[BC3] DDR of SDRAM ?

Pagina: 1
Acties:

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08
Niemand die me ken helpen??

• JnX
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen met dondervogel procje...
Alleen weet ik nog niet of ik nou beter DDR of SDRAM kan nemen?
Ik heb al met de GoT search gezocht en ik heb nix kunnen vinden (dus geen UTFS pleaz).
En als DDR beter is welke chipset (KT266 of AMD760?) is dan de beste keuze?
Zouden jullie mij daar een antwoord op kennen geven?

Alvast bedankt,
Grtz Arne

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
DDR!

Ik zou ddr nemen....... niet iedereen heeft het voor er voor over maar het is echt snel in combinatie met een goede amd proccesor.
Maar neem dan wel een moederbord met 266 FSB ondersteuning..... en een aardig proccesortje met 266 FSB dan is je pc echt goed........ sdram is ook wel leuk maar ddr-ram bied echt goede dingen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
kt266

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JnX
Is KT266 toch wel goed? Ik heb namelijk niet zulke positieve berichten hierover gelezen op tweakers...

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 21:15 schreef mystery_man01 het volgende:
DDR!

Ik zou ddr nemen....... niet iedereen heeft het voor er voor over maar het is echt snel in combinatie met een goede amd proccesor.
Maar neem dan wel een moederbord met 266 FSB ondersteuning..... en een aardig proccesortje met 266 FSB dan is je pc echt goed........ sdram is ook wel leuk maar ddr-ram bied echt goede dingen.
in de tests die ik gezien heb maakte het dus bijna nix uit......

• BC3 Victim
Ik werk in een computerwinkel en ik heb vandaag ff een systeempje met een A7A266 plankje getest met SDR en DDR. Met SysMark2000 scheelde het niks en met 3DMark2000 ging de score van 4667 naar 4757.
Ik weet niet waarom iedereen zo enthousiast doet over dat DDR geheugen als het nauwelijks sneller is als SDR...

Eagle

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op dinsdag 24 april 2001 21:48 schreef Eagle2001 het volgende:
Ik werk in een computerwinkel en ik heb vandaag ff een systeempje met een A7A266 plankje getest met SDR en DDR. Met SysMark2000 scheelde het niks en met 3DMark2000 ging de score van 4667 naar 4757.
Ik weet niet waarom iedereen zo enthousiast doet over dat DDR geheugen als het nauwelijks sneller is als SDR...

Eagle
Waren het evenveel geheugen??
dus bijv 128 sdram en 128 ddr-ram??

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Voor goedkope DDR bankjes, kijk ff hier:
[topic=163952]

3Dmark2000/1 leunt erg zwaar op de videokaart, vind je het gek dat je score dan niet veel verandert.
Als je de bandbreedte van je DDR echt gebruikt, dan scheelt het best veel. Bijvoorbeeld flask (coderen van films) wint zeker 10-15%

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
Je kan nog wel beter ff wachten met DDR er zitten best veel bugs in nog....... maar dat gaat veranderen

Verwijderd

ja maar voor 10 a 15% zal ik niet meer geld voor neer leggen kan ik beter meer geheugen kopen er voor

ik dacht dat er ddr2 uiit zal komen die was wel sneller

• BC3 Victim
het is natuurlijk niet alleen een kwastie van DDR geheugen, als je DDR geheugen neemt met een gare processor dan heb je er weinig aan, maar als je naast je DDR geheugen een TB 1333 266-fsb laat draaien dan scheelt het wel, dan pas komt het ddr geheugen echt tot zn recht aangezien de 26-fsb processoren ook helemaal met ddr technologie gemaakt zijn.
Kijk hierbij niet alleen naar benchmark scores als 3dmark, die zijn voor je videokaart, en sandra is een synthetic benchmark, komt niet altijd overeen met real-life, staat er nog onder zelfs.
Ik ben persoonlijk al voor DDR gegaan en het bevalt mij prima, besteld via garbage bij CRUCIAL voor 330 piekies.(256mb)>:)

• JnX
Okay, als ik nou voor DDR ga welk moederbord ken ik dan het beste nemen?

• JnX
Nog ff een klein vraagje:
In de DDR bankjes die op bv de ASUS A7M266 zit ofzow, kan daar later ook DDR 2 op?

• BC3 Victim
DDR blijft zoiezo op 168 pinns werken net zoals SDRAM maar met ddr 2 hoef je niet te vrezen het blijft allemaal hetzelfde.

Als ik een mobo mocht kiezen dan had ik een Abit-k7ta mobo genomen

• JnX
De Abit K7TA bestaat toch helemaal nie? Ik ken alleen de KT7A... Maar als ie bestaat, gaat daar dan wel DDR op?

• BC3 Victim
k7t bestaat ook

• BC3 Victim
kan ook ddr op

• BC3 Victim
Maar op k7t kan je alleen 200 FSB processoren kwijt...... Als je er
266 FSB processor op zou doen dan
dan hou je 200 FSB want daarvoor is
ie geschikt.

K7TA is een verbetering van K7T.
Voor ddr-ram en voor nog wat tweak
items.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

asus a7m266 met amd 761(ddr) chipset (760=133sdram)
op www.crucial.com pc2100 ddr 256 mb= 115$+15 shipment=130x2.4=300 let op het is 256mb!!

Imperfectionist.

• BC3 Victim
Dat is ook een heel goed mobo....... ASUS OF ABIT.... daar zou ik uit kiezen.

Anders krijg je weer die gemiddelde.
MSI
EPOX
enz.

Kies maar uit ASUS of ABIT zit je echt heel goed>:)

Mijn mening dan

• JnX
Ra5a, bedoel je de A7M266 ipv A7V266 of nie? En AMD761 chipset is toch beter als VIA266 of nie?

Verwijderd

Gisteren een MSI KT266 binnengekregen en tot nog toe gaat alles beter als ik na de reviews verwacht had . Alleen de laatste beta bios schijnt veel performance winst te brengen , maar ik moet eerst mijn systeem helemaal goed geinstalleerd hebben en een iomage ervan maken voor ik er aan begin . In principe is de KT266 in potentie de beste , maar als je de gok nog niet wwilt nemen dan zou ik een Asus A7M266 kopen met de AMD chipset . Ali chipsets begin ik liever niet aan dus de A7A viel al direct af .

Verwijderd

een ASUS A7A is dan ook ni zo''n goei bord eh, en da ligt gewoon aan den Ali Magic 1 chipset die ondermaats presteert

Verwijderd

amd 760 is het best
kt133 a het goedkoopst en niet veel langzamer
Koop alleen een 760 als je later je proc nog wilt upgraden, pas bij hogere snelheden heb je echt wat aan DDRam

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op woensdag 25 april 2001 16:48 schreef mystery_man01 het volgende:
DDR blijft zoiezo op 168 pinns werken net zoals SDRAM maar met ddr 2 hoef je niet te vrezen het blijft allemaal hetzelfde.

Als ik een mobo mocht kiezen dan had ik een Abit-k7ta mobo genomen
DDR is 184 pins flapdrol :+

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 16:44 schreef rderoode het volgende:
amd 760 is het best
kt133 a het goedkoopst en niet veel langzamer
Koop alleen een 760 als je later je proc nog wilt upgraden, pas bij hogere snelheden heb je echt wat aan DDRam
hier ben ik het mee helemaal mee eens.
DDR wordt pas echt interessant met meerdere
processoren.(denk ik)
Wat ik zou doen is nu een ASUS met een KT133A
chipset kopen en een AMD 1200 proc. En dan later dat moederbord vervangen door een multi-proc mobo met ddr ram (half jaartje)en
voor weinig een 1200 erbij kopen. :)

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
hmmm ik heb sdram hier op 153 mhz cas 2-3-3
en dat loopt als een speer.
Sisoft scores zijn 530/645 en dat verschilt niet denderend veel met DDR geheugen.

Ik houdt het voorlopig op sdram hier.
(mede omdat ik blut ben).

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• JnX
Als ik het dus goed begrijp is de performancewinst niet eens zo groot dus... Nou dat heb ik er niet voor over en zet ik er liever 512MB SDRAM in dan bv 256 DDR-RAM voor dezelfde prijs.
En bij de KT133A moederbordjes heeft MSI toch de stabielste (ik ben namelijk niet zo''n overclocker dus die overclock functies zijn voor mij niet zo belangrijk)?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Zelfs met een 1.33GHz Athlon is de prestatiewinst van DDR RAM bedroefend klein; zeker niet de meerprijs waard. Gemiddeld mag je met 1~5% blij zijn, en met enkele toepassingen kun je 10% verwachten boven een goed ge-tweaked PC133CL2/KT133A combo. Gewoon voor een goed KT133A bord gaan is mijn advies, helamaal als je nog PC133 geheugen hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• G1itch
  • Laatst online: 17:07
DDR of SDRAM?
DDR is SDRAM!

Sorry, moest het even kwijt. ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zelfs met een 1.33GHz Athlon is de prestatiewinst van DDR RAM bedroefend klein; zeker niet de meerprijs waard. Gemiddeld mag je met 1~5% blij zijn, en met enkele toepassingen kun je 10% verwachten boven een goed ge-tweaked PC133CL2/KT133A combo.
Die extra 5% is in de praktijk toch al snel een verschil dat vergelijkbaar is tussen een 1,33 en 1,5GHz. Met de huidige prijzen zou ik al zeker DDR kopen en de prijzen gaan nog verder dalen.

• Abbadon
Op zondag 29 april 2001 10:31 schreef Femme het volgende:

[..]

Die extra 5% is in de praktijk toch al snel een verschil dat vergelijkbaar is tussen een 1,33 en 1,5GHz. Met de huidige prijzen zou ik al zeker DDR kopen en de prijzen gaan nog verder dalen.
Ja, als je het snelste van het snelste wil hebben (als elke % telt) moet je DDR hebben. Maar als je niet extreem veel geld uit wil geven en een 1GHz cpu gaat kopen, dan kan je voor hetzelfde bedrag beter een 1.2GHz + PC133 kopen als een 1GHz + PC2100. De PC133 combo is dan sneller.
Ik wil maar zeggen dat je door je budget niet alleen maar voor de vraag komt te staan: "DDR DRAM of SDRAM?" maar dat andere zaken ook meetellen, tenslotte wil je geen snel geheugen maar een snel totaal systeem.

• BC3 Victim
Snel geheugen betekent meestal een snel systeem. Als je geheugen snel aangesproken kan worden dan zal je totale systeem ook sneller draaien.

• Abbadon
Da''s wel erg kort door de bocht onik4: een P4 1.7 met dubbelkanaals RDRAM of een Athlon 1.33 met PC2100 uitgerust met een TNT Vanta en 5400rpm disk kan ik ondanks het snelle geheugen niet snel noemen. Okee, ik chargeer, maar het gaat om het punt dat alleen snel geheugen niet zaligmakend is voor een bak. En als je gebonden bent aan een budget (wat velen van ons zijn) is het niet automatisch zo dat het snelste geheugen dus de beste keuze is, helemaal niet als je naar de praktische performancewinst kijkt van dit soort geheugen systemen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Er zijn hier steeds mensen die het over een Abit DDR mobo hebben, de zogenaamde K7T.
Ik heb nog niks over dit mobo gehoord of gezien. Zijn deze mensen zich niet aan het vergissen met de KT7 of de K7T van MSI?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• JnX
Op zaterdag 28 april 2001 16:39 schreef G1itch het volgende:
DDR of SDRAM?
DDR is SDRAM!

Sorry, moest het even kwijt. ;)
Jah duh, dat snap ik ook wel... Je begrijpt toch wat ik bedoel :)

• JnX
Op zondag 29 april 2001 13:33 schreef RAID-0 het volgende:
Er zijn hier steeds mensen die het over een Abit DDR mobo hebben, de zogenaamde K7T.
Ik heb nog niks over dit mobo gehoord of gezien. Zijn deze mensen zich niet aan het vergissen met de KT7 of de K7T van MSI?
Yah idd, dat vraag ik me nou ook al een hele poos af eigenlijk! Somebody die het ff ken ophelderen?

• GeenHackman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-07 21:19
Op dit moment nog niet echt veel winst bij DDR, (Chipset mischien de oorzaak) dus SDRAM is lekker cheaper. Maar DDR heeft natuurlijk wel meer toekomst, dus als je je geheugenreepjes ook in je volgende bord wil prikken ....
Pagina: 1