[BC3] Laser pinter of kleuren inktjet

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Hoi wat raden jullie aan een kleuren inktjet of een laser printer.
Inktjet aanschaf goedkoop inkt schreeuwend duur.
Laser aanschaf duur printjes goedkoper maar geen kleur

Verwijderd

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf, wat je met het apparaat wilt gaan doen. Als je het belanrijk vindt om kleuren te kunnen printen valt zo''n laser natuurlijk af. Als je niet gaat voor kleuren, maar juist gaat voor snelheid en goedkoop printen is een laser printer een betere keuze.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik denk vooral aan afdrukken van teksten

Verwijderd

Een laser printer is in aanschaf een stuk duurder. Hij print echter wel een stuk mooier, sneller. En de afdruk kosten zijn lager. Bij een laser printer zijn de afdrukken iets scherper dan bij inktjet.

Je moet dus ff gaan bedenken of je veel wilt gaan printen.... of kwaliteit belangrijk is.... en of snelheid belangrijk is. Als een van deze dingen zo belangrijk is dat het niet opweegt tegen de hogere aanschaf prijs van een laser, koop je een laser. Anders een inktjet....

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Koop een laser wanneer je veel tekst afdrukt, ik heb het ook gedaan en heb er absoluut geen spijt van.
Ik heb zelf een HP Laserjet 1100 en ben er zeer tevreden over.

masm

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:17

Valium

- rustig maar -

Koop ze allebei. :)

Of koop een inktjet en "regel" een laserjet.

Tegenwoordig zie je ze overal op DUMP beurzen. Dit weekend is er nog PC-DUMP-dag (dacht ik gehoord te hebben) dus daar kun je wel een kapotte regelen. 9 van de 10 keer is alleen de fuser (de lamp) kapot. 30 piek voor een HP laserjet 2p is niet veel toch?

• MicHELLo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03-2025

MicHELLo

Mahna mana......tuuu tuu tu tu

Ik weet niet of je de prijzen weet van laser printer toner cartridges, maar die zijn ook super duur! :? En als je een kleuren printer hebt en alleen tekst print, dan zal de printer alleen zijn zwarte cartridge gebruiken en die zijn niet duur :)

UNOX, the worst operating system

Verwijderd

Ik weet niet of je de prijzen weet van laser printer toner cartridges, maar die zijn ook super duur! :?
Maar met een toner doe je juist weer veel langer. Een laser printer is per afdruk goedkoper dan de meeste inktjets

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op woensdag 25 april 2001 15:25 schreef TrailBlazer het volgende:
Ik denk vooral aan afdrukken van teksten
Wij hebben 1 laser en 1 inktjet :):)

maare, als het je om text gaat, koop dan een laser...
Die geeft echt super kwaliteit prints in text.
Pics gaan ook nog wel, tenzij je er een koopt met 600x600 of minder...

Voor een kleurenprintje afentoe loop je gewoon ff langs de buurman ofzo..:)

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Op woensdag 25 april 2001 19:47 schreef mennol het volgende:

[..]

Maar met een toner doe je juist weer veel langer. Een laser printer is per afdruk goedkoper dan de meeste inktjets
Precies, Vraag het altijd na bij je verkoper/verkoopster. Die moeten het hebben staan. Houd wel in de gaten dat het aantal afdrukken omgesteld evenredig is met het aantal toner(=laserinkt) dat je gebruikt. B.v. Een normaal stukje tekst met 1 logo is meestal zo''n 6%, ergo druk je pagina''s met 12% doe je half zo lang met die tonercartridge.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Pagina: 1