[BC3] toekomst van macinctosh....

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Heeft de mac nog wel een toekomst binnen de huiskamer ??? Of alleen bij bedrijven en profi''s ? Is de nieuwe g4 mac zijn geld wel waard in de trant van wat er voor hardware inzit ? Is de imac wel een computer te noemen en how about the cube ? Is Apple zijn goede naam aan het kwijt raken of Steve Jobs aan het dementeren ??? Kopen alleen mensen zonder harde waren kennis een mac (mensen die nooit de kast openen ???

Of is een MAc nog steeds niet te overklassen door het megaherzen geweld van AMD en Intel ??

macbezitters/machaters/andere geintr. reageer !

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54

Kvn

Ik heb zelf een iBook met g3 en die outperformt mijn celeron @ 525 mhz, de G4 is gewoon supersnel voor zijn aantal Mhz (sneller als athlon op dat aantal Mhz, aardig snel dus)
ik denk dat de toekomst van macintosh nog wel even vrij zeker is

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Ik werk met een dual G4 en 1gig RAM en het loopt als een zonnetje 8-).
Het (identieke)systeem van m''n collega loopt alleen maar vast, en van m''n andere collega gaat de G4 steeds spontaan uit!
Kortom we hebben nogal wat probleempjes met de G4 :'(
Maar Photoshop loopt als geen ander op deze systemen en daar gaat het idg om.
Als de motorkap omhoog gaat zie je bijna alleen nog PC onderdelen, ''gewone'' IDE schijven ipv SCSI en PC100 geheugen. De mac wordt meer en meer een ''gewone'' PC.
Voor thuis heb ik een PC, goedkoper en meer software voor te krijgen, en makkelijker zelf up te graden!
(in de G4 zit wel een erg mooie 12 cm fan :9)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

en van m''n andere collega gaat de G4 steeds spontaan uit!
Dat probleem is bekend, ik werk bij een Apple Service Provider, en het probleem ligt volgens mij aan het front panel board. Dit bordje zit achter de aanknop en gaat bij de Gigabit ethernet G4 machines vaak kapot.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• under-world
ja ik heb hem pas bij een een vriend gezien die hem net had. Hij heeft echt 4,5 van die oude macs staan en werkt als DTP-er. Hij had goedkoop een g4 gekocht. Een 450 Mhz. De kast is ook zo lekker... uitklapbaar terwijl hij gewoon draait met het mobo op de zijplaat... Toch vind ik de goedkopere modellen niet echt af te noemen. Kijk, bij 8500 gulden krijg je een komplete g4 zoals die bedoeld is. Maar die imacs en cubes en andere goedkopere varinaten van de g4 uitgerust met een oude ati rage pro en 64 mb sdram :? noem ik slim van macintosh maar geen hele systemen. Daar moet je nog een paar 1000 tegenaan gooien wil je er meer mee kunnen als op de pc..

• lexkam
  • Laatst online: 09-01-2013
Op dinsdag 24 april 2001 10:43 schreef Beaves het volgende:

Dat probleem is bekend, ik werk bij een Apple Service Provider, en het probleem ligt volgens mij aan het front panel board. Dit bordje zit achter de aanknop en gaat bij de Gigabit ethernet G4 machines vaak kapot.
Ze hebben donderdag de voeding vervangen en het lijkt erop dat het verholpen is. (geen spontane shutdowns meer)

• under-world
Toch, voor 8500 krijg je een ingebouwde multi dvd/cdr burner 256 mb en een g4 met 1 mb level 3 cache op 733 mhz !! (dat loopt volgens mij als een tiet)

• under-world
check dit dan weer......

Apple Titanium Powerbook G4 aangezien voor bom

Gepost door Jochem Berends Maandag 23 April 2001 - 16:58 - bron: The Register

Een vliegveld in Californië is afgelopen vrijdag zes uur gesloten geweest voor alle passagiers en al het vliegverkeer. Tijdens de gebruikelijke security check van de handbagage stuitte de röntgenscanner op een verdacht pakket. Nadat de FBI en de politie erbij waren gehaald en het vliegveld was afgesloten, kwam men er zes uur later achter dat het om een doodnormale Apple Titanium Powerbook G4 ging. De röntgenstralen van de scanmachines bleken te zwak te zijn om de behuizing van de Titanium Powerbook te penetreren:

After six hours, the police determined that the Powerbook was indeed a Powerbook and not a bomb - its hapless owner was released from questioning, and the airport was free to return to its business. The scare was blamed on the titanium used in the laptop casing - officials said this could have given a false reading

Let''s hope this mix-up had something to do with the x-ray machine, rather than some magical shielding properties possessed by the Titanium PowerMac G4. If somehow it''s the latter, Apple could have an awful lot of product liability suits on its hands.

macintosh is de laatste tijd weer veel in het nieuws. Eerst al dat gezeik met die cubes die een eigenleven gingen leiden. Toen het linus thorvald vs kernel os mac x verhaal... en nu dit weer:o

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

1 mb level 3 cache
Nee hoor, 256Kb L2 cache. De oude G4 had 1MB Level 2 cache.

De 733 is niet zo snel als de "oude" G4 omdat ze de pipelines iets langer hebben gemaakt om de hoge snelheden te halen.

De 733 is wel nog steeds veel sneller clock voor clock dat een K7/P3.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• under-world
aha. Hij (die vriend met dei 450) heeft dus 1tje met 1 mb cache. Wat is dan de laatste motorola powerCPU met die grote cache ?

• Huigie
  • Laatst online: 21:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

De 7410 (die nu in de 533 en 533MP zit) is de laatste G4 met 1MB L2, de nieuwe, de 7450''s, hebben inderdaad 256KB on chip en 1MB aan L3.

Een toekomst is er zeker wel voor Apple, nu met OSX krijgen ze naast geweldige hardware ook een fantastisch OS wat alleen maar beter kan worden. Ik speel al een tijdje met OSX en het bevalt me prima. Lekker snel en ontzettend stabiel. Waar ik m''n petje voor afneem is dat Apple het voor elkaar heeft gekregen dat je probleemsloos je oude software op het nieuwe OS kan blijven draaien maar dat terzijde.

Als ID nou effe opschiet met de OSX versie van Q3 met Altivec en MP ondersteuning dan kan ik eindelijk mijn 533DP effe stressen ;)

Leuk weetje, ik haal op een G4/533MP met Q3v117 voor OSX 160FPS op 640x480. :9~

Op 1024x768 met alle eyecandy aan haal ik met OS9 op een G4 en een Radeon 56FPS dus da''s lang niet rot lijkt me. Was vroeger wel anders.

Rob

Specs

Pagina: 1