Toon posts:

[BC3] Ik heb een compaq 2256

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
en ik wil graag geheugen bijkopen.
Waar kan ik dit doen en wat kost dat?
Kom nou niet aan...van nieuwe kopen enz..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Compaq is altijd moeilijk (duur). je ken het proberen met het betere gewone geheugen, no warranty!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Je moet naar een qompaq dealer. Want compaq heeft eigen geheugen en dat geheugen van een ander merk geeft altijd trammelant.

Probeer eens op www.compaq.nl naar dealers of resellers te zoeken. Ik weet dat er in zeewolde een zit maar niet of dat te ver weg is.

Greetz Reus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:04

Roy

Hobbies?

kijk anders eens op www.geheugen.com, staat ie vast wel bij

Inderdaad...

• BC3 Victim
Ik heb een compaq 2256
Uhmmmm, gecondoleerd.... >:)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 24 april 2001 16:47 schreef Reus het volgende:
Je moet naar een qompaq dealer. Want compaq heeft eigen geheugen en dat geheugen van een ander merk geeft altijd trammelant.
of het altijd zo is, weet ik niet. Maar ik heb een E500. En ik had een defecte Lifetec liggen met toshiba-geheugen. Ik plug dat reepje 64MB toshiba in m''n compaqje... maar mooi dattie maar 32MB zag :(

edit:
[quote]
Op dinsdag 24 april 2001 19:21 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

[/quote]

Volgens mij heet zoiets een TROLL :?

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op dinsdag 24 april 2001 19:21 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

damn, zoiets wilde ik ook net gaan zeggen :D
Volgens mij heet zoiets een TROLL
damn, stel je niet zo aan :(. Waar is de tijd gebleven dat zulk soort grapjes nog konden!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 24 april 2001 20:24 schreef ALH het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat zulk soort grapjes nog konden!
grapjes worden niet steeds herhaald... ze zijn dan niet leuk meer

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hmm, het zou eventueel een troll kunnen zijn, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen.

But, stay on-topic please :)

Memory Upgrade heeft ook goed Compaq geheugen

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 24 april 2001 20:40 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Hmm, het zou eventueel een troll kunnen zijn, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen.
tis inderdeed vast geen poging tot flamen of echt ronduit afzeiken... maar ik wordt een beetje simpel van die opmerkingen over Compaq.... DAT het zo is, weet bijna iedereen. Dat iemand die het niet weet, erop gewezen wordt lijkt me ook geen probleem... maar om nou dat domme commentaar te plaatsen... het voegt niets toe aan de discussie

edit:

deze melding trouwens ook niet....

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
But, stay on-topic please :)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb hier een Compaq 7931 en daar heb ik 3 dagen geleden 128MB PC133 bij geprikt (bij de 128 die er al in zat). Dit was gewoon Samsung geheugen dat gekocht was bij de MEMO :r

Overigens, Ik heb zowat alles al vervangen uit de compraq. Een TNT2 ipv Voodoo III, SB PCI 512 ipv Compaq ding, CDRW, Andere CDROM speler, andere HDD, extra geheugen, andere netwerkkaart. En niks van die zooi was/is van compaq.

offtopic:
Nu nog ff kijken hoever me Athlon 550 wil gaan op de compaq :9

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb zelf een tijdje voor compaq gewerkt en bij trainingen is ons altijd verzekerd dat de zeer hardnekkige fabel dat er alleen compaq geheugen in een compaq past al jaren niet meer geldt. In principe moet je dus gewoon een willekeurig sdram''etje kunnen gebruiken. Mocht je perse compaqgeheugen willen dan kan je dit gewoon bestellen via een winkel waar compaq wordt verkocht; bereid je dan wel voor op heel erg schrikbarend hoge prijzen. (fl 400,- minimaal voor 128mb bijvoorbeeld...)

Great minds think alike!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 24 april 2001 22:49 schreef 456GT het volgende:
Ik heb zelf een tijdje voor compaq gewerkt en bij trainingen is ons altijd verzekerd dat de zeer hardnekkige fabel dat er alleen compaq geheugen in een compaq past al jaren niet meer geldt. In principe moet je dus gewoon een willekeurig sdram''etje kunnen gebruiken. Mocht je perse compaqgeheugen willen dan kan je dit gewoon bestellen via een winkel waar compaq wordt verkocht; bereid je dan wel voor op heel erg schrikbarend hoge prijzen. (fl 400,- minimaal voor 128mb bijvoorbeeld...)
Helaas geldt dat dus NIET voor mijn Compaq Armada E500. Als ik het geheugenreepje uit m''n Lifetec in m''n E500 plug, ziet m''n armada maar 32 van de 64MB. OOK als ik dat reepje (toshiba) uit de lifetec ALLEEN in m''n armada druk (dus zonder het originele compaq-reepje erbij)

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

ik weet ook niet hoe dat bij de zakelijke pc''s (armada/deskpro etc) is geregeld, maar voor de consumenten pc''s (presario''s) zou het toch moeten kloppen.

Great minds think alike!

• WHiZZi
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

In een presario :r werkt het gegarandeerd (Zie specs, want dat is een presario)

Overigens, met een deskpro heb ik ook de ervaring dat er meer ''normaal'' geheugen inkan.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• BucWild
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 07:27
Kingston geheugen gaat altijd werken in een Compaq machine :)

• BC3 Victim
Ik heb een tijdje compaq''s in elkaar geschroefd en gerepareerd. Ik had meestal problemen met ander geheugen dus vandaar. Dit is echter al weer 3 jaar geleden dus het kan heel goed veranderd zijn.
En ja Compaq geheugen is DUUR!

Greetz Reus

• BC3 Victim
Ten eerste houd ik me niet verantwoordelijk voor eenig probleem dat hier uit voort kan komen.

Ik zit bij compaq op de Global Service Desk.

Uit ervaring weet ik dat je in ieder gevel A-merk geheugen nodig is.

In de meeste winkels te verkrijgen en is vaak maar 40,-- duurder dan ander geheugen.

Reclame: SDRAM 128 MB DIMM 168 pins SPD 133MHZ / 100MHZ A-Merk / Brand FL 149,--
www.comptechworld.nl

Dit geheugen werkt goed in de nieuwere series voor de oudere durf ik het niet met alle zekerheid te zeggen. Maar 80% werkt!

Pagina: 1