[BC3] Cd-server, kant en klaar of zelf doen?

Pagina: 1
Acties:

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Wat kan ik nou beter doen?
Zelf een cd server bouwen, dus pc en Winnt server en een grote harde schijf of er een kopen bijvoorbeeld 1 van Axis.

Op dit moment hebben een HP cd server, en die is :r. Steeds fouten in programma''s en dan laadje open laatje dicht en opgelost..
Ik heb de functies van de cdserver bekeken en eigenlijk is het gewoon een uitgeklede versie van NT en veel cdroms. Dus waarom zou ik het zelfde niet kunnen doen? Mis ik wat, of zijn er valkuilen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet het niet zeker maar Ik denk dat je wel eens wat problemen kan krijgen met aansturing van al die cdrom drives als je het niet goed installeerd. Vaak gaan ze niet draaien als je ze over het netwerk aanroept. Maar mischien is hier ook wel gewoon een normale tweak voor.

Greatz Reus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Ik was van plan om het meeste te cachen op de harde schijf. Dus 60GB harde schijf en 1 of 2 cd-roms.

• BC3 Victim
Zie het probleem dan niet zo om dit zelf te doen. Heb je niet een oude bak om dit te testen?

Greetz Reus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Voor testen hebben wij geen tijd..

Verwijderd

Sorry?

Maar vooral in een productie omgeving eerst alles testen. Mocht het namelijk niet werken, dan kost het nog veel meer tijd.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op dinsdag 24 april 2001 22:17 schreef Pjotrik het volgende:
Voor testen hebben wij geen tijd..
???????
Geweldig!

Maarre ik gebruik altijd CD-Copier en dat gaat eigenlijk heel goed.
Goedkoop progje, goede resulaten.
Maakt virtuele CDRom-stations aan.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Dat weet jij, dat weet ik, maar daar heeft de baas schijt aan.
In een jaar tijd hebben we 150 pc van Dos uitgerold naar winnt, Exchange geinstalleerd, Nt servers geinstalleerd en binnenkort komen daar nog wat Citrix servers bij, en dat in een mixed enviroment. en dat allemaal geinstalleerd en onderhouden met zijn 2-en. En daar komt het "normale" helpdeskwerk ook nog bij.... :(

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22
Op dinsdag 24 april 2001 17:07 schreef Pjotrik het volgende:
Ik was van plan om het meeste te cachen op de harde schijf. Dus 60GB harde schijf en 1 of 2 cd-roms.
Hmmz
als je toch gaat chachen...
is het dan niet makkelijker om een read only dir te maken op de HD en die toegankelijk te maken.. :?

Kan nog steeds met de server die je wilt bouwen..

Succes iig.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 22:25 schreef Pjotrik het volgende:
Dat weet jij, dat weet ik, maar daar heeft de baas schijt aan.
In een jaar tijd hebben we 150 pc van Dos uitgerold naar winnt, Exchange geinstalleerd, Nt servers geinstalleerd en binnenkort komen daar nog wat Citrix servers bij, en dat in een mixed enviroment. en dat allemaal geinstalleerd en onderhouden met zijn 2-en. En daar komt het "normale" helpdeskwerk ook nog bij.... :(
Gelukkig maar dat er vanaf 1 mei een geweldige nieuwe (vrouwelijke) collega bij komt.... Maakt het misschien wat aangenamer!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 22:32 schreef Stiffener het volgende:

[..]

Hmmz
als je toch gaat chachen...
is het dan niet makkelijker om een read only dir te maken op de HD en die toegankelijk te maken.. :?

Kan nog steeds met de server die je wilt bouwen..

Succes iig.
Dat is het plan. Maar ik wil weten of het nog bezwaren heeft en er valkuilen zijn. Het lijkt mij van niet.

Verwijderd

ik gebruik cd-kopier gamers edition

dan je maximaal 26 drive letter extra aanmaken, deze via image op hd zetten.
werkt perfect bij mijn thuis, via netwerk kan ik gewoon 3 cd-rom drive op de server benaderen ( zit geen cd-rom drive in de server )
en rete snel omdat het van de HD komt.
via 10/100 netwerk :9

Verwijderd

Axis is inprikken en werken binnen 5 minuten m.b.v. een browser.
Daarnaast geen gezeur over rechten dus geen administratieve overhead.

Voor Prive zou ik zelf een (NT) CDServertje bouwen maar voor een klant gewoon een Axis CDServer.

Blijft er nog het verhaal wat voor performance je nodig hebt. In de praktijk blijkt een Axis meestal snel zat.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 22:52 schreef Sake het volgende:
Axis is inprikken en werken binnen 5 minuten m.b.v. een browser.
Daarnaast geen gezeur over rechten dus geen administratieve overhead.

Voor Prive zou ik zelf een (NT) CDServertje bouwen maar voor een klant gewoon een Axis CDServer.

Blijft er nog het verhaal wat voor performance je nodig hebt. In de praktijk blijkt een Axis meestal snel zat.
Tja, als dat ding dan net zo''n performance heeft als die HP.. Dan heb ik alweer wat te koop staan. :)

• BC3 Victim
Ik zou gewoon een grote (scsi) schijf nemen en daar de cd-s opzetten, onder linux kun je mbv Samba iedere share een volumenaam meegeven. Dit is wel handig omdat sommige cd''s zich anders niet laten installeren. Ik weet niet of NT ook zo''n functie heeft. En daarbij komt dan Linux gratis is en winnt niet.

Pagina: 1