Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Een blind persoon kan heel goed achter een PC. Bij mij op mijn werk heb ik namelijk een blinde collega. Deze werkt met een Alva Delphi leesregel. Alles wat op het beeld verschijnt verschijnt in Braille op zijn leesregel. Werken met Tekstverwerkers en E-mail is dus heel goed mogelijk.
Verder is er Jaws voor Windows wat alle tekst ook nog een netjes uitspreekt en zorgt dat grafische programma als Word ook de tekst omzet naar braille
Daarnaast zijn voor het blindtypen uiteraard die eikpunten ook erg handig.
Zie bijvoorbeeld www.alva-bv.nl
Verwijderd
Zit aangesloten op zowel com als printerpoort. Alle uitgesproken tekst komt via dit apparaat.
Via die Alva kan hij ook door de tekst bladeren. Toetsenbord is verder gewoon Qwerty en werkt dus veel met shortcuts via de Alt toetsen onder Windows
Hier staat trouwens de 480
http://www.synapseadaptive.com/alva/Alva_Pro/alva_delphi_multimedia_480.htm
Is achterlijk duur materiaal, maar wordt betaald via bedrijfsvereniging of arbeids integratie gehandicapte werknemers. Heeft thuis ook zo''n apparaat alleen dan de 440 Iets goedkoper. Altijd als hij weer iets heeft met dat apparaat of internet mag ik weer met zijn helpdesk bellen om de boel weer op te lossen :-)
Verwijderd
Enige juiste antwoord.Op dinsdag 24 april 2001 00:08 schreef Blox het volgende:
Das voor blindtypen vriend!
U kunt uw broodrooster afhalen bij de balie.
En ik heb trouwens zelf inderdaad ook veel plezier aan die ribbeltjes bij het blindtypen
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Huh? Wat bedoel je nou precies?Op dinsdag 24 april 2001 00:52 schreef rambo-2001 het volgende:
maar het is toch onlogisch je ziet toch op je scherm of je iets verkeerd typed
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Snappie?