Alleen weet ik nog niet of ik nou beter DDR of SDRAM kan nemen?
Ik heb al met de GoT search gezocht en ik heb nix kunnen vinden (dus geen UTFS pleaz).
En als DDR beter is welke chipset (KT266 of AMD760?) is dan de beste keuze?
Zouden jullie mij daar een antwoord op kennen geven?
Alvast bedankt,
Grtz Arne
Ik zou ddr nemen....... niet iedereen heeft het voor er voor over maar het is echt snel in combinatie met een goede amd proccesor.
Maar neem dan wel een moederbord met 266 FSB ondersteuning..... en een aardig proccesortje met 266 FSB dan is je pc echt goed........ sdram is ook wel leuk maar ddr-ram bied echt goede dingen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
in de tests die ik gezien heb maakte het dus bijna nix uit......Op dinsdag 24 april 2001 21:15 schreef mystery_man01 het volgende:
DDR!
Ik zou ddr nemen....... niet iedereen heeft het voor er voor over maar het is echt snel in combinatie met een goede amd proccesor.
Maar neem dan wel een moederbord met 266 FSB ondersteuning..... en een aardig proccesortje met 266 FSB dan is je pc echt goed........ sdram is ook wel leuk maar ddr-ram bied echt goede dingen.
Ik weet niet waarom iedereen zo enthousiast doet over dat DDR geheugen als het nauwelijks sneller is als SDR...
Eagle
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Waren het evenveel geheugen??Op dinsdag 24 april 2001 21:48 schreef Eagle2001 het volgende:
Ik werk in een computerwinkel en ik heb vandaag ff een systeempje met een A7A266 plankje getest met SDR en DDR. Met SysMark2000 scheelde het niks en met 3DMark2000 ging de score van 4667 naar 4757.
Ik weet niet waarom iedereen zo enthousiast doet over dat DDR geheugen als het nauwelijks sneller is als SDR...
Eagle
dus bijv 128 sdram en 128 ddr-ram??
[topic=163952]
3Dmark2000/1 leunt erg zwaar op de videokaart, vind je het gek dat je score dan niet veel verandert.
Als je de bandbreedte van je DDR echt gebruikt, dan scheelt het best veel. Bijvoorbeeld flask (coderen van films) wint zeker 10-15%
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
ik dacht dat er ddr2 uiit zal komen die was wel sneller
Kijk hierbij niet alleen naar benchmark scores als 3dmark, die zijn voor je videokaart, en sandra is een synthetic benchmark, komt niet altijd overeen met real-life, staat er nog onder zelfs.
Ik ben persoonlijk al voor DDR gegaan en het bevalt mij prima, besteld via garbage bij CRUCIAL voor 330 piekies.(256mb)>:)
Als ik een mobo mocht kiezen dan had ik een Abit-k7ta mobo genomen
266 FSB processor op zou doen dan
dan hou je 200 FSB want daarvoor is
ie geschikt.
K7TA is een verbetering van K7T.
Voor ddr-ram en voor nog wat tweak
items.
op www.crucial.com pc2100 ddr 256 mb= 115$+15 shipment=130x2.4=300 let op het is 256mb!!
Imperfectionist.
Anders krijg je weer die gemiddelde.
MSI
EPOX
enz.
Kies maar uit ASUS of ABIT zit je echt heel goed>:)
Mijn mening dan
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
kt133 a het goedkoopst en niet veel langzamer
Koop alleen een 760 als je later je proc nog wilt upgraden, pas bij hogere snelheden heb je echt wat aan DDRam
DDR is 184 pins flapdrolOp woensdag 25 april 2001 16:48 schreef mystery_man01 het volgende:
DDR blijft zoiezo op 168 pinns werken net zoals SDRAM maar met ddr 2 hoef je niet te vrezen het blijft allemaal hetzelfde.
Als ik een mobo mocht kiezen dan had ik een Abit-k7ta mobo genomen
Verwijderd
hier ben ik het mee helemaal mee eens.Op vrijdag 27 april 2001 16:44 schreef rderoode het volgende:
amd 760 is het best
kt133 a het goedkoopst en niet veel langzamer
Koop alleen een 760 als je later je proc nog wilt upgraden, pas bij hogere snelheden heb je echt wat aan DDRam
DDR wordt pas echt interessant met meerdere
processoren.(denk ik)
Wat ik zou doen is nu een ASUS met een KT133A
chipset kopen en een AMD 1200 proc. En dan later dat moederbord vervangen door een multi-proc mobo met ddr ram (half jaartje)en
voor weinig een 1200 erbij kopen.
en dat loopt als een speer.
Sisoft scores zijn 530/645 en dat verschilt niet denderend veel met DDR geheugen.
Ik houdt het voorlopig op sdram hier.
(mede omdat ik blut ben).
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
En bij de KT133A moederbordjes heeft MSI toch de stabielste (ik ben namelijk niet zo''n overclocker dus die overclock functies zijn voor mij niet zo belangrijk)?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
DDR is SDRAM!
Sorry, moest het even kwijt.
Die extra 5% is in de praktijk toch al snel een verschil dat vergelijkbaar is tussen een 1,33 en 1,5GHz. Met de huidige prijzen zou ik al zeker DDR kopen en de prijzen gaan nog verder dalen.Zelfs met een 1.33GHz Athlon is de prestatiewinst van DDR RAM bedroefend klein; zeker niet de meerprijs waard. Gemiddeld mag je met 1~5% blij zijn, en met enkele toepassingen kun je 10% verwachten boven een goed ge-tweaked PC133CL2/KT133A combo.
Ja, als je het snelste van het snelste wil hebben (als elke % telt) moet je DDR hebben. Maar als je niet extreem veel geld uit wil geven en een 1GHz cpu gaat kopen, dan kan je voor hetzelfde bedrag beter een 1.2GHz + PC133 kopen als een 1GHz + PC2100. De PC133 combo is dan sneller.Op zondag 29 april 2001 10:31 schreef Femme het volgende:
[..]
Die extra 5% is in de praktijk toch al snel een verschil dat vergelijkbaar is tussen een 1,33 en 1,5GHz. Met de huidige prijzen zou ik al zeker DDR kopen en de prijzen gaan nog verder dalen.
Ik wil maar zeggen dat je door je budget niet alleen maar voor de vraag komt te staan: "DDR DRAM of SDRAM?" maar dat andere zaken ook meetellen, tenslotte wil je geen snel geheugen maar een snel totaal systeem.
Ik heb nog niks over dit mobo gehoord of gezien. Zijn deze mensen zich niet aan het vergissen met de KT7 of de K7T van MSI?
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Jah duh, dat snap ik ook wel... Je begrijpt toch wat ik bedoelOp zaterdag 28 april 2001 16:39 schreef G1itch het volgende:
DDR of SDRAM?
DDR is SDRAM!
Sorry, moest het even kwijt.
Yah idd, dat vraag ik me nou ook al een hele poos af eigenlijk! Somebody die het ff ken ophelderen?Op zondag 29 april 2001 13:33 schreef RAID-0 het volgende:
Er zijn hier steeds mensen die het over een Abit DDR mobo hebben, de zogenaamde K7T.
Ik heb nog niks over dit mobo gehoord of gezien. Zijn deze mensen zich niet aan het vergissen met de KT7 of de K7T van MSI?