[BC3] Advies gevraagd mbt roestbak IBM pc330

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik bouw regelmatig uit schroot werkende (oudere) computers voor anderen. Zodra het echter voor mezelf is (nu dus) wil het meestal niet.

Vandaag: Op het moment knutsel ik (omsingeld door onderdelen) aan een oude IBM pentium 1. Gaat tot 166mhz. Ik heb een tweedehands processortje van dat kaliber gekocht (bij Mr-at). Die processor draait wel. Verder is het huilen.
1. Omdat niets lukt ben ik terug gegaan naar de basis: 1 floppydrive aan de praat krijgen om zo de bios te flashen (alles in huis, zodat ie daarna grotere harddisks herkent en misschien sowieso mij gunstiger gezind is). Floppydrive wordt in bios herkend en begroet, maar hij boot niet. (Instellingen zijn correct.) Hij loopt rondjes: geheugen tellen, proberen te booten, geheugen tellen, etc.
2. Wanneer ik de bios in wil, moet ik de resetjumper gebruiken. Dan gunt het monster mij de toegang; alle andere methoden doen alsof ze werken, maar verzanden in een zwart scherm.

En nog veel meer, maar mijn verhaal wordt veel te lang.
Iemand een idee?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zie trouwens dat de cache-uitbreiding die er in zit (zo''n fijn kaartje) toch in de bios een cache size van 0 niet kan voorkomen. Zal dat het zijn, zorgt dat er voor dat de comp niet verder komt dan proberen op te starten?
Uitbreidingskaartje wegmikken?
Probeer ik nu..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen