[BC3] Windhoos 98 en SB PCI 128

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben in bezit van een Creative SB PCI 128 en Win 98 SE.
Nu wil het het geval zijn, dat ik maar 1 ding tegelijk kan afspelen: ICQ sounds hoor ik niet als ik Mplayer aan heb staan; of als er een website is met achtergrond geluid, dan kan ik niet een mp3-tje afspelen, of als ik Mplayer aan heb staan, kan ik geen mp3-tje afspelen....das behoorlijk balen, vooral dat met ICQ.
Het ligt niet aan de hardware, want in ME kon in én Mplayer, en Winamp, en ICQ tegelijk afspelen.
Weet iemand hier een oplossing voor?? Want in wil gewoon 98SE draaien en niet Windhoos MIllennium.

ps. Nieuwste Drivers heb ik al geprobeerd.

Heeelp me, i am desperate......:)

Thanx alvast

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Is volges mij geen oplossing voor... had hetzelfde probleem. Met een soundblaster live gaat het nu wel goed onder win98se.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 22:07
speel je mp3''s af via de directsound plugin ipv de wave-out plugin, wil wel s helpen.

Verwijderd

Installeer de laatste DirectX 8.0a eens!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo mensen!

Deze man graag verder helpen! Want ik wist ook niet wat het was!

Dus graag sugesties voor dit probleem!

Thankzzz,

Mvg,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Als het goed is moet je dit ergens in DX kunnen instellen, maar ik zou je helaas neit kunnen zeggen waar dat was.

• BC3 Victim
DX 8.0a had ik al geinstalld, ik dacht ook dat het daaraan lag.......niet dus....balen......:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
GKLQuake, YOU THA MAN.

en de rest ook natuurlijk, voor de pogingen........enzo.....:D

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 10:44

Hoicks

Techno!

Ik wil dat niet eens..:)

Zit je een divx te kijken, zul je zien dat er allemaal gekken via icq lopen te mekkeren...

It''s fine the way it is..:)

Verwijderd

Iemand al een oplossing??? :'( Want hier zitten twee mensen met het zelfde probleem, ook win98SE.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:39

Destruction

(ex-)Automonteur

ik heb hier de eerste win98 versie, en ik kan dus ook maar van 1 ding gelijk geluid horen.

Is er iemand met een oplossing ?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
WDM drivers horen het standaard te ondersteunen. Check of je deze wel gebruikt en download anders de nieuwste :?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

Servowire

prutser:~#

win2k

de oplossing voor al je problemen :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 27 april 2001 20:50 schreef Servowire het volgende:
win2k

de oplossing voor al je problemen :)
Ik zit hier met 64MB, te weinig, daarnaast wil ik ook normaal kunnen gamen en andere proggies draaien....

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• BC3 Victim
Heb het zelfde probleem met deze soundcard

Verwijderd

Het is een ISA-class soundcard, je moet een monster-kaart kopen, een SB Live minimum.

ISA-class kan
edit:
niet
meer 1 sound tegelijkertijd afspelen.

Verwijderd

winME en win2000 kunnen standaard meerdere geluidskanalen afspelen, als je kaart het kan tenminste.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 14:36 schreef algabra het volgende:
Het is een ISA-class soundcard, je moet een monster-kaart kopen, een SB Live minimum.
Zo is et precies! Ik was ff vergete waarom het ook alweer was, maar de SB 128 is eigenlijk een omgebouwde ISA geluidskaart. En je kunt gewoon niet meerdere geluiden tegelijk afspelen met die geluidskaart onder win98... Het is niet een driver of directx probleem, maar het ligt gewoon aan die kaart...
ISA-class kan meer 1 sound tegelijkertijd afspelen.
Daar zal je trouwes wel PCI-class bedoelen?

Verwijderd

ISA-class kan
edit:
niet
Dan vind ik het aardig gek dat mijn ISA aztech en SB awe64 ISA het wel kunnen onder dezelfde omstandigheden als de SB PCI 128, waarmee het niet lukt.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat het niet kan met die kaart is bullshit. :(

onder w2k ( getest in andere bak ) doet ie het wel.

Ik ga eens ff met de drivers ed kloten.

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 11:10 schreef pier het volgende:
Dat het niet kan met die kaart is bullshit. :(

onder w2k ( getest in andere bak ) doet ie het wel.
LEZEN!
Op zaterdag 28 april 2001 14:41 schreef PsyFlux het volgende:
En je kunt gewoon niet meerdere geluiden tegelijk afspelen met die geluidskaart onder win98... Het is niet een
Als het jou wel lukt neem ik het terug, maar dat zie ik nog niet gebeuren :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 29 april 2001 11:51 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

LEZEN!
[..]

Als het jou wel lukt neem ik het terug, maar dat zie ik nog niet gebeuren :)
Ik heb het al GELEZEN!, en er moet een mogelijkheid zijn.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
volgens mij ligt het echt aan de drivers, ik heb het ook met een terratec 128i pci.

Verwijderd

da had ik eerst ook maar na een paar irq veranderingen dee die het in eens wel :)
Dus het kan wel.
bij mij lag het dus aan de irq''s

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 29 april 2001 14:53 schreef bakdozium het volgende:
da had ik eerst ook maar na een paar irq veranderingen dee die het in eens wel :)
Dus het kan wel.
bij mij lag het dus aan de irq''s
Win98?

Es ff kijken.

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:34
Op donderdag 26 april 2001 22:09 schreef Quailo het volgende:
Ik ben in bezit van een Creative SB PCI 128 en Win 98 SE.
Nu wil het het geval zijn, dat ik maar 1 ding tegelijk kan afspelen: ICQ sounds hoor ik niet als ik Mplayer aan heb staan; of als er een website is met achtergrond geluid, dan kan ik niet een mp3-tje afspelen, of als ik Mplayer aan heb staan, kan ik geen mp3-tje afspelen....das behoorlijk balen, vooral dat met ICQ.
Het ligt niet aan de hardware, want in ME kon in én Mplayer, en Winamp, en ICQ tegelijk afspelen.
Weet iemand hier een oplossing voor?? Want in wil gewoon 98SE draaien en niet Windhoos MIllennium.

ps. Nieuwste Drivers heb ik al geprobeerd.

Heeelp me, i am desperate......:)

Thanx alvast
Heb precies zelfde probleem :'(

Verwijderd

ja win98 niet se
in win98se deed ie het meteen
(waarschijnlijk omdat de irq''s toen al goed stonden = niet geshared)

• BC3 Victim

ISA-class kan
edit:
niet
Bullshit, ik speel zowel op mijn Creative PCI128 als op mijn ISA geluidskaart in mijn tweede systeem meerdere geluiden af in WIN98SE.

Het is dus puur een driverprobleem of iets dergelijks en dat hele verhaal hierboven is gewoon bullshit.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Yep, mijn oude ESS Audiodrive uit 1997 doet ook gewoon ICQ en Winamp door elkaar.

Verwijderd

Creative heeft nieuwe drivers gereleased, bij mij veranderde er niks aan de situatie.
http://www.europe.creative.com/support/drivers/most.asp

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 29 april 2001 15:00 schreef bakdozium het volgende:
ja win98 niet se
in win98se deed ie het meteen
(waarschijnlijk omdat de irq''s toen al goed stonden = niet geshared)
Mischien een domme vraag, maar waar heb je dat veranderd ?

Verwijderd

Er kan maar 1 toepassing die isa-class-soundcard reserveren, als in ut 10 verschillende wapensounds te horen is dan gaat het, maar met 2 verschillende toepassingen samen spelen gaat niet.

Dus winamp en icq niet, maar wel pulsegun, shockrifle, rocketlancer en flakcannon.

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 15:40 schreef pier het volgende:

[..]

Mischien een domme vraag, maar waar heb je dat veranderd ?
gewoon een beetje met de plaatsen van je kaarten klooien en je bios door spitten.
succes bijna gegarandeerd :)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Bij speelt die SB128 in win98se en in win2k perfect meerdere geluiden tegelijk af. Moet dus toch ergens aan drivers of instellingen liggen.

Verwijderd

ff eem hele oude koe uit de sloot trekken.

bij mij werkt het dus ook niet, ben al enkele dagen bezig om uit winamp en msn messenger tegelijk een geluidje te persen. maar het rare is dat winamp en mplayer van windows wel tegelijk kunnen :?

en bij winamp heb ik de waveout en de directsound plugins geprobeert maar dit maakt geen verschil.

er is vast iemand die in deze tijd een oplossing heeft gevonden (hoop ik ;) )

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:04:
ff eem hele oude koe uit de sloot trekken.

bij mij werkt het dus ook niet, ben al enkele dagen bezig om uit winamp en msn messenger tegelijk een geluidje te persen. maar het rare is dat winamp en mplayer van windows wel tegelijk kunnen :?

en bij winamp heb ik de waveout en de directsound plugins geprobeert maar dit maakt geen verschil.

er is vast iemand die in deze tijd een oplossing heeft gevonden (hoop ik ;) )
Ok, Ik heb ook die kaart. En nou ja hij doet het bij mij onder 98 SE dus niet (wel geluid alleen niet door elkaar), maar wel onder win2k . (zie server hieronder oud bakkie)

Ik geloof dat win2k wdm drivers gebruikt voor die kaart Win98 gebruikt vxd drivers ofzo.
Installeer onder 98 wdm en hij zou het ook moeten doen denk ik. Tis het proberen waard. Ik vind alleen wel dat de geluidskwaliteit dan achteruit gaat, maar dat kan verschillen per situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door The Wrecker op 03-08-2004 21:21 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Deze is toch wel heel erg oud :o Ik zou zeggen: jrkn, open een nieuw duidelijk topic in het juiste subforum, SA in dit geval :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.