[BC3] Videobewerkings Systeem

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Hej ppls ik moet voor mijn zussie een systeem samen stellen voor videobewerking, maar ik weet niet echt of ik het zo wel goed doe.. Op het moment zit ik op het volgende systeem:

Kast: Target Trg-as430 ATX midi tower 300W
Moederboard: Soltek SL-75 KAV (socket A)
Processor: AMD Thunderbird 1Ghz AXIA
Cooler: CoolerMaster EP5-6I11
Geheugen: 2x 128Mb Elec Dane SDram PC133 (Totaal 256MB)
Harddisk: 2x IBM Deskstar 60GXP 40Gb 7200rpm ATA100 (Totaal 120GB)
Monitor: Iiyama S705MT 17"
Videokaart: ATi Radeon VE 32MB DDR
Geluidskaart: Terratec Soundsystem 512i Digital
Brander: Plextor 8/4/32 IDE Rewriter
DVD speler: A-open 12x/40x
FDD: Sony Diskette station 3.5~/1.44
Modem: Bullit 56k6 (Rockwell)..
Muis: Logitech first wheel mouse
Toetsenbord: Noname Kb-w98-us

Wat op +- 4000,- uitkomt.. En dan moet er nog een Video-Editing kaart bij komen dus het mag eigenlijk niet echt meer worden..
Is dit zoiets? en welke video-editingkaart ken ik het best kopen? (die zowel AV als DV aan kan)..

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Kettrick

Rantmeister!

Koop een iMac :P,

schijnt best leuk te werken voor video-editting enzo..

Verwijderd

koop serieus een pentium3 dies chijnt het beste te werken met de editing software

Verwijderd

Pff, die TBird is zeker net zo goed.

Tip : meer RAM!

• bastichelaar
  • Laatst online: 19:42
euh, 120 gb:? 40 + 40 = 120 :'(

Verwijderd

Inderdaad wat meer ram geheugen,
en als het ff kan nog een losse Ultra 100 controller erin stouwen...8-)
Die werkt namelijk altijd sneller dan een onboard controller

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42
En koop een kwaliteitskeyboard+muis, kost je f 50 extra en scheelt ENORM veel in je computerplezier...

Pas op een Tbird 900 + Abit KT7 een Miro DV500 geïnstalleerd, werkt perfect.

Verwijderd

Mijn ervaring is puur analoog:
- de DC10plus is aardig maar voor opslag op CD niet geschikt(= te veel MB). Goede kwaliteit ook de analoge output voor afspelen op TV en opname op videorecorder is goed.
- de ATI All-in-wonder kan direct MPEG1 en 2 opslaan en je kan het bewerken met Ulead Mediastudio Pro 6 + W2K kun je het perfect bewerken. De analoge output naar TV en video recorder is minder.
Mijn advies voor afspelen op analoge TV en video kies de DC10plus of soortgelijk. Voor opslag en afspelen op PC-HD en/of CDROM kies een kaart die MPEG1 of 2 kan compressen zoals de ATI All-In-Wonder.
NB. de ATI All-In-Wonder Radeon heeft mogelijk een betere analoge output. Met kaarten als een DC10plus kun je het resultaat op de analoge uitgang real-time genereren.

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:02

Sjod

Ik ben goed luisterend

Op vrijdag 27 april 2001 00:15 schreef HlpDsK het volgende:
Pff, die TBird is zeker net zo goed.

Tip : meer RAM!
Ja en een 386 is helemaal perfect.

Nee effe seriues, Ik raad je echt een Intel aan (MAC is nog beter) om problemen te voorkomen

Verwijderd

[topic=166282]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ga toch voor een pentium 4 (is sneller met encoden van mpeg1/2) en neem de DV500 cap-kaart (is wel vrij duur 1000+ pieken)

hier volgen de specs

Hardware:
DV500 PLUS PCI card
Breakout Box

Software:
Adobe Premiere 6.0
Pinnacle Systems'' TitleDeko RT
Pinnacle Systems'' Impression CD-Pro
Pinnacle Systems'' DV Tools
Hollywood FX Copper
Hollywood Alpha Magic
Pinnacle Systems'' INSTANT Video
Adobe PhotoShop® LE
SmartSound Quicktracks

System Requirements (Minimum):
Pentium® II 450 MHz or faster compatible processor
1x32 bit PCI 2.1 slot
128 MB RAM (196 MB RAM for Windows 2000)
500 MB hard disk capacity
4 GB video hard disk (SCSI 2/UDMA-IDE)
16 bit display adapter with DirectDraw drivers
CD-ROM drive
Sound card
External video monitor
Windows 2000, NT, Me, 98SE and 98

System Requirements (Recommended):
Pentium III 550 MHz
1x32 bit PCI 2.1 slot
256 MB RAM
4 GB Hard disk capacity
18 GB SCSI video hard disk (SCSI ultra-2/UDMA-IDE)
24 bit display adapter with DirectDraw drivers
DVD-ROM drive
CD-ROM drive
Sound card
External video Monitor
Windows 2000, NT, Me, 98SE and 98

Technical Data:

Hardware
32 bit PCI bus mastering expansion card
Data Rate
Two streams of DV data (25 Mbits per second per stream)
Frame Rate
30/25 frames, 60/50 fields per second (NTSC/PAL, US Version NTSC only)
Digitization and Playback
In real-time. 720x480 (NTSC) or 720x576 (PAL/SECAM) in 4:1:1 YUV (NTSC) or 4:2:0 YUV (PAL),
true color
Video Inputs
1 x composite video (CVBS), RCA (cinch) jack, high quality comb filter
1 x S-Video (Y/C) mini DIN
2 x IEEE-1394 (FireWire®/iLink) six pin connector
Video Outputs
1 x composite video (CVBS), RCA (cinch) jack
1 x S-Video (Y/C) mini DIN
2 x IEEE-1394 (FireWire/iLink) six pin connector
Video Standard
NTSC, PAL (US Version NTSC only)
Video Systems
DV, DV Cam, DVCPro, Digital8, S-VHS, Hi8, VHS, Video8
Adjustable Parameters
Brightness, contrast, saturation, image correction filter
Real-time Effects
2 channel mixer with real-time bit manipulation of transitions, filters, audio and video
Real-time multi-track audio mixer with gain and pan adjustments
Video Overlay
Video overlay chip for real-time monitoring on computer screen
Audio Inputs/Outputs
Input: Stereo, 2xRCA (cinch) jack
Output: Stereo, 2xRCA (cinch) jack
Audio Input Level
0dB, -20dB, selectable
Audio Recording and Playback
In real-time directly to/from hard disk in full CD/DAT stereo audio quality

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik zelf doe het met een PIII 933 die is voor editen een stuk sneller.
Verder raad ik een DV500 aan die is echter wel duur.
Ik zelf heb alleen ervaring met analoog (Miro DC30 Plus) Is een stuk sneller dan de DC10 en heeft onboard audio hetgeen betekend dat je geen problemen krijgt met lipsynchroniteit.

Mensen die zeggen dat je een P4 moet kopen zijn en beetje los van onze lieveheer en de rest dat de aarde bestuurt.
Is op dit moment veel te duur.
Het zal idd wel een mooi platform zijn, maar ik deed het eerst op een PII 400 en dat ging ook goed.
Wel heb ik voor SCSI gekozen met AV schijven (Atlas IV 9.1GB)3x.
Dit omdat een AV schijf geen calibratie slag meer maakt tijdens het lezen en schrijven. Hierdoor heb je geen hickups meer.
Ik weet niet of ATA 100 en SCSI U2W veel uit maakt.
En geheugen is erg fijn als je wat extra hebt. Ik heb 512MB en dat loopt mooi.
Denk ook na over het OS. Ik heb zelf ervaren dat NT of nog beter W2K een stuk stabieler is. Ook gaan deze OS''en beter om met geheugen boven de 128MB.

Tegewoordig gebuik ik een dualhead G450 en ik moet zeggen twee schermen is niet nodig, maar wel errrrug makkelijk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pdxnet96
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik heb een KT7A Raid besteld
AMD 1333 266mhz
2x256mb cas2
4x40GB in raid config
ASUS 7100 Deluxe combo video in out TV tuner
SB128 kaartje
firewire nameloos kaartje erin

en die software moet je effe van het internet trekken...

Ja ja ja Nee !!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Een Pentium 4 lijkt me wel wat, maar ik weet niet hoe betaalbaar die nu zijn.

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 12:27 schreef CyberJ het volgende:
Mensen die zeggen dat je een P4 moet kopen zijn en beetje los van onze lieveheer en de rest dat de aarde bestuurt.
jonge jonge , hij vraagt om een optimaal video-edit systeem, en ga jij maar es SVCD mpeg2 encoden op een PII400, en een P4/1,3...
rarara wie wint er....>:)

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 20:22 schreef BBViDz het volgende:

[..]

jonge jonge , hij vraagt om een optimaal video-edit systeem, en ga jij maar es SVCD mpeg2 encoden op een PII400, en een P4/1,3...
rarara wie wint er....>:)
Jij niet goed lezen he?
Ik bedoel te zeggen dat een P4 nog veel te duur is en dat het met een PIII ook heel goed gaat. Als het al met een PII400 gaat (OK niet zo bijster snel, maar ik heb er ook geen P4 guldentjes voor betaald).
De discussie was meer, een Athlon of een P4.
Nou dan zeg ik een Athlon is niet optimaal en een P4 wel alleen het butget is +/- 4000,-. Dan zeg ik koop een PIII met voldoende geheugen een een DV500.
>:)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

deze jongen die snapt het......

een mpeg codec uitrekenen is trouwens geeneens videobewerking....

editen in premiere 6.0 (SMP en SSE optimsed)
en renderen loopt gewoon het lekkerst op een PIII omdat de CPU optimaal gebruik maakt v/d software dankzij de SSE instrucies...
tel daarbij op de prijs voor mobo en CPU die overigens geen hol hoger ligt dan die van de AMD (moederbord is weer duurder) en 512 MB voor een lekker prijsje i.t.t. RDRAM op de P4 en je maakt de juiste keuze. Intel is alleen bij videobew. de betere keus. En een celeron heb je ook niets aan.....

In een topic had iemand wel een dv500 met een AMD lopen en het beviel maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat SSE verhaal dat door intel en adobe bevestigd wordt kul is. Denk je van wel, koop de TB !

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op vrijdag 27 april 2001 00:20 schreef jeepeej het volgende:
Inderdaad wat meer ram geheugen,
en als het ff kan nog een losse Ultra 100 controller erin stouwen...8-)
Die werkt namelijk altijd sneller dan een onboard controller
??????ahaha:+

ata 100 controller sneller als onboard ??

ata 100 is nauwelijks sneller als ata 66..dit verschil is verwaarloosbaar klein. Voor videoberwerking moet je 2 schijven in raid 0 hangen. Daar is Ata 100 schijt bij...

koop 2 x 20 GB 7200 RPM ata66(geen ata 100 en niet te groot ivm prijs) in raid 0 en the party can begin (superfast DV writing) !!!

• BC3 Victim
Gebruik die RAID set dan alleen voor het bewerken. Zet niet je hele bibliotheek op de RAID. Als die knalt knalt ie echt.;)

<OFF TOPIC>

osama get rid of the iri logo;(

</OFF TOPIC>

• under-world

under-world

ooh-la dots

<OFF TOPIC>

osama get rid of the iri logo;(

</OFF TOPIC>
hehehe.....maak je niet druk man:+ (dat is nu net niet de bedoeling van het logo)....flikflik

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op donderdag 03 mei 2001 12:22 schreef osama het volgende:

[..]

hehehe.....maak je niet druk man:+ (dat is nu net niet de bedoeling van het logo)....flik-flik (nou vooruit speciaal voor jou dan, is done :+)

• BC3 Victim
Better ;)

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 22:51 schreef RoeLz het volgende:
Koop een iMac :P,

schijnt best leuk te werken voor video-editting enzo..
wat je ook doet: GEEN iMac :r
dat systeem wat je al hebt samengesteld is prima *D

• BC3 Victim
het blijkt vooral nog een compatibiliteitsprobleem te zijn tussen de videokaarten.

het verschil tussen een tb en pentium is nihil.voorbeeld:
sse is in de meeste gevallen 10 tot 20 procent sneller. maar een tb is standaard al zo''n 10 tot 30 procent sneller als een pentium. dus daar zal het verschil dan niet zo zeer in zitten.dus een tb 1333 zou dan ongeveer net zo snel zijn als een pentium 3 1000 met sse!de tb heeft een veel hogere fpu getal wat belangrijker is voor videobewerking. oftewel puur power.

ikzelf werk nog met een pentium classic 200 die heeft dus nog geen sse optimalizatie en daar werken zelfs nog alle zware applicaties op.ook foto en videobewerking.ik weet dat fotobwerking meer gebruik maakt van de fpu, dus puur processor kracht en mider afhankelijk is van je videokaart.bij video hangt het waarschijnlijk dus ook af van je videokaart.Ik ga dus zelf binnenkort ook een nieuwe machine bouwen. denk dat de combinate, processor/video/videocapture/aantal geheugen het belangrijkst is.verder is raid wel handig voor een grotere en snellere data doorvoer wat zeker met videobewerking erg handig is.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op donderdag 03 mei 2001 16:50 schreef toermalijn het volgende:

het verschil tussen een tb en pentium is nihil.voorbeeld:
sse is in de meeste gevallen 10 tot 20 procent sneller. maar een tb is standaard al zo''n 10 tot 30 procent sneller als een pentium.
SSE rendert theoretisch 4 x sneller. In de praktijk wordt dit nooit gehaald maar uit ervaring merk ik dat ie bij de meeste filters toch wel 2x sneller is door SSE

• A3-D
  • Laatst online: 20-08 20:47
Ik kan je een belangrijke tip geven als je daadwerkelijk de DV500 wilt aanschaffen, ik heb ''m namelijk zelf ook en voor analoog en digitaal is dit een hele goede kaart. Er is echter wel een nadeel, het wil niet altijd even vlot werken met de diverse hardware die je in een PC hebt zitten (dat is dan ook gelijk de reden dat bijvoorbeeld Pinnacle een lijst heeft gemaakt met onderdelen die compatible zijn met de DV500). Ik heb er in het begin nogal wat ellende van ondervonden maar kan je zeggen dat als het eenmaal werkt, je er erg veel plezier van hebt.

Kijk eens naar de ervaringen van DV500 gebruikers op het forum van Pinnacle: http://webboard.pinnaclesys.com/read_forums.asp?WebboardID=4&SectionID=12

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Dual PIII (helaas nog geen 760SMP beschikbaar)
IDE Raid (Promise)
512Mb
DV500 (yep, Adobe Premiere gebruikt smp)

That''s it, suc6

• BC3 Victim
Koop gewoon een kt7a-raid dan heb je meteen een ata-100 controller onboard.

En meer sdram hoeft te helpen.... 256 is meer dan zat want windows 98 gebruikt toch maar 196 mb ram

• BC3 Victim
mystery_man01 you are right. Win98 gebruikt maar 196Mb.
Daarom ook over gaan op Win2K.
Stabieler
Muliple CPU''s (eventueel)
Betere geheugen beheer.
Veel drivers al geoptimaliseerd voor PIII

Dus combi PIII win2K 512MB is gewoon toppie

Pagina: 1