Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
deze Dell hadden we op het oog als het een Dell wordt.Op dinsdag 24 april 2001 20:34 schreef Beaves het volgende:
Ga in ieder geval voor een goed merk zoals DELL en Compaq. Mijn voorkeur gaat uit naar DELL, heel snelle componenten en goede service. Kijk maar eens op www.dell.nl.
Dell Inspiron 4000 C700GT
* P3-700MHz
* 14,1" TFT (1024 * 768)
* 64 Mb Sdram
* 10Gb UltraDMA/33 hdd
* 24x cd-rom
* 3.5" 1.44MB floppy drive
* 8Mb ATI Rage Mobility 128
* internal Combo 10/100 NIC & 56K modem
* M$ WinME
* M$ Work Suite 2k
Prijs FL 3805.00 (excl. BTW)
FL 4527.95 (incl. BTW)
Verwijderd
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
de laptop is gewoon voor beneden, niet voor spellen.Op dinsdag 24 april 2001 21:22 schreef Schum1 het volgende:
Waarvoor wil je de laptop allemaal gaan gebruiken, dan weet ik en anderen al een stuk meer, dus kunnen we ook beter advies geven
hij is bedoelt voor:
* tekstverwerker
* vakantie (desnoods divx films afspelen)
* internettuh (via de kabel gedeeld)
* mp3tjes afspelen
(* voor me zelf may be een beetje javascript.)
het blijft een laptop van me pa, dus ik heb hem zelf niet op me kamer dus vandaar laatste punt tussenhaakjes. tis dus gewoon een leuk xtratje.
btw ik koop dus nog een logitech optical mouse erbij en een lito-on brander. de rest van de 5000 is voor de laptop.
Verwijderd
I know, ik wou ook 128Mb maar ik wil eventueel ook nog een brander erbij. want neem ik die zelfde laptop dan ben ik rond de 4850,- ofzo kwijt. dus vandaar.Op dinsdag 24 april 2001 21:37 schreef Schum1 het volgende:
de laptop van Dell die je op het oog had is op zich niet slecht, maar dan zou ik er wel wat meer ram bij nemen, want 64 is tegenwoordig niet meer zoveel
[meer laptops]
Topline Viator 2300
* Intel Celeron 650 MHz
* TFT *15,1"
* 8MB XGA
* 128MB
* FDD
* 8 x DVD
* 1x Li-ion
* 56K fax/modem
* 100B Lan 10GB HDD
* 16 bit 3D stereo soundkaart
* 2 jaar on-site
incl fl 4.999,00
Gewicht: 2,86 Kg, gratis draagtas
Maar zorg voor minimaal 128MB ram in zo''n ding, dat is zo belangrijk, die hardeschijf in een laptop is al een grote bottleneck, en als die daar dan ook nog is mee gaat swappen, geen pretje dus.
Een Celeron 700 of een Pentium III 600, het hoeft niet veel sneller te zijn.
Zorg voor een redelijk grote HDD, rond de 10GB, kan je tenminste lekker kloten, maar 6GB is voor normaal gebruik ook voldoende.
Op me werk bij het VROM hebben ze allemaal Toshiba''s die werken ook perfect, PIII-600 128MB 10GB HDD.
En voor je vidkaart kan ik weinig zeggen, meestal is dat toch zo''n ATI 8MB ding bij de duurdere, of een standaard 2MB i810 ding.
En het is maybe wel handig om intern ethernet te hebben, scheelt je weer zo''n kaart kopen.
En zorg dat je gewoon minimaal een 14" scherm hebt, dat werkt zoveel prettiger als die kleine klote 13" dingen.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn laptop is een DELL, en ben er zeer tevreden over, dus raad ik je een DELL ook sterk aan.
Computerland 2700C
* 14,1" TFT
* 8x DVD
* 10/100 LAN/ 56k intern combo
* 133MHz
* FCPGA
* TV-Out, firewire, 2x USB, interne floppy, IR poort en tas.
fl 3.499,-
* P3-800Mhz fl 506,- (kan elke gewone proc in van intel)
* 15Gb hdd fl 470,-
* 64Mb fl 110,- (waarvan max 32Mb instelbaar is voor de video)
* 128Mb fl 220,-
GEEN EXTRA SOFTWARE
totaal fl 4805,-
deze heb ik op het oog desnoods nog een andere proc ofzo of meer ram.
wat denken jullie hiervan?
Ik hoop elke laptop CPU van Intel, een gewone trekt een beetje te veel stroomP3-800Mhz fl 506,- (kan elke gewone proc in van intel)
deze CPU komt uit de gewone prijslijst, dus vandaar dat het wel klpt wat hij zij over dat de batterij 1 á 2 uur mee doen.Op woensdag 25 april 2001 20:19 schreef Beaves het volgende:
[..]
Ik hoop elke laptop CPU van Intel, een gewone trekt een beetje te veel stroom.
P3-800MHz 133MHz was goedkoper dan een 700MHz :P:P.Op woensdag 25 april 2001 20:17 schreef ConZito het volgende:
Ziet er goed uit, ken de kwaliteit niet, maar de specs zijn goed, maybe een p3 700 en nog wat meer mem. Maar het is een aardig afgestemde config. Maar beetje mem erbij als je win2k wil gaan draaien is altijd fijn.
btw deze laptop was ok overclockbaar :P:P, zie ie, deze info heb ik bij computerland haarlem vandaan.
Ook weer zo''n nuttige post op GoT,Op woensdag 25 april 2001 00:21 schreef KIP het volgende:
Tja, ik heb een IBM Thinkpad T21, maar dat is ongeveer 3 keer jouw budget...:o
maarja, ik zou qua prijs/kwaliteit voor topline gaan,
maar als je een toshiba neemt, weet je zeker dat je iets goeds en degelijks hebt, misschien iets mindere systeemeigenschappen, maar robuust en betrouwbaar
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Topline heb ik van computerland en een ander pc winkel die ze verkochten gehoord dat de topline hele slechte garantie ofzoeits hadden. iniedergeval zij waren gestopt met de levering van topline laptops.Op woensdag 25 april 2001 20:31 schreef Urnie het volgende:
[..]
Ook weer zo''n nuttige post op GoT,
maarja, ik zou qua prijs/kwaliteit voor topline gaan,
maar als je een toshiba neemt, weet je zeker dat je iets goeds en degelijks hebt, misschien iets mindere systeemeigenschappen, maar robuust en betrouwbaar
wij hebben op werk compaqs en die accus gaan maar 2 uur mee hoor.. en dat schijnt heel normaal te zijn. ik vin het weinig maar ja wie ben ik he?
blup
ik ga hem natuurlijk niet overclocken.Op woensdag 25 april 2001 20:40 schreef Werkeend het volgende:
ehm labtop oc''en is niet echt handig aangezien er geen actieve cooler opzit en maar 1 miezerig fannetje naar buitenblaast
hij zij alleen dat het kon, ik wil natuurlijk die laptop zo lang mogelijk hebben ennuh 800MHz is toch een mooie snelheid.
Verwijderd
Ik kan nog geen mening geven over de werkelijkheid, want de geplande aankomst is a.s. vrijdag, duzzz
Btw, er zijn 2 versie van de armada 110, ik heb voor de uitgebreidste gekozen; met ingebouwde netwerkkaart en 14,1" XGA scherm.
kzal morgen als ik tijd heb is ff langs gaan en meer vragen.Op woensdag 25 april 2001 20:46 schreef Beaves het volgende:
Alleen zou ik geen normale Intel nemen, buiten de korte accu levensduur, wordt alles in de laptop ook opgewarmd wat de stabiliteit niet echt verhoogd.
kan je ff de specs opgeven en zeggen wat ie kostte en waar je die gekocht hebt.Op woensdag 25 april 2001 20:47 schreef TheProspector het volgende:
Vorige week een laptop van compaq besteld. De Compaq Armada 110, een nieuw model. Na allerlei vergelijkingen heb ik voor deze gekozen. Ik ben zeker wel 3 maand continu op zoek geweest, maar deze sprak mij het meeste aan.
Ik kan nog geen mening geven over de werkelijkheid, want de geplande aankomst is a.s. vrijdag, duzzz
Btw, er zijn 2 versie van de armada 110, ik heb voor de uitgebreidste gekozen; met ingebouwde netwerkkaart en 14,1" XGA scherm.
blup
die brander komt dan in me pa''s pc te zitten deze laptop is ook voor hem, alleen gebruikt hij hem weinig/niet dus het is gewoon voor beneden gebruik bijv.Op woensdag 25 april 2001 20:51 schreef FFF het volgende:
ik zou voor een wat goedkopere gaan en die brader etc, voor je eigen pc kopen. Voor deze prijs is denk ik toch niet ehct een laptop te koop waar je wat mee kunt. Met zo''n videokaart bijv. Ik zou gewoon een 500 of 600 nemen, want aan die mhzjes heb je toch niet veel. op een laptop. (sorry ik haat laps)
Verwijderd
P3 650MHz
256 MB
14.1 inch TFT
ATI 8MB M1 (Dual Head)
Doet het toch zeker 3 uur op 1 accu.
Mischien dat hij nu voor 5000 piek te krijgen is.
Verwijderd
http://compaqselectpaq.i-project.nl/Producten.asp?CategoryID=29Op woensdag 25 april 2001 20:51 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
kan je ff de specs opgeven en zeggen wat ie kostte en waar je die gekocht hebt.
welke zou je dan kiezen voor 500.
plz. ff merk, type en inhoud van de laptop.
heeft die geen DVD/Cd-rom drive??Op woensdag 25 april 2001 21:01 schreef TheProspector het volgende:
[..]
http://compaqselectpaq.i-project.nl/Producten.asp?CategoryID=29
Verwijderd
Verwijderd
24X cd-rom drive! In m''n desktop pc heb ik wel een dvd speler, dus als ik films wil kijken op m''n laptop rip ik ze wel naar divx!Op woensdag 25 april 2001 21:06 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
heeft die geen DVD/Cd-rom drive??
Verwijderd
http://www.compaq.nl/producten&services/notebooks/110/110_specs.htmOp woensdag 25 april 2001 21:06 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
heeft die geen DVD/Cd-rom drive??
[edit]Op woensdag 25 april 2001 21:08 schreef TheProspector het volgende:
[..]
http://www.compaq.nl/producten&services/notebooks/110/110_specs.htm
ik zag dat je een 14,1" TFT hebt gekocht
wat koste die en waar heb je die gekocht?
http://www.pronote.nl/promedion14.htm
ik hoop dat jullie het een beetje kunnuh lezen.

het wordt dan het linker model de C700 met Dvd speler
en dan kan ik er nog een brander bij kopen.
prijs: fl 4730,-
ID??
Specs:
celeron 700
128Mb RAM
10 Gb Harddisk
14" TFT
8 MB ATI Rage Mobility 128
Intern modem/Lan combo
24x CDROM
En dat alles voor slechts fl 4512,48
Hij is mooi en plat, en je komt er uitstekend mee uit de voeten
Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75
Verwijderd
Je kunt ''m lopen op compaq.nl... Prijs staat erbij... 3999,-Op woensdag 25 april 2001 21:27 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
[edit]
ik zag dat je een 14,1" TFT hebt gekocht
wat koste die en waar heb je die gekocht?
http://compaqselectpaq.i-project.nl/Producten.asp?CategoryID=29
deze laptop wordt het denk ik. en dan kan ik nog mooi een Lite-on 12x10x32x retail brander kopen.Op woensdag 25 april 2001 21:38 schreef ReseTTim het volgende:
ik denk dat ik er nu wel eentje heb.
http://www.pronote.nl/promedion14.htm
ik hoop dat jullie het een beetje kunnuh lezen.
het wordt dan het linker model de C700 met Dvd speler
en dan kan ik er nog een brander bij kopen.
prijs: fl 4730,-
ID??
ik ga natuurlijk wel ff naar dat bedrijf/winkel toe om die laptop is van dichtbij te bekijken.
[edit]
wat denken jullie hiervan?
Verwijderd
http://www.computerpirates.com/Dutch/Reviews/index.html?catalog0_0.html
Ik heb zelf een Dell besteld maar ik vindt een compaq presario 17xl480 ook een leuk en mooi dingetje
Verwijderd
Ik heb een 8 weken oude IBM Thinkpad te koop voor 5000,- gulden.Op woensdag 25 april 2001 00:21 schreef KIP het volgende:
Tja, ik heb een IBM Thinkpad T21, maar dat is ongeveer 3 keer jouw budget...:o
Pentium 3 - 750 Mhz.
128 Intern
10 GIG HD
24x cdrom
13,3 TFT
Niet van nieuw te onderscheiden en nog 10 maanden garantie, MET aankoopbon !!!
sorry,Op vrijdag 27 april 2001 13:06 schreef Tuinlaafje het volgende:
[..]
Ik heb een 8 weken oude IBM Thinkpad te koop voor 5000,- gulden.
Pentium 3 - 750 Mhz.
128 Intern
10 GIG HD
24x cdrom
13,3 TFT
Niet van nieuw te onderscheiden en nog 10 maanden garantie, MET aankoopbon !!!
voor 5000,- koop ik een nieuwe laptop ik koop geen 2ehands, ik hoef ook geen IBM te hebben.