[BC3] raid of firewire via pcicontroller ??

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik moet bij mijn mobokeuze kiezen tussen een Raidcontroller van promise (ata 100) of een firewireaansluiting op het moederbord. Ik heb beide nodig omdat ik wil gaan videobewerken. Wat is nu beter om via een PCI kaart te laten lopen RAID 0 of Firwewire ???

of kent iemand een mobo met beide ????

Verwijderd

FireWire (IEEE1394) kan prima via PCI. De maximale snelheid door een vuurdraadje is 400Mbps. Een heleboel DV-cams halen zelfs maar 200Mbps. Enne, Mbps is Mega BIT per seconde.

• under-world
dus gewoon voor raid o onboard gaan en dan een losse firewire kaart voor 150 en klaar is klara...

Verwijderd

Jij snapt het. En als je dan toch een FireWire kaartje koopt let er dan even op dat er een OHCI chipset opzit. Dan kan je makkelijker andere drivers nemen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Een firewire PCI kaartje (heb ik ook) is volgens mij niet beter dan een aansluiting op het moederbord. Losse RAID kaarten daarentegen hebben vaak meer mogelijkheden dan een RAID chip op het mobo, zoals RAID 2/3/4/5.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Maaruh, hou er ook ff rekening mee dat RAID Pci Kaarten wel ff een paar keer duurder zijn dan een Firewire kaartje,
ik zou gewoon voor RAID on-board gaan, en fire-wire erbij kopen.
Suc7

Verwijderd

wat zijn we het toch weer lekker eens! Trouwens: een collega van mij doet videobewerking via een pci 1394 kaart en een scsi harddisk. Schijnt ook goed te werken.

• under-world
ja en omdat ik raid 0 constant gebruik en ik niet zo heel veel aan die andere raidconfigs heb (1,2,3,4,5) kies ik wel voor een firewireinsteekkaartje, ik gebruik hen in principe alleen bij het inladen van dv beeld.
Daarna komt het editten etc. Effectief is deze tijd dus het kortst dus zal er al snelheidsverlies zijn dan is het niet zo''n ramp.

thanks voor jullie mededenken....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kies gewoon de abit k7t-a Raid die heb ik ook en het is echt een cool mobo.....

Je kan er lekker op tweaken...........*D
En er zit nog eens raid onboard wat wil je nog meer? >:)

En kan je er nog een firewire pci in douwen....... het mobo heeft toch 6 pci sloten.B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En me buurman die doet ook video-bewerking en heeft een miro dc 30 + met raid controller en scsi op hetzelfde mobo als ik:)

Met een lekkere ghz......
dat kan alleen maar lekker lopen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1