[BC3] Connexant modem en Athlon CPU

Pagina: 1
Acties:

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb even een vraagje.

Volgens mijn computerboer is het zo dat e-tech modems met een connexant chipje erop niet samenwerken met een AMD Athlon CPU. Dit zou volgens hun komen omdat de modem een software-modem is en MMX instructies gebruikt die niet ondersteund worden door Athlons.

Ik vind het een erg raar verhaal, omdat ik nergens ook maar iets heb kunnen vinden over MMX instructies die een Athlon CPU niet kent en over connexant modems die niet samenwerken met een Athlon CPU.

Ik zou graag weten wat hiervan waar is, want ik heb van hun twee connexant modems gehad die allebei niet goed functioneren, dus wat dat betreft zou het kunnen. Maar dan moet ik het toch ook ergens anders kunnen vinden, ik ben dan niet de eerste die hiervan last heeft.

Ikzelf zou het probleem meer zoeken in de drivers. Ik draai namelijk WIN ME, en ik denk dat dat het probleem is...

Greetz, Bug

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

nooit problemen mee gehad op computerwinkel waar ik werk..

Athlon onderstuent wel MMX

• TheBigBug

TheBigBug

Topicstarter
Dat d8 (wist) ik ook wel eigenlijk, gewoon een butverhaal om klanten af te schepen. Maar ik blijf het vreemd vinden dat de modems toch echt niet werken.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

denk idd dat het de WINME drivers zijn dan,
ooit al geprobeerd onder ander OS?
WIN98 of 2K?

• TheBigBug

TheBigBug

Topicstarter
Nope. Ik zou win 98 wel kunnen proberen, maar ik vind dat win ME best redelijk draait bij mij, dus het liefst blijf ik win ME draaien.

Ik zal Win 98 eens installeren, en kijken of het probleem dan verholpen is.

Verwijderd

Heb ook zo''n probleem met e-tech modem. sinds ik een amd cpu heb doet ie het niet meer (blijft hangen op de kiestoon: errug irritant) -> hij krijgt ook geen interrupt toegewezen. Als ik naar modems ga en om "meer gegevens" vraag bij de diagnostische gegevens dan geeft ie aan dat ie op interrupt 0 zit ???? Overigens als ik dat doe (om meer gegevens vragen) dan lukt het me daarna ineens wel om in te bellen e.d.. Dit is bij mij de enige methode om hem aan de gang te krijgen (dus iedere keer als ik de pc opnieuw opstart moet ik dit doen om in te kunnen bellen!!. )iemand suggesties?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een E-Tech Connexant modem, die probleemloos werkt op een TB 1,2 Ghz 266 FSB. MMX wordt gewoon door een Athlon ondersteund, dat verhaal daarover is crap.

• TheBigBug

TheBigBug

Topicstarter
Bij mij geeft hij helemaal geen rare dingen onder diagnostische gegevens. Daar staan geen abnormale dingen. Er staan eigenlijk nergens vreemde dingen, maar als ik in ga bellen, gaat m''n systeem hangen totdat ik de stekker van de modem naar de telefoonlijn eruit haal.

Daarna komt ie weer een beetje tot leven. Echt heel vreemd, ik ben het ook nog nooit bij iemand tegen gekomen.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Dit verhaal klopt wel.
Ik heb problemen gehad met mijn modem (connexant). Ik heb MSI K7 pro met amd athlon 600 slot A cpu, na vervanging door een modem met pctel chipset was er niets meer aan de hand. De kiestoon bleef hangen en een bestand msgsrv. liep vast.

• TheBigBug

TheBigBug

Topicstarter
Inderdaad Mad_Maniac. msgsrv is inderdaad een bestand of programma wat bij mij ook vastliep. Ik kan inmiddels m''n modem ook omruilen met m''n hardwareboer...

• EaS
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Bullshit natuurlijk, had zelf ook zo''n modem erin zitten, en niets aan het handje. Misschien dat jullie een conflict met andere hardware hebben ofzo, maar rare geruchten in de wereld hebben vindt ik :r

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waarschijnlijk driver issue. Drivers zijn brak, evenals installatie en CD zelf...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Het is trouwens Conexant, niet Connexant.
www.conexant.com. Conexant heeft Rocckwell overgenomen, en ook BrookTree overgenomen (bekend van de Bt*** videochipsets)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Conexant
Ik heb een dualboot en kan dus zo overschakelen van 98 naar ME of 2000.In win98 heb ik nergens geen last van maar in ME en 2000 dus wel.Dus het is echt een driver probleem. Heb nieuwe drivers gedownload maar zonder succes.:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het klopt idd dat niet alle e-tech modems met AMD''s werken. Heb mijn vorige e-tech modem moeten verkopen. Heb later ook nog een andere van e-tech gehad. Deze werkte wel.

• BC3 Victim
ik heb een E-TECH modem en een A7V moederbord dus uit gerust met amd duron en ik kan/moet er mee internetten kabel internet hier is nog niet mogelijk :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
Lijkt idd op een E-Tech issue. Wij bouwen die conexant gevallen in van Twister en Sitecom en die werken perfecto met athlons.....:)

Verwijderd

Geen problemen met Etech modem in MSI K7T Pro, Pro2 en Pro2a en T''bird 900. Ik heb een PCI56RWM met Conexant chip. Etech modems met een motorola chip zijn volgens mij "soft" modems. Ik heb dit PCI56RWM modem in januari aangeschaft. Heb nu ADSL. Liefhebber in de buurt van Groningen voor mijn Etech modem? voor 50 piek mag je hem halen. Voor info over Etech modems kun je naar www.lapwing.nl . Ik gebruik WME en heb gewoon de laatste drivers gedownload.

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
ja maar de conexant chipset, is gewoon zo ontiegelijk brak, das meer voor mensen die een uurtje p/w internetten, als je vaker zit dan zou ik toch echt niet voor z''n modempie van 6 tientjes gaan, beter dan gewoon een iets duurdere goede modem kopen.

• BC3 Victim
Had dezelfde combo Tbird/Conextant.
Systeem viel af en toe in een keer ui tijdens het internet.
Echt patsboem weg.

Het zou dus kunnen dat er wel iets van waar is, echter athlon ondersteunt MMX dus,...

P.S. Heb mijn modem er nu uitgeflikkert omdat het erger werd en heb ADSL gepakt.

Pagina: 1