[BC3] relatie resolutie/geluid

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
''lo mensen

ik heb er geen problemen meer mee maar dit was er aan de knikker. In de wat hogere resoluties bij b.v. HL 1280x960 kreeg ik een kut geluid uit m''n pc (Creative pci 128) maar bij een lagere resolutie weer niet?

Does somebody get this?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Is je cpu niet overloaded bij te hoge resolutie?

• BC3 Victim
Nee d8 het niet.

Ik heb een pIII met 1Ghz en een geforce 2 32MB dus dat lijkt me niet

ow ja ben ik vorige keer vergeten: in een andere mode open GL doet ie het wel normaal in de hogere resoluties

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
In een oude review ergens vorig jaar of het jaar daarvoor werden er op fastgraphics geluidskaarten getest. Volgens mij ging het toen om de 2 creative kaarten en de MX300. Er werd toen ook gechekt op CPU load. De MX300 had bijna geen CPU load maar ik kan mij wel herinneren dat het bij creative anders was. Vergeleken met die MX300 was er een relatief zeer hoge load. Het is net als videokaarten en compressie. Bv Matrox capture kaarten, die zijn CPU afhankelijk. Ati daarentegen maakt geen gebruik van de CPU om te capturen. Twee kaarten die hetzelfde doen maar de 1 vraagt wel degelijk meer sap van je masjientje

ennuhhh...is dat OPENGL niet dat proggie dat je CPU opvreet?!? Maar dan nog vind ik het inderdaad merkwaardig dat je CPU dat niet aankan. Ik zou toch maar eens gaan kijken naar driver updates. Gegarandeerd dat er iets in die pc zit van jou dat gigantische overload veroorzaakt.

Als je er uit bent wil ik het ook wel weten. Ik heb een P4 1,4GHz. Als ik ook maar iets op het scherm laat bewegen dan wil je niet weten wat voor geluid er uit mijn boxen komt