[BC3] Waarom buffer underrun via netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
We hebben hier een 100 base netwerk en een 12x brander. Op 8x via netwerk gaat prima, maar bij 12x krijgen we direct een buffer underun:( Hij is wel burnproof, maar ik snap niet dat een 100 base netwerk moeite heeft met die zielige 1800K/s terwijl je normaal gewoon 6MB/s haalt. Alles zit op een switch, dus dat is het probleem ook niet.
De CPU van de computer staat op +/- 50%.

Wie oh wie weet waarom bij branden via netwerk opeens niet aan die 1800K/s voldaan kan worden?????
:?

Bedankt...

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 22:44 schreef Pino64 het volgende:
terwijl je normaal gewoon 6MB/s haalt. Alles zit op een switch, dus dat is het probleem ook niet.
ik zou als je nero gebruik de optie cache net werkdrives aanzetten
ik vind het wel erg veel hoor 12x over het netwerk branden....

ik sinds kort ook een 12x burnproof zal het van de week is uitprobeeren via het netwerk
zonder cache ..... ik zet wel de optie simulate aan ....

Gr.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Hoeveel buffer heb je? 2Mb? Daar is-ie dus in iets meer dan 1 seconde door heen (12 speed = 12x150k/s = 1,8Mb/s). Die 6Mb die je haalt is uiteraard gemiddeld. Als het even druk is op het netwerk (hoeveel computers zitten er in?) kan dat best heel even flink inzakken.

En mocht je Windows gebruiken: die netwerk drivers zijn vaak niet al te best. Bij Windows 2000 is het netwerk al helemaal niet vooruit te branden.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Pino64
Het is idd W2k en de buffer van de brander is 2MB.
In Nero heb je 2 buffers, 1 zal wel RAM zijn en 1 de brander. Hij begint met branden als die van het RAM vol is, maar die loopt dan ook meteen leeg, waarna die 2e van de brander zelf ook meteen leeg is.
In totaal krijg ik 10 buffer underruns op 1 CD. Toch vreemd dat 8X zo perfect gaat. De buffer komt dan niet eens lager dan 99%, dus ik mag concluderen dat het netwerk te traag is:?
En ik dacht nog wel dat ik in de toekomst zelfs wel met 30X kan fikken met dit netwerk.....
Ik vermoed dat Nero gewoon meer dingen doet dan alleen data laden. PS ik heb het over 1 bestand van 650 MB (een film). Kleine bestandjes zal wel nog slechter gaan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
''t zou ook kunnen dat de buffer van nero ''t verpest, waardoor het 12 speed burnen soms pieken boven de 6-7MB/s vraagt? Bekijk eens een normale burn-sessie (dus vanaf HD) via de systemmonitor (reads/writes/second).

Imo heb je nl. gelijk, het zou gewoon over een 100Mbit netwerkje moeten kunnen. Ikzelf heb een 8 speed burner en een 10Mbit netwerkje (met hub). Max. burnspeed vanaf netwerk is 4x en die gaan eigenlijk altijd goed (adaptec CD Creator).

Die cache/buffer/whatever van nero staat niet toevallig op je netwerkschijf?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pino64
Zou kunnen dat het aan Nero ligt. Ik zal eens een ander programma moeten testen lijkt me.
De cache staat niet op een netwerkschijf, maar misschien wordt het hem daarom wel allemaal te veel, cachen op eigen HD en lezen van netwerk en vervolgens van HD (cache)........
Pagina: 1