[BC3] Lage score 3DMark2000

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar volgens zwerven er hier veel mensen rond die mij kunnen helpen met het volgende probleem.

Mijn systeem:
AMD Thunderbird 1000 Mhz PC-200
288 MB PC-100 geheugen (256+32)
Asus A7V plank
Asus v7700 GeForce2 GTS 32MB Pure
SB Live! Value
Maxtor 20 GB 7200rpm
Maxtor 8 GB 5400rpm
AOpen 12/40 DVD
Lite-on 12/10/32 CDRW
NE2000 netwerkkaartje

Mijn 3DMark2000 score is 6875. :(
Als ik bij de ''Search and Compare'' op MadOnion.com ga kijken, zit de top 100 met PRECIES hetzelfde systeem boven de 8000. Heb ik iets verkeerd gedaan? Moet mijn videokaart nog ''getweaked'' worden? :?

Ik hoop dat jullie mij iets kunnen vertellen...

Eagle

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Je kan hem tweaken....maar je score is normaal.

Ik zie bij MO ook altijd van die waanzinnige scores...snap het ook nie...misschien dat ze dure merkkleding dragen...:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmmm...
Kan iemand me hier helpen met het tweaken?
Want van al die instellingen die je kan aanpassen snap ik :?

Eagle

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Moon
Je kan het programmaatje NvMax eens installeren, is te vinden bij driver/bios updates op deze site.
Hiermee kun je coolbits inschakelen waarmee je de core en memory van je videokaart kan aanpassen.

Over het algemeen levert het klokken van de mem het meeste resultaat...telkens een stapje verder met waardes van 5Mhz ofzo.
Houd wel de temp van je gpu in de gaten.
Als je merkt dat het beeld een beetje gaat vervormen zet je hem een of twee stapjes terug...

Om het optimale uit je kaart te halen ga je zo al de goede kant op.

Zorg ook voor snelle drivers,goede BIOS settings, en evt. de nieuwste 4in1 drivers.

• Moon
Nog wat tips: eigenschappen videokaart :)

Zet zowel bij Direct3d als Open GL de PCI Texture Memory Size op 0,aangezien deze videokaarten alleen voor AGP zijn.

Verder kun je VSYNC uitzetten om een beetje snelheid te winnen.
De framerate word nu niet gelimiteerd door de refreshrate.

Voor Open GL:

Zet de buffer region extension uit,en die daaronder ook (dual planes extension).
Deze opties hebben alleen nut als je met 3D modeling programma''s werkt.

Vink fast linear-mipmap filtering aan voor een performance boost ten koste van een beetje beeldkwaliteit.

Vink anisotropic filtering aan voor meer beeldkwaliteit in open GL maar dit gaat weer ten koste van de performance.

Ook hier weer Vertical SYNC---> always off

Succes

Verwijderd

Je kan je videokaart overklokken, dan kom je wel over de 7000 ...en je moet niet alle waanzinnig hoge scores geloven. Die kloppen niet, dat zijn halve testen (alleen dat draaien wat snel is) In 3dMark2001 zitten leuke high polygon count testen, Die zijn echt traag. Ik heb scores gezien die ik verdacht vond en ja hoor die gasten hadden o.a. de high polygon count tests niet uitgevoerd.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op woensdag 25 april 2001 16:12 schreef Moon het volgende:
Nog wat tips: eigenschappen videokaart :)

Zet zowel bij Direct3d als Open GL de PCI Texture Memory Size op 0,aangezien deze videokaarten alleen voor AGP zijn.

Verder kun je VSYNC uitzetten om een beetje snelheid te winnen.
De framerate word nu niet gelimiteerd door de refreshrate.

Voor Open GL:

Zet de buffer region extension uit,en die daaronder ook (dual planes extension).
Deze opties hebben alleen nut als je met 3D modeling programma''s werkt.

Vink fast linear-mipmap filtering aan voor een performance boost ten koste van een beetje beeldkwaliteit.

Vink anisotropic filtering aan voor meer beeldkwaliteit in open GL maar dit gaat weer ten koste van de performance.

Ook hier weer Vertical SYNC---> always off

Succes
Deze instellingen hebben er bij mij toe geleid dat ik zelfs niet meer fatsoenlijk kan scrollen in Windows! :(
OK, ik heb "maar" een GeForce DDR 32MB maar dat hij zelfs op 140/360MHz in 3DMark2000 niet boven de 20fps uitkomt in de Helicopter - Low detail bench (default benchmark) is toch niet normaal? En dat terwijl hij altijd dik over de 100 zat.

Ik hoop dat het opgelost is als ik de drivers opnieuw installeer! Want zelfs als ik hem terug op standaardinstellingen zet is hij traaaaaaaag! :( :( :(

Nu is het echt :r!

• F.U.B.A.R
Pheeew, het is weer in orde.

Ff de drivers (Detonator v7.58) opnieuw geïnstalleerd en alles is weer in orde.

Gooi dus gewoon je core- en mem-clock omhoog ipv hier en daar wat vinkjes weg te halen/toe te voegen! :P

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
3dmark2000 = direct x 7
3dmark2001 = direct x 8

dit wist je misschien al, maar moet je niet vergeten ;) :D

• Moon
[b]
Gooi dus gewoon je core- en mem-clock omhoog ipv hier en daar wat vinkjes weg te halen/toe te voegen! :P
Het zijn de goede instellingen voor performance anders...

welke drivers gebruik jij nu?
En had je NvMax geinstalleerd toen ie het zo slecht deed? of hebben je drivers zelf al die hardware options?

• Moon
Op woensdag 25 april 2001 21:19 schreef Moon het volgende:

[..] oeps

• F.U.B.A.R
Op woensdag 25 april 2001 21:19 schreef Moon het volgende:

[..]

Het zijn de goede instellingen voor performance anders...

welke drivers gebruik jij nu?
En had je NvMax geinstalleerd toen ie het zo slecht deed? of hebben je drivers zelf al die hardware options?
Ik gebruik de nVIDIA Detonator v7.58 WHQL met het Performance tabblad en in het NL.
Pagina: 1