[BC3] ACPI uitschakelen ... ivm conflict Hauppage WinTV

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36
Ik heb echt al heel veel geprobeerd, maar mijn tv-kaart blijft maat dwarsliggen met zijn IRQ''s enzo. Ik heb de kaart al in diverse sloten gehad, maar telkens blijft dat irritant ACPI ook dezelfde IRQ innemen. Dit kan volgens Hauppage niet:

"
Can I run WinTV with Power Management options enabled?:

WinTV requires that all power management setting be turned off or disabled for proper functionality from the WinTV device. With the Power Management options enabled, the WinTV will not recover from a Sleep mode or Hibernation mode. You would have to reboot in order to make WinTV work again.

"

Maar HOE zet je ACPI uit. Ik kan dit in het BIOS van mijn MSI K7T Pro 2 wel uitzetten, maar dan krijg ik bij de reboot in Windows direct een hele berg foutmelding (videoadapter problemen.... bios-fail safe etc.)

Dus wie weet hoe ik ACPI op een goede manier uitzet? Het is blijkbaar nodig voor deze kaart. Screenie van IRQ''s:

Afbeeldingslocatie: http://www.it-business.nl/formula1world/pictures/acpi.jpg

Dit zegt de controle-tool van de kaart:

"WARNING: You have a hardware incompatibility or conflict.

IMPORTANT TROUBLESHOOTING INFORMATION

Your Hauppauge WinCast/TV hardware and software drivers appear to have been installed and configured correctly! However, we do detect other hardware with which it is incompatible or currently in conflict. Pertinent information about this follows.

RESOURCE ASSIGNMENTS

Windows has assigned Hauppauge WinCast/TV the following resources...

IRQ:: 7
Memory:: 0xe3001000 - 0xe3001fff

END OF RESOURCE ASSIGNMENTS

DETAILS DETAILS DETAILS...

*** Error ***
IRQ CONFLICT: Windows has assigned the following hardware to share Hauppauge WinCast/TV''s IRQ. These NON-PCI devices will conflict and cause problems.

Manufacturer:: (Standaard systeemapparaten)
Description:: ACPI IRQ Houder voor PCI IRQ-besturing

*** Note ***
Windows has assigned the following hardware to share Hauppauge WinCast/TV''s IRQ. This should not be a problem since they are PCI Devices.

Manufacturer:: Hauppauge
Description:: Hauppauge Win/TV Audio Section

END OF DETAILS.
"

dus allemaal door ACPI .... wie kan mij helpen?

Jaap

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gewoon in je bios idd
het klopt van die meldingen die je krijgt bij windows. onvermijdelijk. maar niet erg.

Verwijderd

Beste manier om te voorkomen dat windows allemaal nieuwe dingen gaat zien, is om Windows er overheen te installeren.
Voordeel is dat je er niks van merkt en dat je niks kwijtraakt

• J.apiooo
Maar als ik het in mijn BIOS uitzet ...... slaat Windows echt helemaal op hol....

Jaap

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 01:44 schreef J.apiooo het volgende:
Maar als ik het in mijn BIOS uitzet ...... slaat Windows echt helemaal op hol....
same here :(

• J.apiooo
Dus??????????????? Weet iemand hoe ik die ACPI IRQ Houder voor PCI IRQ-besturing van IRQ 7 af kan halen, zodat alleen mijn Hauppage kaart op IRQ 7 staat en dus geen conflicten optreden???? Dat is waar het om draait. Als ik ''m op een ander IRQ zet, komt die ACPI IRQ Houder gewoon erbij...

Jaap

Verwijderd

En als je nou door Windows de IRQ''s uit laat delen, ipv door de BIOS?

• J.apiooo
Windows kiest ook zelf deze IRQ''s.... ik heb ze niet in het BIOS ge-assigned. Alleen moet ik dat ACPI moet weg van IRQ 7..........

Jaap

Verwijderd

je kunt ff proberen of het helpt om je kaart in een andere pci te stoppen...

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

ik heb het ooit voor elkaar gekregen, enige wat toen gebeurde was dat windows mijn spul gewoon op een ander irq flikkerde en weer opnieuw het conflict gaf..

ben er 2 maand mee bezig geweest in totaal..
heb het nu compleet anders aangepakt.

Windows 2000 voor alle programma''s/chats e.d. en dus ook de tv-kaart (wertk allemaal wel goed onder 2k)

windows 98 voor spellen, alle drivers geinstalleerd onder 98 behalve de tvkaart want zodra ik dat doe gaat windows weer vreemd doen (blijven hangen bij afsluiten of hertstarten e.d. en vage lockups nu en dan)

deze combo draai ik nu 3 maand, en bevalt me uitermate goed

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• J.apiooo
Inderdaad, Dizzle.... Maar jij hebt het probleem dus omzeild, in plaats van opgelost. Ik heb ook alles nu al geprobeerd, maar de conflicten blijven. Ik heb hem al wel eens goed gehad, maar nu lukt dit met geen mogelijkheid meer. :(

Ook andere PCI-sloten enzo... die ACPI IRQ blijft ''m achtervolgen!! Ik heb alleen geen WIN2K, dus ik moet het onder Win98SE zien te fiksen.

Jaap

Pagina: 1