Toon posts:

[BC3] PC start niet meer na BIOS getzet PnP OS = Yes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zwager heeft een P200 pc met USB scanner
maar die werd niet gedetecteerd.
Dus heb ik in de BIOS wat omgezet
naar PnP Os is YES en automatic want de batterij was op en de BIOS hield zijn gegevens niet vast.
Vervolgens start ik de PC opnieuw op en
crasht hij, dus gereset met de reset knop.
Vervolgens start er helemaal niets meer op, ook niet wanneer ik alles disconnect en kaarten eruit haal. Wel draait de CPU fan en hoor je de HD en CDROM aanslaan.
Wat kan dit zijn? Why me? Was ik er maar met mijn fikke vanaf gebleven!

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ik zou beginnen met er een nieuw batterijtje in te gooien... :)

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
daarna zou je eens kunnen proberen om ff alles er een dag uit te halen... en dan met name de powerstekker op het moederbord en de powerstekker voor je voeding...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

BIOS reset wil misschien wel helpen..
Maar post (bios scherm voorbij) je systeem nog??

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hj post niet meer er verschijnt niets op de monitor, er lijkt echter wel stroom op te staan aangezien de HD+CDROM+CPU-fan in actie komen.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Moederbord waarschijnlijk aan stront. Helaas!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zet er eerst es een nieuwe batterij in...

Dan alle troep eruit halen, dus HD, diskette-drive, etc...

Alleen VGA-kaart erin laten zitten en je keyboard natuurlijk |:(

En dan langzaam opbouwen, dus diskette-driver erin plaatsen, dan HD, etc, etc...

En Bios etzelfde verhaal, alles één voor één aanzetten...

Werkt hier altijd...

En misschien ook ff je moederboardje ff schoonblazen van al et stof wil wel es helpen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Probeer eens de optie "force update ESCD" aan te zetten in de BIOS... schijnt wel eens te helpen bij zulk soort problemen.

• BC3 Victim
Kom je uberhaupt nog wel in de BIOS?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem al meerdere malen meegemaakt...ook ik klooi aan computer >:)

2 dingen wat ik deed (eigenlijk een combo van wat andere zeiden)

- Bios resetten (jumper omzetten en de stroomknop indrukken)
- Alles ff eruit halen en dan opnieuw erin zetten.....

SucceS

• BC3 Victim
Net wat cruzziaal zegt even op het MOBO het jumpertje Bios reset omzetten even computerstarten en weer uit. Jumpertje weer om alles eruit. en dan weer stuk voor stuk je kaarten er weer in.

suc6

Pagina: 1