[BC3] abit kt7a + asus geforce 2

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
is er iemand die deze combinatie heeft..?
ik hoorde dat dit niet goed zou samenwerken.
Heeft iemand hier ervaring mee?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
HEb het niet gehoord dat het niet kon

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
waar heb je dat gehoord dan?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Ik heb die combinatie.
Eigenlijk werkt die kut met een normale KT7, alleen het werkt al beter samen met de KT7a.
Wel moet je je IO voltage uppen voor echte stabiliteit in 3D games.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• BC3 Victim
zijn er nog meer mensen die deze combo hebben...ik ben namelijk erg nieuwsgierig hoe deze combo werkt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ik heb dan een normale KT7 met Asus Geforce2 GTS. en dat werkt gewoon goed hoor :)

• BC3 Victim
er zijn vast wel meer mensen die hier ervaring mee hebben...

reageer mensen, en help mij

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

abit kt7a en geforce2mx, perfectos :)

I see dead pixels...

• BC3 Victim
op www.viahardware.com/faq/kt7/faqgraphics.html staat het volgende
Why does my system not boot with the Asus V7700 AGP Card?
In an email to me from the support desk at Monarch Computer Systems, they said that problems occur 80% of the time with the V7700 Pure 32MB and V7700 Deluxe 64 MB, but that they have not seen this problem occur with the V7700 Deluxe 32MB or the V7700 Pure 64 MB. The problems do not occur with other motherboards. [Update: one user emailed me to say he cannot get his V7700 Deluxe 32MB to boot and ended up buying a GeForce2Mx.]

This problem can sometimes be resolved by raising the I/O voltage in the BIOS to 3.4v and/or raising the AGP Driving Strength to EA or FF in the Advanced Chipset Features of the BIOS. It has also been reported that flashing to the 2.14 bios
available on the Asus web site (ftp page) solves the problem. Also see the ABIT FAE advice. If these solutions do not work for you, you may wish to return you card to Asus for a newer replacement - the fault appears to be theirs.

One user warned me that despite the above advice, with his KT7 and Asus 7700 deluxe graphics card (BIOS revision 2.15.01.14), he still could not achieve stability. He claimed that neither ASUS nor ABIT would accept responsibility and advised users to stay clear of this graphics card until the problem is resolved. My best guess is that the Asus 7700 must be marginally compatible with the KT7, depending on the tolerances of the particular components on each board. Hence the mixed reports of success. Your choice.

Other solutions

Another user found that by setting the Delay for HDD to 2 seconds in Advanced BIOS Features page of the BIOS allowed the machine to boot correctly - as it prevents both the disks and graphics card from drawing too much current at the same time.

One user found that if he hit the reset button at the moment the motherboard beeped at him (when it failed to find the graphics card), then the machine would then go on to boot fine. This fix was 100% successful.

• BC3 Victim
Dat i/o voltages uppen vind ik persoonlijk onzin. Ik draai hier met opzet met een i/o voltage van 3.35 V.

Dat draait perfect. Vcore heb ik ook minimum ivm hitte. 1.75V

Voor iedereen die bootproblemen heeft met die geforce. Of vastlopers. Driving force op EA zetten helpt veel met vastlopers op abit bordjes.

Voor bootproblemen met kaart heeft bij mij het meeste de boot display option geholpen.
Toen ik dat veranderde van pci naar agp kreeg ik constant peeeeeep-peep-peep.

Toen ik dat weer terugzette op pci nog geen problemen meer gehad. Ff afw8 nog steeds maar heb weer hoop.

Verwijderd

Op het werk het probleem ook gehad, KT7(ook Raid) met een V7700,ook met een Hercules Prophet II 64MB.
Met de KT7A zijn al deze problemen uit de wereld, het verhogen van je voltage is ook niet nodig.

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 22:39 schreef oppertweaker het volgende:
Op het werk het probleem ook gehad, KT7(ook Raid) met een V7700,ook met een Hercules Prophet II 64MB.
Met de KT7A zijn al deze problemen uit de wereld, het verhogen van je voltage is ook niet nodig.
Dat is niet helemaal waar. Als je wilt kun je me een plezier doen en kijken in de bios of bios eerst probeert display te zoeken in pci slot of agp

Als blijkt dat je pci hebt ingesteld weet ik
dus de oorzaak van het gezeik :)

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 22:42 schreef SIayer het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Als je wilt kun je me een plezier doen en kijken in de bios of bios eerst probeert display te zoeken in pci slot of agp

Als blijkt dat je pci hebt ingesteld weet ik
dus de oorzaak van het gezeik :)
Dat is volgens mij het probleem niet, je kunt namelijk de BIOS zowiezo niet inkomen :7

We bouwen de laatste tijd zat systeempjes met een KT7A(-Raid) en een V7700, maar no problemos tot nu toe

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 22:50 schreef oppertweaker het volgende:

[..]

Dat is volgens mij het probleem niet, je kunt namelijk de BIOS zowiezo niet inkomen :7

We bouwen de laatste tijd zat systeempjes met een KT7A(-Raid) en een V7700, maar no problemos tot nu toe
Nee maar dat is het nou net. Die optie staat standaard op pci. En ik kreeg dus problemen nadat ik die op agp had gezet.

Ik denk dat het iets te maken heeft met stabiliseren van apg slot

Verwijderd

Het probleem is het nou net dat een PC zowiezo niet opboot, ook niet als ie in de BIOS op PCI staat.

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 22:56 schreef oppertweaker het volgende:
Het probleem is het nou net dat een PC zowiezo niet opboot, ook niet als ie in de BIOS op PCI staat.
Bij mij scheelt het iig zeker wel. Ik heb dus een kt7a raid met asus 7700 32 mb geforce gts deluxe.

En dat ding boot vrijwel elke x niet als dat op agp staat.

Verwijderd

Zelf heb ik een KT7A en een ASUS V7100. Ik AGP op 4x staan en heb nog geen 1 keer problemen gehad.
Pagina: 1