[BC3] P2-233 zonder fan?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik heb hier een P2-233 staan waar op de processor alleen een hele grote heatsink zat. Deze komt samen met het moederbord uit een Dell Dimension XP233 ofzoiets. Daar zat achter de heatsink in de kast een outtake fan. Maar zou ik die in mn nieuwe kast (aopen desktop) weg kunnen laten? Of wordt ie dan te warm?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zou het niet proberen. Dell gebruikt vrijwel altijd zo''n airduct systeem: een huge heatsink met 1 of 2 grote casefans die vrij langzaam draaien.

Is fluisterstil maar je hebt de casefans wel nodig om de warmte van de heatsink af te voeren. Misschien dat het werkt als je de kast open laat :)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

jah kan wel, ik zit hier op me werk achter een hp vectra ve (p2-266) en die heeft ook geen actieve cooling op z''n proc dus zou die van jouw het ook wel moeten kunnen

Verwijderd

Dat gaat wel werken voor een paar dagen, misschien weken, misschien maanden, maar als je je PC echt heavy gebruikt of veel aan laat staan dan krijg je hier echt problemen mee. Heb zelf ook zo''n Dell kast met een P3 met alleen een heatsink, maar ik zou het niet aandurven om dat ding een dag zonder fan (in dit geval die caseFan) te laten draaien..,..

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Monitor programma installeren (MBM), of als dat niet werkt, een thermometer erop plakken, en dan gewoon proberen. Zo snel zal het niet opwarmen, en cpu''s kunnen echt een hoop hebben.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Inderdaad, hangt er vanaf hoe intensief je hem gaat gebruiken.

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
ik heb ze weleens gezien met van die hele grote koelribben. dit werkt perfect zonder fan maar je moet absoluut niet overclocken

Verwijderd

ik heb een servertje met momenteel een p2 300mhz staan zonder actieve koeling.. dus ook alleen een blokje..
dit ding staat 24/7 te draaien met koe met een temperatuur tussen de 28 en 30 graden.

hijs trouwens al een maandje of 4 up...

oftewel... gaat zonder probleem..
mits je natuurlijk wel een klein beetje airflow in je kast hebt :o

mzzlz
;)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Die pc gebruik ik als inet server, en staat dus wel vaak lang aan maar doet niks, er hangt nou een fan boven maar die maakt een teringherrie. Die wilde ik dus weghalen, maar ik kan hem misschien beter vervangen door een stille fan op 7v?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Op woensdag 25 april 2001 10:37 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Die pc gebruik ik als inet server, en staat dus wel vaak lang aan maar doet niks, er hangt nou een fan boven maar die maakt een teringherrie. Die wilde ik dus weghalen, maar ik kan hem misschien beter vervangen door een stille fan op 7v?
Moet wel lukken wat je wilt. Maar actief koelen is altijd beter!
Pagina: 1