[BC3] wat betekent ''verifying DMI Pool Data?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11
Device Management Interface
Weet het niet precies, maar het heeft iets te maken met het opvragen van hardwareinfo uit het bios. Je kan het geloof ik ergens uitzetten. Bij m''n oude comp had ik het ook wel een paar seconden, tegegnwoordig niet meer.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Mijn systeem startte tot voor kort redelijk snel op, maar nu blijft hij iedere keer toch wel wat langer hangen bij de volgende mededeling:

''verifying DMI Pool Data?

Waar staat dit voor? en wat kan je er aan doen?

AMD 1000, Epox 8kta2, 256 MB, 46GB HDD, Asus V7100, 300 Watt voeding, Windows ME

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit heeft te maken met de informatie die het systeem verkrijgt om het O/S te starten. Als je bak hier lang op blijft hangen kan dit wijzen op problemen.
Als hij wel doorloopt maak je geen zorgen, dit is alleen het teken dat je bak goed loopt

Grtz, and good luck

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

DMI is een algemene standaard voor het verkrijgen van gegevens van een systeem. Een managementpakket kan deze gegevens opslaan.

Denk aan Compaq Insight Manager, HP OpenView. Is handig voor een Server en voor een PC op het netwerk.
Stel dat een administrator wil weten of hij nog PC''s in het netwerk heeft met 32MB aan inter geheugen. Dan kan hij dat met behulp dat managementpakket zien, aangezien het managementpakket weer info heeft gekregen van alle PC''s via DMI.

Bij sommige moederboarden zoals MSI en Asus zit een DMI util. Bij MSI heet dat DMIINFO. Deze util kan zo alle gegevens uit je BIOS halen op basis van de standaard DMI.

Kan dus geen kwaad en is alleen maar mooi dat je moederboard het heeft. Voor het geval zo''n moederboard ooit als server of als PC in een netwerk gebruikt wordt.