Toon posts:

[BC3] Probs harde-schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m''n computerje laten fixen.
Nieuw motherboard en voeding, voeding was naar de klote en had waarschijnlijk m''n mb ook meegesleurd. Ik zou geluk hebben gehad dat er niet meer naar de klote was. In ieder geval moest ik opnieuw win98 installeren.
Heb ik gedaan maar herstarten, ook enkele (''verplichte'') herstarten tijdens de installatie, krijg ik scandisk en/of zijn er registry problemen, en moet ik scanreg vanaf de commandprompt uitvoeren. Het zijn vooral system.dat en system.ini die steeds beschadigd zijn.

Komt dit nu door een kapotte hard-disc? Ik heb er twee geprobeerd, maar het kan dus inderdaad zijn dat ze door die kapotte voeding allebei beschadigd zijn. Ik denk zelf dat het probleem onstaat bij het restarten. De computer klapt voor mijn gevoel nogal ''hard uit'', de schijf slaat hard af. Iemand hier ervaring mee?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Eerst ff antivirus doen,

Anders denk ik dat óf je geheugen het ook niet zo lekker overleefd heeft, óf je nieuwe MB met wat bugjes uit de fabriek gerold is...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Arrgghhh. De winkel adviseerde mij net even het eerst met1 vers-gepartioneerde-geformateerde schijf te proberen.

Het begon met een nieuwe muis. Nu zijn we ondertussen +/- Fl.1000,- gulden verder en nog kan ik m''n tweede leven niet lei(ij)den.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Titel ff aangepast

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Dit klinkt niet als een kapotte schijf maar als een instabiel systeem. Bij overclocken ontstaan dit soort meldingen meestal als de CPU spanning te laag staat of de koeling niet voldoende is. Controleer dus even of de koeling goed loopt en of de CPU goed ingesteld is.
Als dit in combinatie met bluescreens voor komt zou het ook beschadigd geheugen kunnen zijn.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz