[BC3] paralelle poort dood of instelling niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44
jah...want mijn mobo terugbrengen voel ik ook niet veel voor, maar daar heb ik nog wel garantie op maar daar komt dan bij dat die BE6-2''s nu al moeilijk te krijgen zijn.

op wat sluit ik die extra LPT kaartje dan aan?

• JeroenNietDoen
hey,

mijn HP690C geeft continue foutmeldingen waar niks van klopt. het printen gebeurd dan ook zelden.

ik heb een Canon S450 geleeend en die printte wel, zonder foutmeldingen, alleen stotterde die om de 2 pagina''s.

toch ging ik er van uit dat het aan mijn HP lag. formatteerde, testte onder 98SE en ME en met de nieuwste drivers zonder resultaat.

het is geen IRQ conflict, IRQ7 is gewoon vrij.

ik heb mijn scanner ook maar vantussen gehaald, ookal deed dit het vroeger, en dat leverde ook niks op.

toen heb ik de printer naar de winkel gebracht waar ik hem ooit kochtte. die hebben hem zonder problemen getest en ik was er zelf bij en het ligt dus OOK niet aan mijn printerkabel.

dus nu, is mijn printer poort rot of zouden de instellingen niet goed staan?

ik heb: een Abit BE6-2 met biostype SH. de printerpoort is in de bios ingesteld als ECP maar stond eerder al op ECP+EPP en daar had ik ook problemen mee.

zou het dan het geheugenbereik zijn ofzo?
of is de printerpoort gewoon rot?

ben nu al 3 maanden aan het ploeteren dus kom op Tweakers, help een mede-tweaker es uit de brandt.

* JeroenNietDoen had beter een USB printer kunnen kopen ;)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Je hebt vrijwel alle oplossingen al uitgesloten. Ik kan niets meer bedenken :(.

Ik zou gewoon HP bellen en zeggen dat het niet werkt, en vragen of je voor een ander model mag ruilen. Je kunt ook kijken of je voor 30 gulden een extra LPT-kaartje kunt kopen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
pci?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JeroenNietDoen
zover ik zie in mijn mobo boekje, kan je er geen extra LPT poort bij zetten, simpelweg geen aansluiting voor op het mobo zoals je dat vroeger had.

• Dennis
Tuurlijk kan dat wel. Gewoon insteekkaartje!

• JeroenNietDoen
sorry, heb effe gekeken op een site, ik kan ze als PCI of ISA slot krijgen :)

THANX!

• Dennis
Op maandag 23 april 2001 08:41 schreef Kaap het volgende:
sorry, heb effe gekeken op een site, ik kan ze als PCI of ISA slot krijgen :)

THANX!
Daarom :)
bij de meeste winkels verkrijgbaar
meestal tussen 20 en 35 guldentjes

• JeroenNietDoen
jah zie dat dat EPP poortjes zijn, ik dacht dat ECP gebruikt moest worden of althans ECP+EPP.
Pagina: 1