Toon posts:

[BC3] Even wat lompe vraagjes (scsi, scanner, printer)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een kennis van me heeft een scanner van HP, de P4 als ik het goed heb. (mischien iemand met deze scanner? zo ja, zou je de driver ff kunnen mailen:9 op die hp site staan ze niet), nu heeft hij ook nog 2 printers, en wat usb zooi etc..en dat wil hij allemaal op 1 pc! Hij heeft een printerpoort in ze pc (duh), en geen scsi adapter (mischien heb ik het mis), waar zijn die te koop? ik heb er gister nog 1 ingebouwd op me werk.
Want die scanner kan ik toch niet aansluiten op die printer, wat hij dus had gedaan..
blablabla uh schept iemand ff duidelijkheid?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok, een kennis van me heeft een scanner van HP, de P4 als ik het goed heb. (mischien iemand met deze scanner? zo ja, zou je de driver ff kunnen mailen:9 op die hp site staan ze niet)
Ik kan ze anders zo vinden: http://www.hp.com/cposupport/swindexes/sj4ppc_swen.html
blablabla uh schept iemand ff duidelijkheid?
Misschien is het handiger als je je vraag wat duidelijker stelt?

BTW, als ik de site van HP goed begrijp hoort er bij deze scanner een SCSI-interface kaartje. Waarschijnlijk dat het daarom niet werkt als je het op de printerpoort probeert aan te sluiten. Of wellicht begrijp ik je niet goed?

Verwijderd

Ik heb zelf de HP scanner 4P, die is SCSI en er zit een SCSI-kaart bij, dus op de printer aansluiten zal niet gaan(wat meestal is met een SCSI apparaat). Voor drivers, dan heb je niet goed gezocht, want ze staan er voor de 4P wel, kijk maar hier: www.hp.com/cposupport/swindexes/sj4ppc_swdu.html

edit:

Damn net iets te laat, nou ja nu heb je de keuze uit de Engelse of Nederlandse drivers

Verwijderd

Topicstarter
ik zei dat het niet stond op de hp site en dan komt er 1 met die lompe hp site aan zeilen. dat is een utility en een programma, die had ik al.
ik heb de driverrrrrr nodig, en dat was no gniet mijn grootste probleem, waar scsi adapter kaartje te koop?
en hoe alles fatsoenlijk in goede volgorde aan te sluiten?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KNUL (ja, als we zo gaan beginnen doe ik vrolijk met je mee).

De driver zit in de DESKSCAN software...

Heb zelf de 5P en daar zit-ie ook gewoon bij de deskscan. Pak die software maar eens uit, Add New Hardware, SCSI, verwijs naar disk1 van Deskscan en tada, zie, het wonder geschiedde!

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

ik zei dat het niet stond op de hp site en dan komt er 1 met die lompe hp site aan zeilen. dat is een utility en een programma, die had ik al.
ik heb de driverrrrrr nodig, en dat was no gniet mijn grootste probleem, waar scsi adapter kaartje te koop?
Je hoeft niet zo uit te schieten hoor, drivers zitten daar bij inbegrepen, ik installeer dit altijd zo, want heb zelf die scanner.

PS. Wij beide verwijzen naar de HP-Driver site

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 08:38 schreef PW het volgende:
Ik heb zelf de HP scanner 4P, die is SCSI en er zit een SCSI-kaart bij, dus op de printer aansluiten zal niet gaan(wat meestal is met een SCSI apparaat). Voor drivers, dan heb je niet goed gezocht, want ze staan er voor de 4P wel, kijk maar hier: www.hp.com/cposupport/swindexes/sj4ppc_swdu.html
Microsoft Windows 98 when new software is available
description date rev size
the following are single file downloads
HP DeskScan 2.9 and Copy Utility 11/02/99 2.9 3.54 MB

Bedoel je deze? die had die kennis al geinstalleerd (terwijl die scanner op de printerpoort aangesloten was :r)
hmm, maaruh eerst maar eens die scsi adapter lijkt me dan?

Verwijderd

Bedoel je deze? die had die kennis al geinstalleerd (terwijl die scanner op de printerpoort aangesloten was )
Blijf het knap vinden, een SCSI apparaat op een printerpoort aangesloten krijgen..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een scsi controller kan je overal kopen..
ik ik denk niet dat je kennis zooooooooo veel usb apparaten heeft dat die pc dat niet trekt.. ja tenzij je een 486 hebt en je vrolijk probeert die usb stekkers eenseriele poort in probeert te rammen :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zei toch dat het een zooitje was.

• BC3 Victim
en hoe hard moet je slaan om een scsi stekker een printerpoort in te krijgen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 08:45 schreef clvy82 het volgende:
een scsi controller kan je overal kopen..
ik ik denk niet dat je kennis zooooooooo veel usb apparaten heeft dat die pc dat niet trekt.. ja tenzij je een 486 hebt en je vrolijk probeert die usb stekkers eenseriele poort in probeert te rammen :P
nee al die rand aparaten zooi is een zooitje, maar die usb aparaatjes werken wel.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Is niet knap, die SCSI-1 poort is net een printer connector ... Heb ook een SCSI scannertje met bijbehorende SCSI card en lijkt verdacht veel op een printer poort. Maar is niet verstandig om deze 2 uit te wisselen >:)

:Z

-

• BC3 Victim
ik snap het zooitje niet.. je hebt een printer die het doet en alle usb doet het.. het enige wat je moet doen is die scanner op een scsi controller aansluiten ipv op de printerpoort.. is toch niet zoooooo''n ramp?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 08:46 schreef clvy82 het volgende:
en hoe hard moet je slaan om een scsi stekker een printerpoort in te krijgen?
ja nu je het zegt, vrij hard denk ik8-), nee die kennis zei het zo en ik vraag het maar ff.
ok di idngen zijn overal te koop, dan gaat die harrie er maar eens ergens om.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dat is een utility en een programma, die had ik al.
Heb je er dan ook al naar gekeken? De driver zit in dat ''programma'' (een self-extracting archive)...
waar scsi adapter kaartje te koop?
Bij iedere fatsoenlijke computerzaak...
Eerst een SCSI kaart installeren en dan de scanner er op aansluiten...

Anyway, ik zou aan je kennis maar eens vragen of hij geen kaartje bij zijn scanner heeft gekregen. Ik weet niet precies hoe het zit met dit model van HP. Ik heb ooit eens een scanner gehad (geen HP overigens) waar ook interface kaartje bij zat. Als je dat kaartje niet had dan had je pech want dan kon je je scanner ook niet meer aansturen. Het was een soort van SCSI kaart, maar ook weer niet helemaal en het was ook geen schte SCSI stekker die aan de scanner zat dus je kon hem ook niet aan een andere SCSI kaart aansluiten.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bij de HP Scanjet IIcx en de Scanjet 5P zat zo''n Symbios/NCR 86C400 kaartje (drivers in de deskscan-software), dus zal bij de 4P ook wel zo zijn.

Supersimpel SCSI-1 ISA-kaartje.

Ow ja: drivers zoeken bij Symbios/NCR hoef je niet te doen, daar staan ze niet. Dit kaartje is puur en alleen voor HP gemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Anyway, ik zou aan je kennis maar eens vragen of hij geen kaartje bij zijn scanner heeft gekregen. Ik weet niet precies hoe het zit met dit model van HP.
Zoals ik al eerder zei ik heb zo''n HP 4P Scanner en bij mij zat er een ISA SCSI-kaartje van HP erbij.(ding is al 4 of 5 jaar oud)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 08:48 schreef Juicy het volgende:
Is niet knap, die SCSI-1 poort is net een printer connector ... Heb ook een SCSI scannertje met bijbehorende SCSI card en lijkt verdacht veel op een printer poort. Maar is niet verstandig om deze 2 uit te wisselen >:)
toch leuk dat alles het nog doet, heb een aantal jaren geleden de fout gemaakt om een SCSI scanner op de parralel poort aan te sluiten, alles aan, systeem hing, en starte nooit meer op.

conclusie: MOBO + hard disk +cd-rom drives defect.
en scanner ook nog opgeblazen. :( :(

maar had wel een goed excusie om een nieuwe te kopen :P

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op dinsdag 24 april 2001 09:24 schreef elmo22 het volgende:

toch leuk dat alles het nog doet, heb een aantal jaren geleden de fout gemaakt om een SCSI scanner op de parralel poort aan te sluiten, alles aan, systeem hing, en starte nooit meer op.

conclusie: MOBO + hard disk +cd-rom drives defect.
en scanner ook nog opgeblazen. :( :(

maar had wel een goed excusie om een nieuwe te kopen :P
idem door een collega met een (destijds dure) SCSI tapestreamer...heeft het nooit meer lekker gedaan.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1