[BC3] beetje fout bezig geweest.. HELP!

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Omdat mijn comp laatste tijd weer een beetje instabiel begon te worden ging ik op ons geliefde forum op zoek naar meer mogelijkheden.. Een daarvan betrof het hoger zetten van de Vcore. Ik had die na het overclocken weer zo laag als ie kon gezet (1.72v).

Aangezien ik nogal een fan ben van hot-pluggen (normaal gesproken alleen met ide kabeltje en dipswitches..) dacht ik.. misschien kan dat ook wel met een vcore jumpertje... Met mijn grootste tweakers grijns op mijn gezicht, pakte ik een pincetje en trok het jumpertje eraf. Windows verraste mij blij met een BSOD.. Na de jumper er weer op te hebben gezet, moest ik maar even herstarten..

Waar ik echter niet aan dacht is dat ik ondertussen aan het her-partitioneren was.. (niet op de windows drive). Gelukkig had ik in dos-mode alles kunnen herstellen.. MAAR: partitionmagic gaf het zelf ook al aan: ''bepaalde files kunnen nu gecrosslinkt staan.. voer scandisk uit.''

Nou.. doet ie normaal wel tijdens het opstarten.. Nee dus.. In plaats daarvan wilde hij mn registry vervangen.. Uiteraard zonder waarschuwing ofzo.. en liep ie vast..

Inderdaad het gaat steeds fouter.. Scandisk bleek ook niet berijkbaar te zijn (stond op een of andere manier niet meer op hd.. met een hoop geklooi heb ik nog even in windows kunnen booten.. voer ik daar scandisk uit, zegt ie dat me command.com verrot is :? heb ik vanaf een boot disk me command.com teruggezet.. loopt ie vast tijdens het kopieeren..

Uiteraard wil ie nu niet meer opstarten.. aarghh.. Nou.. ik kijk nog ff naar de Vcore... Ik had m met mn domme hoofd omLAAG gezet ipv omHOOG aarghh.. meteen teruggezet (ja computer stond nu wel uit)..

Maar nu wil ie niet meer opstarten in C. Als ik via een bootschijfje opstart kan ik wel in andere drives (d en e) komen, maar als ik ook maar iets met c doe, dan hangt ie. Ook met scandisk, Fdisk, chkdsk, etc...

Ben intussen beetje wanhopig met me c drive.. daar staat niet alleen windows, maar ook alle programma''s die ik kan gebruiken om iets te herstellen.. (partition magic..). Als het moet kan ik deze wel herpartitioneren (als ik Fdisk kan gebruiken), maar handig ist niet..

Graag hulp!

Localhost is where the heart is

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

kijk ff of fdisk ''m nog wel herkent, zoja dan ben ik bang dat er maar een ding op zit.....formateren.
zonee ??? je hdd wegflikkeren ofzo?

Verwijderd

Voer uit in dos(na booten met flop):

a:\>fdisk /mbr

kan geen kwaad, raak je niets kwijt, maar wordt je Master Boot Record opnieuw ingesteld

• SilentStorm
Ik heb hierboven al gezegd: Zodra ik Fdisk of format of wat voor programma dan ook met C: gebruik, blijft ie hangen.

Ik heb hier op school net de tip gekregen om mn partition magic weer opnieuw te installeren op een andere disk en met zo''n bootflop van hen moet het dan weer goed kunnen komen... maar zo niet.. nog meer suggesties?

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

als je pc zelfs onder dos vast loopt als je je c schijf aanspreekt dan lijkt het mij toch echt het einde van je hdd.
(p.s. is het een stand-alone hdd of een partitie?)

• SilentStorm
partitie.. das het vreemde nou.. als het gewoon een losse drive was had m allang opgegeven..

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ken je het programma Lost and Found ?

Heeft voor mij wonderen verricht toen het herinstalleren van Windows heeft geleid tot een complete format van c:\

Heel handig programmaatje om verloren gegane files weer terug te halen. Je kunt er alleen niet je systeem weer mee aan de gang krijgen. Maar ik zou dan zelf ook mijn bestanden terughalen met L&F en daarna herinstalleren van je OS.

Succes!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
en waar vind je dat L&F? :?

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Je vraagt het alsof je het zelf nodig hebt.
Nou, het is een proggie van PowerQuest. Natuurlijk geen freeware, dus niet toegestaan om hier een link ernaar te plaatsen. Maar Fosi heeft em. Als je die site niet kent dan wil ik best de link naar je mailen. Heb alleen je adres niet.

Verwijderd

aw... ik ben bang dat je toch de inhoud van je c partitie kwijt bent. Ik zou ook niet weten hoe je dat moet herstellen. Maar misschien nog een beetje overbodige raad: ga asjeblieft niet meer hotswappen! zekers niet met jumpertjes/dipswitches... Voor hetzelfde geld krijg je een xtreem hoog voltage als je er ff een jumpertje uithaald om ''m op een andere plaats te prikken... je processor zal het misschien wel ff overleven omdat het koelblok niet meteen opgewarmd is, maar hij kan ook gewoon doorbranden. En dan moet ik nog niet eens denken aan hoe slecht dit wel niet kan zijn voor je mobo...

• SilentStorm
Als je het zelf hebt meegemaakt onthoudt je het beter.. toch? ik expirimenteer misschien beetje teveel idd.. xal ook ff bij fosi langs..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je hebt wel een tweede HD nodig om de data naar toe te schrijven die lost&found vindt. Het is wel een zeer goed progje trouwens!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 15:48 schreef SilentStorm het volgende:
Als je het zelf hebt meegemaakt onthoudt je het beter.. toch? ik expirimenteer misschien beetje teveel idd.. xal ook ff bij fosi langs..
klopt, maar het is vaak wel een harde manier om te leren

/me heeft in z''n vroege tweakerjaren wel es een mobo om zeep geholpen met experimenteren...

• SilentStorm
Ik had aangezien ik geen windows programma''s kon installeren onder dos |:(, een groot probleem als ik geen linux partitie bij de hand had. Ik gebruik m zelden, alleen als ik weer een tijd gestresst ben met win, maar het was nu toch de redder in nood.

Redhat zag C: wel gewoon.. Daarna simpel vervangen van de command.com en hij deed t weer.. Je wil niet weten wat scandisk allemaal vondt.. elk belangrijk bestandje - u name it- was fout.. zelfs win.com.. mode.com en nog een paar anderen missen nog..
hij is van gister tot nu (7.50) bezig geweest met de D: schijf...

Dank jullie voor je imput.. ik ga zometeen nog weer opnieuw windows installeren, want er missen mij teveel systeembestanden om windows nog te vertrouwen.

Pagina: 1