Toon posts:

[BC3] systeempje samenstellen van 5000 gulden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mn vader een systeempje samenstellen dat maximaal 5000 gulden mag kosten.

Helpen jullie me eens mee
Het moet een systeempje worden waarmee je goed kan beeldbewerken. Verder moet het een vrij standaad (snelle) pc worden.

Verwijderd

tsjek http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

Voor beeldbewerking is een grote HD errug aanbevolen. Meschien zelfs wel raid0 omdat je met grote bestanden werkt. Een grote monitor is ook wel handig, maar met 17" kan je al goed uit de voeten. Een kaartje met firewire is ook errug handig

Verwijderd

zullen wel EX BTW prijzen zijn...

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
ik heb een systeem samengesteld voor een vriend eerst ook voor 5000,-

AMD 1 GHz, 256 MB RAM, ASUS A7V133, GEFORCE 3 !!!!!, 20 GB Harddisk

Afbeeldingslocatie: http://www.xtreme-gaming.net/~senciner/5000pc.jpg

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
{Hoe krijgt die ALFA~1 dat dan voor elkaar? Prijs?} Geforce3 is alleen al ongeveer 1200 of meer.

Minimaal 256 Mb intern geheugen
Grote maar vooral snelle HD
Grote monitor 19" en dan plat want je gaat er waarschijnlijk lang naar turen. Verder een goeie muis. Zal wel een optische worden dan omdat je precisie nodig hebt. Verder KAN het handig zijn om een pIII te nemen omdat die beter ondersteund wordt door die ''beeldbewerkings''software

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik zou zeggen:
-Athlon 1200
-Mobo van ASUS met 266mhz fsb en ddr geheugen en raid (kweenie wat voor type precies)
-256 Mb ddr geheugen
-2x 30Gb IBM Deskstar hd (7200 rpm, 2 meg cache)
-ASUS v7700 geforce 2 gts
-Terrate dmx-xfire 1024 geluidskaart
-Aansluiten op gewone geluidsinstallatie (scheelt speakersetje)
-Logitech cordless desktop/mouseman optical
-19" Iiyama diamondtron monitor
-Plextor 12x brandertje met burnproof :)
-*kwijl* :9~

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ohja, ook nog een Koolance kast :) voor de stilte, en anders een Zalman koelblok :9~

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tip 1: geen floppy drive nemen (heb je nix aan).
Tip 2: niet bij Alternate bestellen (aan de service heb je nix).

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
nah ik weet het....wat maakt die 39,- nou uit

Ik heb bijna mijn hele pc bij alternate vandaan en het is een goede groothandel van PC onderdelen......nou. :? ....in ieder geval beter als Vobis :9

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als ik even zo vrij mag zijn... Ik verzeker je dat je aan 20Gb te weinig hebt als je wilt gaan AV-en. Ben er momenteel ook mee bezig en wat AVI betreft heb ik al moeite met mijn 76GB Als je het mooi wilt doen...en dat wil je voor dat geld, dan kun je beter naar een wat grotere schijf gaan kijken. Hoef je ook niet te knippen in je bestanden. Verder zou ik om te beginnen aan een combo denken (Geforce Deluxe). Deze kaarten zijn heel geschikt om Video mee op te nemen en te bewerken. Ik heb zelf nog een ATI AIW die aan vervanging toe is. Daar komt mooi een Deluxe voor in de plaats. Hier moet je zeker aan voldoen:

HD: minimaal ATA-66 (kheb Ultra160)
Mem: MINIMAAL 256Mb (kheb 128RDRAM te weinig)
Video: Geforce Deluxe minimaal V7100

Ennuhhh ik heb trouwens ook geen floppy. Wacht wel tot mn baas weer een 486 weg gooit

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1