdat ik dacht dat CIH een hoax was, gelukkig had ik op mijn P2B-F de jumper om de BIOS flash te blocken omgezet, en had ik alles gebackupt. leerzaam testje, dat wel ;).
Zou best eens kunnen baal er in ieder geval ontzettend van :(

Was het toevallig zo dat je de keer voordat je PC niets meer deed in Windows kwam en alles vastsloeg

kan kan ik niet echt meer herinneren! :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 16:37 schreef Reus het volgende:
Als de HD echt beschadigd was kan je er nu ook niet vrolijk weer iets anders op zetten.

En opnieuw installeren is inderdaad niet de meest slimme optie. er zijn er zoveel meer.

Oh ja probeer de volgende keer (nu dus) alvast een backup te maken scheelt je volgende keer een hoop gezeur.

Greetz Reus.
Ja ik weet gewoon niet voldoende over dat soort dingen om te weten wat dan andere opties zijn! :( dan laat je het al gauw over aan een ander die je denkt beter te zijn!
(ze zijn wel speciaal aangenomen op kantoor van me pa voor comp probs)

maar idd een lesje geleert maak backups.. :)

• BC3 Victim
Je had windows gewoon over je huidige windows heen moeten draaien... en in setup ff backup laten maken......... als er iets fout was had windows-setup het wel gerepareerd en zo niet had je nog altijd de backup.....

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Toevallig dat ik dit vanmorgen in de krant las:
Computervirus slaat voor derde jaar toe
Vrijdag 27 april. EINDHOVEN - De enige manier om zeker te weten dat je er geen last van krijgt is ieder jaar op 26 april je computer niet aanzetten. Veel mensen die gisteren wel hun pc inschakelden, zijn getroffen door het Chernobyl-virus, dat al drie jaar achtereen toeslaat op de dag van de kernramp in Tsjernobyl. Het gevolg: alle informatie op de harde schijf verdwijnt.

''Het is ieder jaar hetzelfde verhaal op 26 april'', zucht Paul van Dooren, technisch medewerker van Paradigit Computers in Eindhoven. ''We hebben vandaag een stuk of tien klanten gehad met dit probleem. En je weet nu al dat volgend jaar weer precies hetzelfde gebeurt.''

''We hebben een stuk of vijftien klachten binnen. Dat is veel, we hebben zelden klanten die met virusproblemen bij ons aankloppen'', vertelt Erik Jansen van computerwinkel Vobis in Eindhoven.

Te laat

De enige remedie tegen het Chernobyl-virus is de complete herinstallatie van de harde schijf van de computer. ''Dat betekent dat je alles kwijt bent dat op de harde schijf stond. Je moet alles opnieuw installeren'', verduidelijkt Jansen. Soms wordt ook de bios, het opstartsysteem van de computer, door het virus gewist. ''Dan krijg je de melding ''system disk error''. Als je dat ziet, is het al te laat'', legt Paul van Dooren uit.

Het Chernobyl-virus is moeilijk te bestrijden. ''Je kunt het al maanden binnen hebben, zonder dat je het ziet. Het slaat alleen toe op de 26e april. Als je je computer die dag niet gebruikt, heb je er geen last van.'' Iedereen die met internet werkt, kan Chernobyl binnenhalen. ''Zo''n virus verspreidt zich razendsnel, bijvoorbeeld via een populair MP3-muziekbestandje'', legt Van Dooren uit.

De enige manier om Chernobyl tegen te houden, is regelmatig de virusscanner van de computer te verversen. ''De meeste mensen zetten zo''n scanner op hun pc als ze ''m de eerste keer installeren en kijken er daarna nooit meer naar. Eigenlijk moet je de virusscanner iedere week verversen, dan kunnen je dit virus goed buiten de deur houden'', adviseert Van Dooren
bron: eindhovens dagblad

Je bent dus niet de enige >:)

Verwijderd

he.. wou ''k net zeggen...
ik dacht al van he, dit komt me bekent voor ...
Eindhovens Dagblad met computerkennis ..
:D
ik ben blij dat ik niet bij paradigit of vobis werk zeg ... pfff.. dan was het gegarandeerd mijn schld geweest. Is namelijk altijd de schuld van de winkel... die kunnen dat nl. van een afstandje besturen, net zoals ze daar gedachten moeten kunnen lezen en helderziend zijn ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op vrijdag 27 april 2001 19:27 schreef marshal het volgende:
Toevallig dat ik dit vanmorgen in de krant las:
[..]
''Zo''n virus verspreidt zich razendsnel, bijvoorbeeld via een populair MP3-muziekbestandje'', legt Van Dooren uit.

Als je dat ziet, is het al te laat'', legt Paul van Dooren uit.

bron: eindhovens dagblad

Je bent dus niet de enige >:)
Echt duidelijk geval van kennis...
Virussen in MP3??? yeah

enne, t is dan nog niet te laat, met sommige proggies kan je t alsnog restoren (Powerquest Lost and Found o.a.)

Verwijderd

Heb ''t vaak zat gehad op me Win95 bak. GDI.exe verneukt meestal. FF onder DOS terugzetten en klaar.

En ook vaak : rebooten en dan ineens geen melding.

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 14:52 schreef DizzyWeb het volgende:
Ist nie fdisk /mbr?? :?
Het is idd fdisk /mbr :)

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmmm dus dat virus HEB IK! dus... inderdaad grote kans :( maarja ik zit weer op me eigen PC :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zaterdag 28 april 2001 13:22 schreef minne het volgende:

[..]

Het is idd fdisk /mbr :)
dat dacht ik, maar ik wist het niet zeker. En aangezien je met fdisk meer fout kan doen dan met scanreg >:) had ik scanreg genoemd...

Ik heb er al vel profijt van gehad
Pagina: 1