[BC3] Waar (en hoe) mot ik mijn nieuwe pc scoren?

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
''t beste kan je gewoon naar een computerzaak toegaan met je eisen en dan zetten hun ''m wel in elkaar. np.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey everybody,

ik was ff aan ut nadenken waar ik mijn nieuwe pc mot halen, gewoon een standaard, maar bedrijfszekere, Compaq of IBM ofzo.
Of een in elkaar geknutselde PC, waar ik zelf mijn onderdelen en voorkeuren aan kan geven.

En als ik voor de tweede optie mot gaan,
welke onderdelen moet ik dan zeker niet vergeten. (lees: welke videokaart, hdd, mobo, geluidskaart,intern geheugen enz. )

Greetz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Damn Judoka, er staan in deze thread alleen al 3 dezelfde vragen. Ben persoonlijk gecharmeerd van Dell. Compaq is mij te broodje speciaal en IBM net te duur. Dus ik zou zeggen ga voor een Dell of een kloon. Die kloon kun je zo goed maken als dat je zak diep is. Kheb nu een kloon en een Dell (sig)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op maandag 23 april 2001 19:45 schreef Jamez_Joint het volgende:
Damn Judoka, er staan in deze thread alleen al 3 dezelfde vragen. Ben persoonlijk gecharmeerd van Dell. Compaq is mij te broodje speciaal en IBM net te duur. Dus ik zou zeggen ga voor een Dell of een kloon. Die kloon kun je zo goed maken als dat je zak diep is. Kheb nu een kloon en een Dell (sig)
Ja, en WHY??
WHY DELL ???

Verwijderd

!!!!! KOOP NOOIT EEN OEM COMPUTER !!!!!

Een pc moet je zelf bouwen of door iemand laten bouwen, nooit een IBM, Packerdbell of Compaq. Als je OEMpc stuk gaat dan moet je een nieuwe kopen, er is geen ander mogelijkheid. Als je normale pc stuk gaat, dan repareer je die pc. OEMpc''s bezitten alienonderdelen, die je nergens in ons zonnestelsel zal vinden:(.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 23 april 2001 19:49 schreef algabra het volgende:

Een pc moet je zelf bouwen of door iemand laten bouwen, nooit een IBM, Packerdbell of Compaq. Als je OEMpc stuk gaat dan moet je een nieuwe kopen, er is geen ander mogelijkheid. Als je normale pc stuk gaat, dan repareer je die pc. OEMpc''s bezitten alienonderdelen, die je nergens in ons zonnestelsel zal vinden:(.
Dat is dus de grootste onzin die ik OOIT heb gehoord. Op het werk bij ons wordt gebruik gemaakt van compaq en dell computers, ik ken je vertellen alles behalve het moederbord kan je in ELKE computer terugvinden.
en als er iets kapot is dan wordt er gefixed via de garantie en hoe je dus NIET een nieuwe coputer te kopen.
Denk toch eerst na voor je wat gaat brabbelen |:(

• BC3 Victim
OKAY u win... Bij mijn vorige baas hadden wij een pc prive project zoals zoveel anderen. Ik begeleidde dat project en ook de nazorg. Nadat de initïele problemen waren verholpen (DOA/Installatie) heb ik niemand horen klagen. Dat waren 71 PC''s!!! Ik heb er zelf ook 1.Die heb ik nu aan mijn pa gegeven. Dat ding draait dus echt nog steeds superstabiel en ik heb er nooit geen problemen mee gehad. Spelletjes draaien ging perfect. Ik kon er MP3 mee afspelen, terwijl ik een audiocd aan het branden was tijdens het browsen op mijn 56k modempje. Dat voor een PII400 met 64Mb vind ik niet slecht. Maar om veel gelul kort te houden. Dell doet ook zijn best om een goede naam te krijgen en dan ook te behouden. Als je de gemiddelde Dell open schroefd zul je veel A-merk componenten vinden. Ik wil je wel zeggen, koop NOOIT een PackardBell....es kijken wie me daar over aanvalt:P

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Compaq is ook een erg slecht idee... heb er erg slechte ervaringen mee.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 23 april 2001 20:04 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik wil je wel zeggen, koop NOOIT een PackardBell....es kijken wie me daar over aanvalt:P
Ik zal je daar in ieder geval niet over aanvallen :)

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

bij mijn pa op ''t werk hebben ze van die compaq laptops (armada nogiets), en met die dingen is altijd wel iets. m''n pa is nu in ongeveer 2,5 jaar tijd aan z''n vierde laptopje begonnen, en op z''n werk staat gewoon een kamer van ongeveer 10m2 helemaal vol met kapotte laptopjes :o

en ze blijven steeds maar van die compaqs kopen |:( |:( |:( |:(

Verwijderd

Indien geld teveel en tijd teweinig: NEC of DELL.

Indien geld teweinig en tijd teveel: zelfbouwen.
Nadeel je moet veel lezen en weten waar je aan begint maar zo moeilijk is het ook weer niet.
Voordeel is dat je voor hetzelfde bedrag als een OEM pc een veel betere (individueel afgestemde) pc kan maken.

Wat wel vaker gedaan wordt op GOT is men zoekt een systeempje bij elkaar en vraagt vervolgens wat de Tweakers ervan vinden. Je krijgt dan genoeg commentaar.

Als je echt geen verstand (zowel soft- als hardware) van pc''s hebt zoek dan tenminste iemand op die het wel snapt!

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp
Heeft mij al heel wat guldens bespaard. :7

• BC3 Victim
Men neme een schroevedraaier, wat silicium plaatjes en opslag media en gaan schroeven.

Nee, ff serieus

koop geen MERK bak, die dingen zuigen altijd (PS het is Packard Bell, geen andere varianten, maar het klopt echt geweldig zijn ze niet (please trust me, ben een helpdesknerd daar)).

Ook een tip, koop geen systeem met WinME en ga ook geen systeem met win98 downgraden naar ME, kun je net zo goed op een 386 gaan werken :P

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Hier op mijn "werk" staat een compaq met eigenmerk geheugen. Dat is altijd leuk als je wilt gaan upgraden. Het kost wat, maar dan heb je ook niets.

Packerd Slutt stopt twee gig hd''s van fl 749,- in hun computers die stuk gaan. Dus als je er eentje koopt neem dan ook een garantie. Die van mijn roomie ging kapot na twee jaar.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

als je nou gewoon ff post wat je ermee wil gaan doen...
dan zijn er vast wel genoeg tweakers die ff een config voor je neerzetten...
Dus wat wil je ermee doen en wat mag het kosten(zet er wel ff bij of het om alleen een pc gaat of ook om een monitor bij die prijs)

Maarja... daar kan jij zo mee naar de winkel... (als je me meelt weet ik het ook nog wel een goedkoop adresje... :) )

Senri no michi mo ippo kara

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik kan je een ding zeggen, zoals vele anderen.
KOOP NOOIT EEN OEM-BAK

Veel duurder en veel minder prestaties.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Als je hem voor prive nodig hebt koop dan GEEN pc bij die oems.

Bij jou in de buurt zit vast wel een goede computerboer. Laat hem daar in elkaar zetten of koop daar je standaard pc. Oke voor bedrijven is het misschien wel beter om bij een oem te kopen ivp service en garantie. Hoewel dat natuurlijk ook voor een gewone computerber geldt.

Maar die oem computers zijn over het algemeen rete traag. Zit altijd wel een flut component in. En dat maakt bedrijven niets uit. Voor het geld wat je kwijt bent bij Dell voor een systeem kun je een stuk mooier systeem laten bouwen. Bij comptechworld ofzo.

Koop gewoon de Computer Totaal van deze maand daar worden complete systemen getest.

( PS ik heb wel eens nachtmerries dat mijn computertje is gestolen en dat er dan een Compaq staat)

• BC3 Victim
Pak & bel zuigt idd.. ik verkoop ze :r:r ...
Je kan beter naar een beetje betrouwbare/goedkope PCzaak gaan waar ze zelf clone-PCs in elkaar sleutelen :)

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Koop NOOIT prive een Komprak.
Iemand in ons bedrijf had een Deskpro prive waar dus de 16 Speed CDrom speler van kapot ging.
Wij dachten hier..nou ff een OEM drive d''r in en gaan he? Nou mooi niets! 3 CD rom drives geprobeerd niks nakkes nada.
Dus dan maar een Compaq besteld bij de dealer.
Komt er een ''nieuwe'' 16 speed Goldstar binnen voor dat ding...uit 1997!! EN dat kostte dan 450 piek |:(
Nou heeft die vent geld zat, maar dat zal je als student overkomen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• borgdaville
  • Laatst online: 16-08 21:18
Op maandag 23 april 2001 19:49 schreef algabra het volgende:

de mening van een tweaker, maar niet helemaal waar!

Wanneer je een computer bedrijfsmatig gebruikt. Dan is een OEM perfect. Die schrijf je netjes in 3 jaar af. Die drie jaar heb je een onderhouds contract op dat ding. Na 3 jaar koop je weer een nieuwe! En voila, nooit problemen! Niet dat ik zelf ooit een OEM thuis wil hebben maar in sommige situaties zijn ze ideaal!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• BC3 Victim
Op www.hardwareinfo.net hebben ze altijd wel aardige pc adviezenLet goed op in welke winkel je je pc koopt. Een winkel met meerdere vestigingen geeft meer zekerheid i.v.m. garantie bij verhuizingen / opheffingen. Zie ook de Shop Survey van www.tweakers.net .

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 16:36 schreef TB het volgende:
Ik kan je een ding zeggen, zoals vele anderen.
KOOP NOOIT EEN OEM-BAK

Veel duurder en veel minder prestaties.
In een Dell zitten toch echt wel veel A-merk onderdelen. Ik heb hier een Dell Piii 500 met 128 MB (veel voor die tijd!) een TnT 1 (ook aardig snel toen) een 4x Sonybrander (ook weer snelste), een 13 Gig 7200RPM IBM schijf (ZNeeeeelll) en verder leuke Altec Lansing boxjes en leuke monitor. Muis+Keyboard gaan ook nog steeds mee dus dat zit ook wel goed.

En wat betreft kapot gaan... je kunt alles zo vervangen no problemo 8-)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 april 2001 13:49 schreef B1tchwax het volgende:
Pak & bel zuigt idd.. ik verkoop ze :r:r ...
Je kan beter naar een beetje betrouwbare/goedkope PCzaak gaan waar ze zelf clone-PCs in elkaar sleutelen :)
haha! van een verkoper! >:) waar werk je? ook lekkere reclame voor je bedrijf onder de tweakers!
"HIER: HET bedrijf dat toegeeft dat OEMs verneukt zijn!" :+

• BC3 Victim
Op dinsdag 24 april 2001 16:54 schreef Plague het volgende:

[..]

haha! van een verkoper! >:) waar werk je? ook lekkere reclame voor je bedrijf onder de tweakers!
*D van je medewerkers moet je het maar hebben;)

• BC3 Victim
Op dinsdag 24 april 2001 16:54 schreef Plague het volgende:

[..]

We bouwen naast pak & bel ook clonetjes.... Pak & bel is om te verkopen ideaal! Geen gezeur door newbies die hun PC meermaals verkrachten.. als er iets mis gaat is er de onsite garantie van PB... maar als je weet wat je met een PC wilt raad je natuurlijk een clone aan he? .... maar als een stel dat alleen word/excel en hun internet er op willen draaien is een Pak & bel wel oke (i guess >:)

• GreenEye
  • Laatst online: 02-08 11:06
Wat is er mis met Compaq ? :?
Voor huis, tuin en keuken gebruik is dit een goed merk, op de zaak heb ik een 486/50 Mhz laptopje van Compaq, en dat kreng is niet kapot te krijgen !
Voor zakelijk gebruik is compaq ideaal,
is hij om een of andere reden kapot, staat er de volgende dag een monteur voor de deur die hem dan in notime repareerd.
Voor de normale thuisgebruiker is compaq een prima keuze, alleen voor de echte gamers/tweakers is een kloon gewoon veel beter.

Thuis heb ik natuurlijk wel een kloon 8-)

Verwijderd

Doe wat je wil MAAR koop nooit een Compaq. Die dingen zijn gaar.

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

helemaal mee eens >:)
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
Pagina: 1