Toon posts:

[BC3] geheugen simm tov dimm vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ergens een vaag pentium 1 mobo wat luistert naar de naam VT-502?????? zegt iemand dit wat, heeft VIA ooit mobo`s geproduceerd ??
Waar het om gaat, het simm geheugen is brak, windhoos loopt zeer snel in de soep en nu met een stelletje simm`s uit een ander pc`tje draait ie goed, maar kan ik mijn andere pc niet gebruiken.
Er kunnen SDRAM geheugen module`s in, echter op 66Mhz, kan 100 Mhz er ook in of geeft dat problemen???
Alvast bedankt :)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Nee, geeft geen problemen.

Het is alleen dat je je geheugen niet optimaal gebruikt, maar er kan nix kapot. 8-)

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
Shit....^#$#$^#$^ ik prop er dus 32mb 100Mhz sdram in en boot.......PIEP PIEP PIEP
Geheugen word dus als verkeerd gezien.......
baal baal, is dit nog in BIOS in te stellen, geheugen is goed, komt uit m`n eigen pc.

iemand een oplassing ?????

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

VT-502 is een FIC-bordje, dus ik zou zeggen kijk eens op hun website: http://www.fic.com.tw/techsupport/motherboards/pentium/VT-502.htm

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Oude Pentium I moederborden werken vaak niet goed met nieuw SDRAM. Heb zelf ook een oud Abit 586 bord maar die pakt ook bepaalde DIMM''s op 100MHz niet. Zelfs sommige DIMMs op 66MHz ziet hij niet. Dan krijg ik ook pieps bij het opstarten etc. Als je helemaal zeker wilt zijn dat alles goed gaat werken? Stick with SIMMs for your Pentium 1 mainboard :)