Ik zou best een mac willen hebben, maar dan wel een goede, en die zijn helaas nogal duur. Iig. GEEN Imac! G4 met zo''n DVD brander lijkt me wel wat voor ooit....
Wat is er mis met multitasken onder de Mac? Ik denk dat dat beter gaat dan op een pc!Op donderdag 26 april 2001 07:56 schreef Grijns het volgende:
heej, ga voor de grap eens echt multi-tasken ( +15 progs tegelijkertijd) en kom daarna terug met je bevindingen.
Okay. Gedaan: 18 programma''s, waaronder Photoshop (de nieuwste), Internet Explorer, Entourage (Outlook dus, maar dan groter), Netscape, Toast, Peak, ga zo maar door.Op donderdag 26 april 2001 07:56 schreef Grijns het volgende:
heej, ga voor de grap eens echt multi-tasken ( +15 progs tegelijkertijd) en kom daarna terug met je bevindingen.
Liep prima
Peace is not simply the absence of war.
Verwijderd
das niet flamenOp dinsdag 08 mei 2001 01:51 schreef Phantom_ het volgende:
Zeg hazes, ben je ongesteld of zo?
Bij elk topic wat ik nu lees staat er wel een nutteloos/flamende reactie van jou bij.
ik heb op mijn mac 7100, 80MHz, 60Mb ram, 1Gb SCSI MacOS9,1 draaienOp dinsdag 08 mei 2001 01:27 schreef svdmeer het volgende:
Ik heb ook een oud Mac laptopje, een Powerbook 520c. Er zit een 680LC40 CPU in op 25 MHz, 20 MB RAM, 1 GB schijf, SCSI harddisk+poort, build-in ethernet en build-in modem.
Oud dingetje maar wel coole specs
Het leuke is dat op zulke oude Macjes nog heel goed te gebruiken zijn. Ook daar kan een heel gebruikersvriendelijk OS op (7.6.1, als je wat meer RAM hebt 8.1) dat ook best lekker draait. Je kunt er gewoon mee mailen, IRC-en, ICQ-en, SSH-en, tekstverwerken en zelfs een beetje surfen.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Maak van dat gelukkig maar jammer genoeg, geloof meik heb (gelukkig?) geen ervaring met MacOS
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik werk met Mac, en ik moet zeggen dat het me tegenvalt. Je hoorde altijd verhalen dat de Mac noooooooit vastliep, veeeeeel sneller was en veeeeel gebruiksvriendelijker.
Nou mn kont!
Dat ding hier loopt bijna dagelijks vast (sorry er is een systeemfout), hij is een stuk trager dan mijn 400 Mhz Celeron thuis en internetten ermee is een ramp (hij kan veel database-toepassingen niet laden, loopt vaak vast etc.)
Buiten dat is de gebruikersvriendelijkheid erg slecht, want je kan bijna niks zelf instellen.
Ik ben er in ieder geval absoluut geen fan van.
Nou mn kont!
Dat ding hier loopt bijna dagelijks vast (sorry er is een systeemfout), hij is een stuk trager dan mijn 400 Mhz Celeron thuis en internetten ermee is een ramp (hij kan veel database-toepassingen niet laden, loopt vaak vast etc.)
Buiten dat is de gebruikersvriendelijkheid erg slecht, want je kan bijna niks zelf instellen.
Ik ben er in ieder geval absoluut geen fan van.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als hij regelmatig vastloopt kan dat aan twee dingen liggen: Of een bepaald programma dat je gebruikt is messed up, of je moet het OS ff opnieuw installeren, daŽs in 15 minuten gefixed. Dat zal het ding waarschijnlijk ook veel sneller maken. Wat de gebruiksvriendelijkheid betreft, ik begrijp je punt niet helemaal. Welke instellingen bedoel je? Een hele hoop dingen die je op een PC kan instellen zijn op een Mac niet nodig (memory management, driver updates, BIOS instellingen, etc. etc. etc.). Hoe minder je hoeft in te stellen, hoe gebruiksvriendelijker.Dat ding hier loopt bijna dagelijks vast (sorry er is een systeemfout), hij is een stuk trager dan mijn 400 Mhz Celeron thuis en internetten ermee is een ramp (hij kan veel database-toepassingen niet laden, loopt vaak vast etc.)
Njet!Op dinsdag 08 mei 2001 15:28 schreef s_roubos het volgende:
[..]
Als hij regelmatig vastloopt kan dat aan twee dingen liggen: Of een bepaald programma dat je gebruikt is messed up, of je moet het OS ff opnieuw installeren, daŽs in 15 minuten gefixed. Dat zal het ding waarschijnlijk ook veel sneller maken. Wat de gebruiksvriendelijkheid betreft, ik begrijp je punt niet helemaal. Welke instellingen bedoel je? Een hele hoop dingen die je op een PC kan instellen zijn op een Mac niet nodig (memory management, driver updates, BIOS instellingen, etc. etc. etc.). Hoe minder je hoeft in te stellen, hoe gebruiksvriendelijker.
Ik wil dat ding gewoon aan mijn eisen kunnen instellen.
En dat kan dus niet.
En daar baal ik van
Wat betreft het vastlopen----> Meerdere gebruikers hebben er veel last van. Wederom installer etc. is ook al vaker gedaan.
We zitten ook ernstig te overwegen om van Mac af te stappen om de volgende redenenen:
Het is te duur
De software is beperkt verkrijgbaar
Slechte uitwisselbaarheid onderdelen
Problemen met klanten
Onnodige, dure toepassingen die er standaard inzitten (bv de DVD-speler in de G4, die wij dan weer blokkeren. Hoe bedoel je weggegooit geld?)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Mijn neef is absolute mac-fan. Nooit een vastloper, zei hij. Niet dus toen ik in de beurt kwam. En dan maar uitleggen dat dat kwam omdat zijn stiefbroertjes teveel demo''s downloaden. Dus:teveel programma''s = vastloper!!! Is dat geen Windows-probleem>:)
Neen, zoiets is niets voor mij. Veel te duur. Wel veel bijgeleverde opties, maar je kiest ze niet zelf, hé?
Maar de volgende generatie procs van hun is terug passief gekoeld. Iets met een airflow die over de vinnen van de heatsinc loopt.
Neen, zoiets is niets voor mij. Veel te duur. Wel veel bijgeleverde opties, maar je kiest ze niet zelf, hé?
Maar de volgende generatie procs van hun is terug passief gekoeld. Iets met een airflow die over de vinnen van de heatsinc loopt.
Verwijderd
Dat lijkt me eerder een nadeel. Ze kunnen niet leren van hun fouten. No way dat alles van de eerste keer perfect wordt geprogrameert.Op dinsdag 08 mei 2001 15:28 schreef s_roubos het volgende:
[..]
Een hele hoop dingen die je op een PC kan instellen zijn op een Mac niet nodig (memory management, driver updates, BIOS instellingen, etc. etc. etc.). Hoe minder je hoeft in te stellen, hoe gebruiksvriendelijker.
Wat je over vastlopen zegt is helemaal correct: Meestal wordt het veroorzaakt doordat iets messed-up is. Bijvoorbeeld oude extensies gebruiken in een recente versie van Mac OS. Daar gaat de Mac van :r:)Op dinsdag 08 mei 2001 15:28 schreef s_roubos het volgende:
[..]
Als hij regelmatig vastloopt kan dat aan twee dingen liggen: Of een bepaald programma dat je gebruikt is messed up, of je moet het OS ff opnieuw installeren, daŽs in 15 minuten gefixed. Dat zal het ding waarschijnlijk ook veel sneller maken. Wat de gebruiksvriendelijkheid betreft, ik begrijp je punt niet helemaal. Welke instellingen bedoel je? Een hele hoop dingen die je op een PC kan instellen zijn op een Mac niet nodig (memory management, driver updates, BIOS instellingen, etc. etc. etc.). Hoe minder je hoeft in te stellen, hoe gebruiksvriendelijker.
In Mac OS X is dit echter verleden tijd
Ook wat gebruikersvriendelijkheid betreft: Je hoeft bijna niks in te stellen.
Veel Tweakers zien dat als een nadeel, waar ik het mee eens ben vanuit Tweak-oogpunt, maar in Mac OS X is dat gefixt. Alles heel gebruikersvriendelijk en je hoeft niks zelf in te stellen, maar als je niet bang bent voor een beetje Unix kun je een heel eind weg tweaken.
Niet waar hoor.Op dinsdag 08 mei 2001 20:59 schreef Subwoofer het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een nadeel. Ze kunnen niet leren van hun fouten. No way dat alles van de eerste keer perfect wordt geprogrameerd.
Macintoshes hebben een groot BIOS. Altijd al gehad. Zo heeft de 7200 (uit 1995) een BIOS van 1 MB, en de huidige Macs hebben een BIOS van 4 MB. Daar zitten ook alle standaard drivers in. Zo''n BIOS (firmware) is tegenwoordig ook gewoon te flashen, net zoals bij de PC.
Verder zitten er ook drivers in het OS zelf. Dus als je een OS upgrade, update je ook de drivers. Simpel toch? Mac software heeft zeer regelmatig gratis te downloaden updates.
De drivers van de disk staan in het begin van de harddisk. (diskdrivers). Die worden gewoon geupdate als je een nieuw OS installeert of een OS update. Je kunt er zelfs disk-drivers van anderen op zetten (van FWB harddisk toolkit bv.) als je daar behoefte aan hebt.
Wat me opvalt is dat de meeste kritiek over de Mac te maken heeft met dat classic Mac OS. (alles van voor Mac OS X). Helaas heeft Apple nooit die kern van dat OS gemoderniseerd, zodat we tot voor kort nog steeds met een systeemkern zaten die 15 jaar oud is, dus met beperkte protectie en slechte multitasking.
Het leuke is echter dat al dat gedonder nu verleden tijd is met OS X. OK...er zijn wat kinderziektes zoals het niet kunnen branden van CD''s..maar wat boeit dat als je je bedenkt dat Apple een prachtig OS te voorschijn heeft getoverd? Tis stabiel, multitaskt prima (al zijn de systeem-eisen wel hoog, dus op een G3 kun je er niet veel van verwachten) en heeft de gebruikersvriendelijkheid van Apple en de flexibiliteit van Unix.
Dat vind ik fantasitsch...Apple gaat gewoon Unix technologie gebruiken om een prachtig OS te maken en dat is ze IMHO prima gelukt.
Over ca. 1,5 als in de Mac wereld OS X volledig standaard is en ingeburgerd gelden 95% van de in deze topic genoemde nadelen van een Mac niet meer.
Maat wát wil je dan instellen? Wat zijn je eisen dan? Leg mij ff uit, want ik begrijp het niet helemaal.Ik wil dat ding gewoon aan mijn eisen kunnen instellen.
Ik heb OSX nog niet gebruikt, ben erg benieuwd. En ik vind OS9 nog steeds erg fijn werken, heel wat stabieler dan Win98SE op mijn PC. DaŽs ook zo fijn als je een Mac koopt: Apple zorgt ervoor dat al je hardware compatible is met je system. Bij een PC blijft het duimen of je mobo wel goed werkt met je videokaart enz. enz. Zelfs complete merksystemen zijn soms messed up als je ze koopt. Aan de andere kant betekent dat natuurlijk ook dat er voor de tweakers minder makkelijk te knutselen is aan een Mac.
yepOp dinsdag 08 mei 2001 04:02 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
ik heb op mijn mac 7100, 80MHz, 60Mb ram, 1Gb SCSI MacOS9,1 draaienno problemos. btw jullie kennuh me mod maybe wel
[afbeelding]
nou ik mot zeggen het installen/configen van MacOS is zow prettig en op zon Cube die wij op school hebben ben je gewoon binnen 15min klaar met het installen van de OS, vergeet dat maar met windoos.
ennuh over dat macOS plat krijgen, linux krijg je oook plat alles krijg je plat, trust me. tot nu toe zeg ik ''MacOS is zeer betrouwbaar en stabiel systeem en prettig om mee te werken''.
ennuh over dat macOS plat krijgen, linux krijg je oook plat alles krijg je plat, trust me. tot nu toe zeg ik ''MacOS is zeer betrouwbaar en stabiel systeem en prettig om mee te werken''.
De meesten die hier lopen te roepen: "MacOS zuigt" of "multitasken is een lachertje" weten niet waar ze het over hebben. Zeker zelf nooit iets anders geprobeerd dan je windows...
Thuis gebruik ik Windows zoals eenieder. Op mijn faculteit op de universiteit gebruiken we Mac''s. 40 iMac''s een aantal G4 workstations een een paar PowerBooks.
MacOS heeft net als Windows voordelen en nadelen. MacOS is makkelijk te installen, te configgen en te gebruiken en zo is het.
Het is echter zeker niet stabieler en ook niet sneller. Wij draaien nu een dualboot systeem met MacOS 9 en OS X en dat is erg lekker. Voor mij heeft het wel een nadeel, de JAVA implementatie is heeeeeel slecht en dat is niet handig voor programmeurs. (ik studeer A.I. (CKI om precies te zijn) in Utrecht)
Thuis gebruik ik Windows zoals eenieder. Op mijn faculteit op de universiteit gebruiken we Mac''s. 40 iMac''s een aantal G4 workstations een een paar PowerBooks.
MacOS heeft net als Windows voordelen en nadelen. MacOS is makkelijk te installen, te configgen en te gebruiken en zo is het.
Het is echter zeker niet stabieler en ook niet sneller. Wij draaien nu een dualboot systeem met MacOS 9 en OS X en dat is erg lekker. Voor mij heeft het wel een nadeel, de JAVA implementatie is heeeeeel slecht en dat is niet handig voor programmeurs. (ik studeer A.I. (CKI om precies te zijn) in Utrecht)
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Een mac werkt inderdaad lekker, alleen jammer van die 1-knopsmuis. Al vind ik dat nou niet bepaald een groot probleem.
Heb nog een programma gevonden die ik vroeger weleens gebruikte om Modfiles mee te maken, Player Pro genaamd. Dit programma komt uit de tijd dat Fasttracker onder Dos nog in was voor de PC.
Werk nu alweer 4 jaar met een PC, en dat bevalt me ook wel redelijk. En MOD files maak ik al lang niet meer, hoewel ik binnenkort wel weer van plan ben eentje te doen... voor de lol
was net een gave MOD van Mastermind aan ''t afspelen, zoals je kunt zien

Heb nog een programma gevonden die ik vroeger weleens gebruikte om Modfiles mee te maken, Player Pro genaamd. Dit programma komt uit de tijd dat Fasttracker onder Dos nog in was voor de PC.
Werk nu alweer 4 jaar met een PC, en dat bevalt me ook wel redelijk. En MOD files maak ik al lang niet meer, hoewel ik binnenkort wel weer van plan ben eentje te doen... voor de lol
was net een gave MOD van Mastermind aan ''t afspelen, zoals je kunt zien

* Dezjay heeft bijna een oude mac
toch tim
Verwijderd
Als ze bij ons op school een grote partij G4''s gaan aanschaffen om al die PC''s te vervangen, dan hebben de systeembeheerders waarschijnlijk geen werk meer
Die iMacs zijn iig brak
Bij ons op school staan er een paar lokalen voor fotonica vol mee. Nou die toetsenborden zijn om te braken zo erg. Veel te klein. En die muizen die er aanhangen zijn rond en ongeveer 3/4e van je handPALM dus niet met je vingers meegeteld. Erg irri.
Maar goed. Ze zullen wel goed werken enzo. Maar ik vind de handling van die dingen echt brak
Bij ons op school staan er een paar lokalen voor fotonica vol mee. Nou die toetsenborden zijn om te braken zo erg. Veel te klein. En die muizen die er aanhangen zijn rond en ongeveer 3/4e van je handPALM dus niet met je vingers meegeteld. Erg irri.
Maar goed. Ze zullen wel goed werken enzo. Maar ik vind de handling van die dingen echt brak
Tegenwoordig zit er USB op dus dan hang je er gewoon een ander toetsenbord en muis aanOp donderdag 26 april 2001 16:46 schreef MAZZA het volgende:
Die iMacs zijn iig brak![]()
Alle proemn in n drek
Nou ik kan je vertellen dat ze voor geen ene meter werken, tenminste niet bij mij.Op donderdag 26 april 2001 16:46 schreef MAZZA het volgende:
Die iMacs zijn iig brak![]()
Hoe vaak zo''n kreng wel niet vastloopt als ik er met m''n poten aanzit. Heb ''m gelukkig alleen maar af en toe nodig voor testen.
Heb liever m''n win2k machientje
edit:
Geheugen upgraden van zo''n ding is best grappig. Puzzelen!!
Geheugen upgraden van zo''n ding is best grappig. Puzzelen!!
Dat geheugen valt wel mee..
Von het alleen eng om die behuizng los te halen met al dat "afbreekbare" plastic
Von het alleen eng om die behuizng los te halen met al dat "afbreekbare" plastic
ik kwam vandaag op school en toen kregen we de eerste les met het omgaan van mac. vorige week hebben we linux gehad met het installen/configueren van een samba server. we moesten nu als begin MAcOS 9, of een andere MacOS installen. nou ik moet zeggen je zou haast als pc gebruiker naar mac willen.
want als je ziet hoe snel je op zo''n Cube die MacOS X/9,1 installeerde (binnen 10 min.) dan denk je toch wel van m das leuk :P:P.
volgende week gaan we verder met mac.
wie heeft een mac of werkt ermee en vind het opzich ook zeer prettig werken.
owja ik heb voor de mac kenners MacOS9,1 op een 6100 weten te installen
. hij gaf geen probs met de ram of wat dan ook.:)
want als je ziet hoe snel je op zo''n Cube die MacOS X/9,1 installeerde (binnen 10 min.) dan denk je toch wel van m das leuk :P:P.
volgende week gaan we verder met mac.
wie heeft een mac of werkt ermee en vind het opzich ook zeer prettig werken.
owja ik heb voor de mac kenners MacOS9,1 op een 6100 weten te installen
Dus? JE kan het dan wel geinstalleerd hebben, maar HET DRAAIT KUT. Het zelfde als Win 2K installeren op een P66, dat is hetzelfde.owja ik heb voor de mac kenners MacOS9,1 op een 6100 weten te installen. hij gaf geen probs met de ram of wat dan ook.:)
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Wat voor een school is dat? Ik heb installeren van Liniux of MacOS nog nooit gehad bij welke opleiding dan ook.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
* Uberprutser repareert die dingen voor z''n werk.
Ik doe de hele dag niks anders dan die dingen openschroeven, helemaal strippen om bij een klein klote ding te komen ("maar" 46 schroeven losdraaien), maar ondanks alles vind ik het toch wel grappig om die dingen open te slopen (ik was de eerste die zo''n ding helemaal stripte en helemaal terug inelkaar zette)l.
Ik doe de hele dag niks anders dan die dingen openschroeven, helemaal strippen om bij een klein klote ding te komen ("maar" 46 schroeven losdraaien), maar ondanks alles vind ik het toch wel grappig om die dingen open te slopen (ik was de eerste die zo''n ding helemaal stripte en helemaal terug inelkaar zette)l.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Wat voor school doe je als ik vragen mag?
Ik heb nog met een mac gewerkt dus zal niks zeggen, wil het nog wel eens een keer doen!
Ik heb nog met een mac gewerkt dus zal niks zeggen, wil het nog wel eens een keer doen!
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
sorry dat ik ff niet meer heb trug gekeken maar goed, ik d8 ik mot ff antwoorden.Op donderdag 26 april 2001 18:55 schreef ALH het volgende:
Wat voor school doe je als ik vragen mag?
ik zit op een grafische school in A''dam sloterdijk en daar doe ik ICT. we krijgen dus les van iemand in networking met MacOS, linux, WinNT. verder krijgen we van iemand les in wat zijn de probs nou met scannen,printen, enzow en dan motten wij weten hoe dat op te lossen is en waar het aan kan liggen en van iemand anderz krijgen we javascript,database,asp,php,enzo. niet in de vormgeving richting want dat mot multimedia doen zegt een docent alleen ammateurs maken hun website volledig. wij tenzij je vind dat die vormgevers geen mooie website hebben gemaakt
we krijgen dus een breede opleiding, btw dit is een MBO
Tja, werk al vijftien jaar met Macs (begonnen op een Macintosh 512, met, jawel, 512 kilobytes RAM), en sinds een jaar of zes ook met PCs. Leuk dat ik nu allemaal leuke spelletjes kan doen, maar voor het serieuze werk (en helemaal als er problemen zijn) zit ik toch liever achter mijn Macje.
En wat is er in vredesnaam met multitasking op de Mac? Dat werkt vanaf System 7 al perfect, toen het woord multitasking nog niet eens bekend was bij het gros van de PC gebruikers. Enige beperking is je RAM.
En wat is er in vredesnaam met multitasking op de Mac? Dat werkt vanaf System 7 al perfect, toen het woord multitasking nog niet eens bekend was bij het gros van de PC gebruikers. Enige beperking is je RAM.
Ik heb zowel PC''s als Macs thuis, een beetje half-om-half.
Wat ik een Macs merk is dat de hardware zo cool is. Mijn Powermac 7200 kun je helemaal uit elkaar halen zonder schroevendraaier nodig te hebben.
De oudere Macs hebben standaard SCSI. Erg handig om ff een CD-brander in te hangen.
Ik heb ook een oud Mac laptopje, een Powerbook 520c. Er zit een 680LC40 CPU in op 25 MHz, 20 MB RAM, 1 GB schijf, SCSI harddisk+poort, build-in ethernet en build-in modem.
Het leuke is dat op zulke oude Macjes nog heel goed te gebruiken zijn. Ook daar kan een heel gebruikersvriendelijk OS op (7.6.1, als je wat meer RAM hebt 8.1) dat ook best lekker draait. Je kunt er gewoon mee mailen, IRC-en, ICQ-en, SSH-en, tekstverwerken en zelfs een beetje surfen.
Wat multitasking betreft is het oorspronkelijke Mac OS niet geweldig, maar met Mac OS X is daar verandering in gekomen. Tis nu nog wat traag op vele Macs..maar het is een OS voor de toekomst en een zware concurrent voor Windows omdat de voordelen van Mac OS en Unix worden samen gevoegd.
Wat die vage ronde muizen betreft: Voor 3 tientjes heb je een Logitech USB wheelmouse en dan kun je die puck aan je gymleraar geven
Wat ik een Macs merk is dat de hardware zo cool is. Mijn Powermac 7200 kun je helemaal uit elkaar halen zonder schroevendraaier nodig te hebben.
De oudere Macs hebben standaard SCSI. Erg handig om ff een CD-brander in te hangen.
Wat multitasking betreft is het oorspronkelijke Mac OS niet geweldig, maar met Mac OS X is daar verandering in gekomen. Tis nu nog wat traag op vele Macs..maar het is een OS voor de toekomst en een zware concurrent voor Windows omdat de voordelen van Mac OS en Unix worden samen gevoegd.
Wat die vage ronde muizen betreft: Voor 3 tientjes heb je een Logitech USB wheelmouse en dan kun je die puck aan je gymleraar geven
Verwijderd
[quote]
[quote van antonT]
Huiswerkvragen gaan we ook sluiten, tenzij er een interessante discussie uit voort kan vloeien.
Topics die (bijna) alleen nuttig zijn voor de topicstarter. Bijvoorbeeld: "Wie helpt mij aan kaartjes voor (...)" of "Ik wil een poster van (...)".
[/quotevanantonT]
/slotje dus....jammer hoor
[quote van antonT]
Huiswerkvragen gaan we ook sluiten, tenzij er een interessante discussie uit voort kan vloeien.
Topics die (bijna) alleen nuttig zijn voor de topicstarter. Bijvoorbeeld: "Wie helpt mij aan kaartjes voor (...)" of "Ik wil een poster van (...)".
[/quotevanantonT]
/slotje dus....jammer hoor
Zeg hazes, ben je ongesteld of zo?
Bij elk topic wat ik nu lees staat er wel een nutteloos/flamende reactie van jou bij.
ik heb (gelukkig?) geen ervaring met MacOS
Pagina: 1