Toon posts:

[BC3] invloed van "warmdraaien" op system performance.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even een discussie starten over iets:

Ik heb gemerkt dat vooral videokaarten gevoelig zijn voor een warming up. Het eerst viel me dat op toen ik ging overclocken met MX chips. Als je een systeem koud start en een benchmark draait (3d2000) en je begint te overklocken tot het maximum, en daarna zet je het weer terug in originele staat, (dit alles zonder de pc tussen door uit te zetten natuurlijk) dan scheelt dat soms wel 12 tot 15% in score.
Is dit logisch ? Wie kan daar wat zinnigs over zeggen ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb wel es gehad, dat ik CS ging spele .. in 1 bepaald level, had ik dus netjes 80+ fps.. (hij was licht overclocked zonder cooling)..nou 4/5 dagen later zonder reboot (stabiel ofnie) zat ik nog maar op 30fps en die kaart was echt niet om aan te raken...HEEET

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
mar dat is dus het omgekeerde effect van wat ik bedoel. Ik bedoel dat hardware beter gaat werken onder invloed van warmte. Ik heb niet zoveel verstand van electronica, en ik weet niet of warmte nou goed of slecht is voor geleiding. Volgens mij was kouder beter, hoewel dat niet spoort met de bewegingssnelheid van electronen, want die is hoger bij hogere temperatuur.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
warmte = weerstand

en hoe meer weerstand je hebt in je apparatuur, hoe slechter het geleid, daarom is koud het best..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij was het weerstand geeft warmte.....
Afijn. Dan zou het dus theoretisch niet kunnen wat er gebeurt. Toch vreemd.