[BC3] Gestabiliseerde voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 15:44
Dit gaat niet zozeer over pc voedingen maar gewoon almgemeen.
Iemand een idee wat die gestabiliseerd inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:45
Volgens mij betekend gestabiliseerd dat de voeding de schommelingen in de netspanning wegfilterd... die kunnen invloed hebben op bepaalde componenten, maar ik heb er nog nooit last van gehad...

Gestabiliseerde voedingen worden vooral in de zend(radio/rf)wereld gebruikt, meen ik...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14282

Niet alleen van buiten af(netspanning), maar ook van binnen (denk aan inschakkellen van motortjes, relais, een luide toon die je eindversterker door je luidsprekers perst)

Een goed voeding zorgt er voor de spanning constant blijft.
Iets wat de meeste ''zogenaamd gestabiliseerde'' netadaptertjes van enkele tientjes dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9498

Gnegne, * Anoniem: 9498 dacht bij het lezen van de topictitel meteen aan infuzen met een built-in waterpas erop :+:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
* Anoniem: 15860 Pervert dacht aan genetisch gemanipuleerd voedsel :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-06 16:12

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 26 april 2001 01:46 schreef Captain Pervert het volgende:
* Anoniem: 15860 Pervert dacht aan genetisch gemanipuleerd voedsel :P
haha die moest ik ff over nadenken :D

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

move to-> Hardware Algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Tut tut. Hoe nerd zijn jullie?? :P
Bij voeding denk ik nog altijd aan eten. Voer! Chowchow, spul wat je onder je neus stopt. Nix met stroom te maken :)

Zelfs in combinatie met ''gestabiliseerd'', denk ik nog aan eten!! :Y):Y) Zal wel aan mij liggen...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13145

Je hebt een gestabilisserde voeding nodig bij bijvoorbeeld die kleine tv''s die je in je hand kan houden terwijl je kijkt:)
Als je daar geen gestabiliseerde voeding op aansluit krijg je helemaal verneukt beeld:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Simpel

een gestabiliseerde voeding en een voeding waarbij de door dioden gelijk gerichte spanning nog verder uitgefilterd wordt.
(kort door de bocht)
iets langer.
Je kunt de door de dioden gelijkgerichte wisselspanning beschouwen als een gelijkspanning met daarboven op een wisselspanning. Stabileseren houd dan in die wisselspanning wegfilteren van de gelijkspanning.

kort:

wisselspanning -> diode''s -> gelijkspanning
gelijkspanning -> condensator -> grof gestabiliseerd
grof gestabiliseerd -> electronica -> strakke gelijkspanning, zonder rimpel spanning

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Een gestabiliseerde spanningsbron is een spanningsbron die ongeacht de stroom altijd dezelfde spanning levert. Een ideale gelijkspanningsbron dus.

Helaas bestaan deze bronnen niet en zal er altijd een maximaal leverbare stroom zijn. bv 3A. Tot de stroom van 3A kan je die spanningsbron als ideaal beschouwen.

In principe is een computer voeding ook gestabiliseerd, die voeding kan grote stromen leveren zonder in te zakken.
Een voeding in een versterker is -meestal- niet gestabiliseerd. Daar zitten alleen maar veel C''s in voor de afvlakking, maar bij een grote stroom zal de spanning niet meer constant zijn.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Pagina: 1