[BC3] Dual ppro en Photoshop

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi, ik heb hetvolgende systeem liggen. Is er een beetje software voor die er goed gebruik van kan maken? Hoe doet Photoshop het bijv. en dan in verglijking op een enkel proc. systeem??

Ervaringen graag.

Oja, het systeem is als volgt en er draait win2000 prof.:

Intel Providence PR440FX moederboard:

DUAL Pentium Pro 200 mhz, 256 kb cache p/stuk met 2 nieuwe grove koelers

128 mb edo dram
Diamond III S 540 pci grafische kaart,32 mb
10-speed cdromspeler ide
4.3 gig harde schijf scsi uw (Seagate) 7200 rpm

Onboard/extra:- Adaptec 7880 scsi uw controler, Intel Pro 10/100 mb lan met utp aansluiting aan de achterkant, Crystal cs4236 geluidskaart met wavetable

PS: als ik deze wil verkopen excl. monitor, wat is dit ong. waard?? Veel spullen zijn nog nieuw.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Probeer het eens zou ik zeggen:)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er is niet zoveel software in deze wereld die onder MS-OS draait maar wel multi-threaded is geschreven, maar PhotoShop behoort daar toe.
Het effect hang natuurlijk sterk af van de mate waarin een bepaalde taak te verdelen is, en door de programmeur verdeeld is, over meerdere threads, maar met name rendering-achtige klussen kunne praktisch op dubbele snelheid gaan lopen.
Alleen, om PhotoShop onder Win 2k Pro te draaien lijkt me 128 MB RAM niet echt voldoende, ik zou snel het dubbele proberen.

En verder, terwijl een dubbele PPro natuurlijk een fantastische setup blijft (daar zit ik dit nu ook op te componeren), het begint toch ietsje achterhaald te raken vergeleken bij de huidige processoren.

Prijs-gokje :
Ik weet het bord met de processoren enz. momenteel te koop, nieuw, voor f.659.
Gebruikt, met de rest erbij lijkt me een f.1000,-- een realistisch bedrag.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Photoshop is op een TB1k iig sneller als op een dual PPro :)

Verwijderd

ik denk het niet test maar eens met sandra 2001 pro en adobe foto en premiere op een dual vp6 800@900 is in totaal sneller

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:34
PPro heeft geen SSE(2) en geen MMX en zal denk ik niet veel beter presteren dan een dual pentium zonder MMX
Pagina: 1